Gedeelte nieuwe systeem voor rond de 800 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een nieuwe pc kopen. Maar ik wil niet alles erbij kopen, ik heb namelijk al een goeie geluidskaart, DVD brander en een goeie hardeschijf. PC wil ik graag gebruiken om de nieuwste spellen erop te kunnen te spelen. Op mijn huidige systeem kan ik helaas niet meer CC3 spelen, zelfs de filmpjes lopen niet goed bij mij. Mijn kennis van computer systemen is erg laag, dus ik weet niet of ik alles goed heb gedaan.

Dus dit wil ik kopen (samengesteld op update.nl):

Intel Core 2 DUO E6400 2.13GHZ S775 eur 203.00
Zalman CNPS7000B-ALCU S478/SA/S754/FCPGA eur 25.90
Asus P5B-E DDR800 S775 PCI-ex C2D eur 165.00
Antec NSK 4400 Blck/Silver - 380W eur 89.00
Antec 400W SmartPower2.0 SP400PEC eur 75.00
DDR2 1024 MB 800 Mhz PC6400 eur 62.00 (extra 1GB geheugen koop ik later)
==========
Totaal inclusief 19% BTW: eur 619.90

Alleen moet er nog natuurlijk een goeie grafische kaart erbij. Mijn systeem budget ligt rond de 800 euro. Ik weet niet precies wat een goeie grafische kaart is. Ook omdat er allemaal verschillende versie zijn van 1 dezelfde kaart.
Ook weet ik niet of mijn hardeschijf erop kan. Ik heb namelijk een IDE hardeschijf, en weet dus niet of die aangesloten kan worden op de moederbord.

Hebben jullie wat advies? Misschien zeggen jullie wel dat ik een mindere processor of moederbord moet kopen en meer geld in de grafische kaart moet stoppen. Ik hoor het graag. Ik laat mijn PC het liefst bouwen bij Update.nl of bij Norrod.nl omdat beide bij mij in de stad zitten.

Alvast bedankt voor jullie tijd en kennis.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Er wordt van je verwacht dat je zelf feedback geeft op je onderdelen en andere specifieke vragen stelt. Deze topicstart is een beetje vaag. Zie Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? voor de vereisten om een boodschappenlijstje-topic aan te maken :).

Om je toch een beetje te helpen, die winkel is véél te duur. Kijk naar www.azerty.nl of www.sallandautomatisering.nl voor de beste prijzen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Waarom PC6400? Neem gewoon PC5300 en neem gelijk 2GB.
http://azerty.nl/producte...4747/kvr667d2n5k2-2g.html 68 euro voor 2GB.

Waarom die koeler, je bent iets goedkoper uit met een Artic Freezer Pro 7 en en nog goedkoper met een Stock koeler die helemaal niet veel lawaai hoeft te maken. Heb namelijk hier ook stock koeler die echt wel stil is.

203 euro voor E6400? Daar koop je een E6600 voor lol!

[ Voor 7% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 08-05-2007 20:58 ]

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10-2025
Bedankt voor je tip. Maar mijn kennis is zeer beperkt op gebied van computersystemen. :$ Ik heb een systeem genomen die gebruikt werd bij een artikel van tweaker.net (Beste besturingssysteem voor gamers: Vista of XP?). Ik dacht dat moet vast wel een goeie systeem zijn.

Ik weet dat update niet de goedkoopste is, maar voor mij wel erg handig. Update kan het voor mij inelkaar zetten en het is voor mij makkelijk om het op te halen. Ik ben overdag nooit thuis, dus bestellen via internet gaat altijd lastig bij mij. Ik kan het systeem alleen ophalen op donderdag avond.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Azerty is stukken goedkoper en je kan zo laten bezorgen en in elkaar laten zetten. Als je niet thuis bent wordt het pakket meestal bezorgd bij de buren. BTW: PC6400 is alleen handig bij het overklokken naar 3,6 GHz! Of je moet een PC hebben met 400 MHz FSB ipv 266 MHz.

Ik zal je wel even helpen. Hiervoor zou ik kiezen:
Processor: Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 197,42
Deze processor heeft een hogere kloksnelheid als de E6400 en 4MB cache ipv 2MB. Zeker na de prijsverlaging is deze processor zeer aantrekkelijk geworden.

Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3, Retail € 109,21
Goede verhalen overgehoord, bied standaard functies. En een IDE aansluiting!

Videokaart: ECS Geforce 8800 GTS, 320 MB, DDR3, PCI Express x16 € 270,53
Dikke videokaart, die meer dan genoeg moet zijn ;)

Geheugen: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 68,27
2GB is stukken beter dan 1GB voor games.

Behuizing: Antec Sonata II, Zwart € 96,40
Persoonlijke keuze, maar hier zit standaard een kwaliteits voeding in!

TOTAAL: € 741,83

[ Voor 66% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 08-05-2007 21:10 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Beide vragen zijn eigenlijk eenvoudig te beantwoorden. Je vraag m.b.t. de videokaart wordt beantwoord door reviewsites als Tom's Hardware, die een duidelijk overizcht bieden van de huidige videokaarten met hun prestaties op een rijtje.
Of een IDE disk aan te sluiten is op je moederbord kun je ongetwijfeld terugvinden in de manual van je gekozen moederbord. Daarnaast zijn er ook SATA dongles op de markt waarmee je een IDE disk aan kunt sluiten op een SATA controller.

Helaas, maar je topicstart voldoet niet aan de gekozen richtlijnen. Neem Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? nog even door, waarin precies staat wat je van je verwachten bij het openen van een 'systeemvraag'-topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.