Toon posts:

Network cable unplugged error..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb zojuist mijn laptop geformateerd en alles weer geinstalleerd. Alles doet het prima, behalve mijn netwerk, ik kan gewoon op internet, maar de andere computers kunnen geen verbinding maken met mijn computer, en op mijn pc zegt het dat mijn netwerk kaart niet aangesloten is.

Het is geen hardware zaak, want toen ik hem nog niet geformateerd had werkte alles nog gewoon.

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit te verhelpen.

Alvast bedankt!

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Hoe zit alles bij je thuis aan elkaar aangesloten? Router? Kun je heen en weer pingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Padschild op 08-05-2007 20:11 ]

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
heb je wel de juiste poorten openstaan.. je netwerk wel beschikbaar gemaakt zodat je kan delen?

Wat heb je al gedaan om het op te lossen?

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 10:10
Als je wel kunt pingen maar niet vanaf andere computers bij gedeelde bestanden op je laptop kunt komen, moet je de "Server" service aanzetten via Configuratiescherm, Systeembeheer en dan het Services icoontje. :)

Edit: hetzelfde als bovenstaande, maar dan andersom; als je vanaf je laptop niet op gedeelde mappen op andere computers kunt komen, moet je misschien nog de Workstation service aanknallen.

[ Voor 31% gewijzigd door Skit3000 op 08-05-2007 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb zelf geprobeert de drivers te downloaden die ik ook op me pc had toen die nog niet geformateerd was.

Ik heb volgens mij geen router, ik maak gewoon verbinding en volgens mij hebben we een splitter waar 2 computers verbinding mee maken, mijn pc moet ook aanstaan anders kunnen de andere niet op internet..

Volgens mij werkt alles goed, maar het probleem is dat windows zegt dat me netwerk cable niet aangesloten is, terwijl die wel gewoon aangesloten is..

Hoe ik moet pingen daar heb ik geen idee van.. Ik heb gewoon via de netwerk wizard een netwerk gemaakt wat normaal altijd werkt, dus de poorten moeten open staan, en ik heb de engelse versie van windows en ik kon die server optie niet echt vinden, weet iemand hoe ik daar bij kom in de engelse versie?