Server voor klein bedrijf voor 1640

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 18:50
Hoi,

Ik heb van een vriend een opdracht gekregen om voor €1640 de beste configuratie voor een server te maken.... Mijzelf lijkt dit een beetje veel, maar ik zal me toch graag aan de opdracht houden... Dus als iemand een goed idee heeft?

"Opdracht computerconfiguratie

Het is de bedoeling dat je een computerconfiguratie samenstelt, die de hoogste kwaliteit combineert met de laagste prijs.

De computer voor deze opdracht is:

een server in een netwerk voor een klein bedrijf. Op de server moeten tenminste 5 computers kunnen worden aangesloten met daarvoor geschikte apparatuur en kabels. Het bedrijf moet kunnen internetten via ADSL. Printer

Vereisten
-Je moet zelf bepalen, uit welke onderdelen de pc moet worden opgebouwd.
-Ook moet je zoeken naar firma’s die de laagste prijzen voor de onderdelen rekenen.
-Je mag alleen Nederlandse leveranciers nemen.
-Je hoeft eventuele verzend- en handlingkosten niet mee te rekenen.
-Je mag maximaal 10 euro onder de prijs blijven.
-Geen veilingen zoals Marktplaats of Ebay. Iedereen moet het artikel in onbeperkte aantallen kunnen kopen.
-Je kunt ervan uitgaan, dat jij zelf de pc gaat bouwen: kosten voor het (in)bouwen hoef je niet te bepalen.
-De pc moet voorzien zijn van een besturingssysteem (naar jouw keuze).
-Het is niet toegestaan om een complete pc uit te zoeken bij een bedrijf. Je moet hem "samenstellen" uit onderdelen van verschillende leveranciers.
-Per leverancier mag je niet meer dan 3 onderdelen kiezen.
-Het is toegestaan om OEM-onderdelen te kiezen. Dat zijn onderdelen, die eigenlijk niet aan particulieren worden geleverd, maar aan bedrijven.
Ik heb hierbij €1640 euro te besteden."

Bij voorbaat dank

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-01 20:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Ennuh, wat moet de server gaan doen?

Het verschilt namelijk nogal per doel/functie van de server welke onderdelen je neemt. Wordt het een file server dan wil je een fijne redunant schijven systeem. Wil je dikke performance omdat je hem in een render tuin gaat gebruiken wil je dikke rekenkracht.

[ Voor 78% gewijzigd door bonzz.netninja op 08-05-2007 20:03 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Zeg eerst maar eens wat jouw idee was, en waarom je denkt dat 1640 euro voor een server veel is. Waar heb je bij een server mee te maken? Hoge kwaliteit harddisks, redundancy (voeding, harddisks), geheugen (ECC?), etcetera.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Rare vriend heb jij...

Het stuk tekst lijkt me een 1 op 1 kopie van een schoolopdracht.

Maargoed, vertel eens waar je niet uit komt, je toont 0,0 inzit. Ik zie dus niet het punt waar je vast loopt met je keuzes.

Ey!! Macarena \o/

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
RaZ schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:04:
Rare vriend heb jij...

Het stuk tekst lijkt me een 1 op 1 kopie van een schoolopdracht.

Maargoed, vertel eens waar je niet uit komt, je toont 0,0 inzit. Ik zie dus niet het punt waar je vast loopt met je keuzes.
het lijkt mij ook schoolopdracht. Anders had die vriend wel aangegeven wat voor bedrijf het is, wat ze graag willen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
jeppo idd dit lijkt op een opdracht omschrijving die je krijgt bij aanvang van een school project ;-)

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Per leverancier mag je niet meer dan 3 onderdelen kiezen.
Rare vriend heb jij...

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Het is in CSL de bedoeling dat men zelf ook inzet toont, zoek zelf dus onderdelen bij elkaar en stel hier specifieke vragen over. Kijk ook naar: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? voor meer informatie en regels.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
a) lijkt me een huiswerk vraag
b) server zelf bouwen/samenstellen voor een bedrijf :X
c) hoe denk je service te regelen voor de server als er iets mis gaat/kapot is O-)

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 08-05-2007 20:26 ]

Specs

Verwijderd

ja is 100% huiswerk, heb dit ook ene x gemaakt voor broertje van me

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 18:50
Heb ik ooit beweert dat het geen schoolopdracht was? Ik dacht dat jullie als tweakertjes graag systemen samen zouden stellen, maar als dat niet 't geval is. 8)7
't lukt me zelf ook wel hoor :+. En die vriend van mij heeft er momenteel geen tijd voor, en heeft het daarom aan mij gevraagd.

Maar om niet al te onbeleefd te lijken ga ik toch maar even alle vragen beantwoorden.

@bonzz.netninja
Het wordt gewoon een Server om alle computers met elkaar te verbinden (en met het internet) en zodat ze gezamelijk wat schrijfruimte hebben.

@Cheatah
Hmmm.... goed punt.

@RaZ
Kan kloppen.
Waar ik niet uitkom: Zijn er speciale moederborden die gewoon speciaal bedoelt zijn voor servers?

@Silver7
Danku voor die mededeling... Ik zie het nut er niet van in, maar toch bedankt.

@Puch-Maxi

@Mva
Ja, hij is een beetje apart maar wel aardig hoor.

@Jedi_Pimp
Hmmm.... goed punt.

@asfaloth_arwen
a. Correct
b. Ja, grappig he...
c. Euh... Niet? Dat was niet de opdracht.

@Exl0

Iedereen tevreden?
Dan mag dit van mij wel dicht, aangezien jullie er niet zo'n zin in hebben :P

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Als ik op school zo'n opdracht krijg stop ik per direct met de opleiding denk ik :X

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
job_h schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:25:
Heb ik ooit beweert dat het geen schoolopdracht was? Ik dacht dat jullie als tweakertjes graag systemen samen zouden stellen, maar als dat niet 't geval is. 8)7
't lukt me zelf ook wel hoor :+. En die vriend van mij heeft er momenteel geen tijd voor, en heeft het daarom aan mij gevraagd.

Iedereen tevreden?
Dan mag dit van mij wel dicht, aangezien jullie er niet zo'n zin in hebben :P
ja door aan te geven dat je de opdracht van je vriend hebt gekregen...

ipv te zeggen: mijn vriend is te tam om zijn school opdracht te doen en kwam ermee naar mij, maar mits ik ook te tam ben zet hem hier maar, en wacht op antwoorden ....

we hebben wel zin om je te helpen, maar niet om je lamme vriend te helpen 100% te halen.

dus kom zelf met positieve inzet en mss helpen wij ook op een positieve manier,
anders mag je de faq eens lezen voordat je een topic open doet en opnieuw proberen ...

(we doen nix in jouw plaats maar willen altijd bijstaan met raad als je ergens over twijfelt ...
nu heb je zelf nog niets laten zien qua inzet- dus waarom zouden we iets moeten laten zien van hulp/raad ?)

[ Voor 9% gewijzigd door soulrider op 09-05-2007 11:44 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

job_h schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:25:
Succes dan met je schoolopdracht d:)b

Aan huiswerkvragen werken wij op GoT niet mee, tenzij het echt om een specifieke vraag gaat.
Dit moet je zelf maar uitzoeken, dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.