PC boot niet na vervangen videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 21:23
Laat ik als eerst even melden dat de nieuwe videokaart sowieso het probleem is/geeft.

Specs:
Moederbord: ECS Elitegroup KV2 Lite
Processor: AMD Athlon64 3700+
Geheugen: 2x 512MB DDR 400
Voeding: Allied 380Watt powersupply
Videokaart: ATI Radeon 9700pro
Harddisk: 250GB SATA

Het begon allemaal op een zekere dag (vandaag) toen ik besloot m'n videokaart eens te gaan vervangen. De ATI Radeon 9700pro voor een nVidia 6600GT die ik ergens in de kast had liggen. Zo gezegd zo gedaan, en de nieuwe kaart zat erin.
En nu volgt uiteraard het probleem:
De pc start niet meer op, zelfs de fans van de voeding/processor/videokaart gaan niet draaien.

Nu weet ik welke vragen als eerst komen, en ja ik heb de externe power aangesloten. Deze kan ook niet defect zijn, omdat de ATI hier ook gebruik van maakte.
Natuurlijk de ATI kaart weer even terug geschroeft, en deze start gewoon fijn op.

Ik ga ervanuit dat mijn voeding, na het loskoppelen van alle overbodige apparatuur, voldoende power heeft.

Wat ik mij nu dus afvraag: Hoe kan het dat het systeem niet start, en dan bedoel ik minimaal de fans die gaan draaien? Alvast bedankt :>

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42

Dhrax

Prog Lord

Hmm kan zijn dat je voeding er de brui aan heeft gegeven.

[ Voor 73% gewijzigd door Dhrax op 08-05-2007 20:16 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Beeldkaart kaduuk?

Lijkt me obvious, want je ATI werkt NA het vervangen nog steeds :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Grote Smurf
Snake schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:20:
Beeldkaart kaduuk?

Lijkt me obvious, want je ATI werkt NA het vervangen nog steeds :)
Daar was ik al bang voor. Maar dat zou betekenen dat er een soort van beveiliging in het moederbord zit, en zo voorkomt dat er uberhaupt ook maar iets gebeurd?!
Ik kom wel vaker defecte videokaarten tegen en voorzover ik weet gaat dat meestal samen met geen beeld, maar wel een systeem dat aanslaat/iets probeert/piept. Maar dat de koelers niet eens draaien is nieuw voor mij.

Verwijderd

Grote Smurf schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:32:
[...]

Daar was ik al bang voor. Maar dat zou betekenen dat er een soort van beveiliging in het moederbord zit, en zo voorkomt dat er uberhaupt ook maar iets gebeurd?!
Ik kom wel vaker defecte videokaarten tegen en voorzover ik weet gaat dat meestal samen met geen beeld, maar wel een systeem dat aanslaat/iets probeert/piept. Maar dat de koelers niet eens draaien is nieuw voor mij.
Dat lijkt erg op kortsluiting, als je de pc aandrukt, draait de fan dan wel een paar seconden ? Probeer de kaart evt. nog in andere pc, en andere voeding in deze pc.

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 00:47

souderkeamer

Hobo en Techniek

Heb je al eens geprobeert om echt alles af te kopelen behalve 1 reepje geheugen en de processor?

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Grote Smurf
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:37:
[...]

Dat lijkt erg op kortsluiting, als je de pc aandrukt, draait de fan dan wel een paar seconden ? Probeer de kaart evt. nog in andere pc, en andere voeding in deze pc.
Nee er draait helemaal niets. Het vreemde vind ik dat de voeding ook niet aangaat, alsof er geen signaal binnenkomt. En omdat er geen lapje op het moederbord zit kan ik niet zien of het stroom krijgt.
Een andere pc kan ik inderdaad nog wel even proberen.
souderkeamer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:38:
Heb je al eens geprobeert om echt alles af te kopelen behalve 1 reepje geheugen en de processor?
Ja, dat heb ik ook getest.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

reset de bios een , ff met het batterytje.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Grote Smurf schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:05:
[...]

Nee er draait helemaal niets. Het vreemde vind ik dat de voeding ook niet aangaat, alsof er geen signaal binnenkomt. En omdat er geen lapje op het moederbord zit kan ik niet zien of het stroom krijgt.
Een andere pc kan ik inderdaad nog wel even proberen.
Lijkt me toch voeding dood, had ik ook ;). Mischien te weinig Ampère op je 12V+? Post eens wat specs van je voeding :)

Ik ken Allied trouwens niet, is dat een A-merk :?
Pagina: 1