Toon posts:

Oude video kaarten, Gf 4 mx 440 versus Radeon 9250

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen.

Ik heb hier twee video kaarten,

1 Nvidia GeForce4 MX 440 64Mb met AGP8X (dus een "merkloze" kaart)
NV18 core
GPU 274 Mhz
Ramdac 350 Mhz
Pixel pipelines 2
TMU per pipeline 2
Vertex Shaders 0
Pixel Shaders 0
64bit geheugenbus op 165Mhz DDR (330 Mhz) met 2648MB/s bandbreedte

Deze kaart ondersteund volgens Everest wel Dual screen maar er zit een VGA poort, een Gele (S-video?) en een Zwarte (TV?) poort op, ik kan dus geen 2 VGA schermen erop aansluiten (of wel, met een adapter?)

en ook

1 PowerColor Radeon 9250 128Mb
RV280 core
GPU 240Mhz
Ramdac 400Mhz
Pixelpipelines 4
TMU per pipeline 1
Vertex Shaders 1 (V1.1)
Pixel Shaders 1 (V1.4)
64 bit Geheugen bus op 200Mhz DDR (400Mhz) met 3200MB/s bandbreedte
Deze kaart ondersteund Dual screen, er zit een DVI poort op en een VGA en ook een Zwarte (TV?) poort er kunnen dus 2 computer schermen op.

Nu heeft mijn broertje de Gf4 in zijn PC en mijn vader de Radeon 9250.

Mijn broertje gamed veel, NFS, World of Warcraft, GTA (III, VC, SA)...
De rest van zijn config is een Athlon XP 2200+ op 2Ghz, 768 Mb ram op 166 Mhz (512Mb PC 3200 + 256Mb PC 2700) en een 200Gb Seagate IDE HD

Mijn vader daarentegen gebruikt zijn PC alleen maar voor internet en mail
De rest van zij config is : Sempron 2600+ op 1Ghz (mobo probleem) 512 Mb PC 3200, 80Gb Western Digital IDE HD

Nu de vraag, gaat mijn broertje er op voor uit als ik de video kaarten omwissel? En eventueel ook de processor omdat die niet op max draait in mijn vaders PC?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt beide kaarten, waarom draai je niet gewoon een benchmarks met de games die je daar hebt en kijk welke kaart het beste presteert?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

De 9250 is sneller. CPU's zouden niet veel uit maken hoor.

Alleen VGA omwisselen dus ofzo :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:24
De 9250 is een betere kaart. Deze ondersteunt direct x 8.1 volledig in tegenstelling tot de Gf4 MX 440. Ik denk ze ook sneller gaat zijn in de meeste games. De proc overplaatsen kan je doen, als je hem dan wat overclockt en in combinatie met de 9250 kan je de oudere games die direct X 8.1 vereisen nog wel draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 08-05-2007 20:04 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, ik kan niet testen omdat dat teveel tijd kost en mijn pa niet zo lang zonder zijn PC kan/wil... dus moet ik snel kaartje omwisselen :o

De processor is wel/niet de moeite waard?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou ook voor die 9250 gaan. Is net weer een generatie nieuwer en ook wat sneller. Al blijft het wel gerommel in de marge. Je schiet meer op met een nieuw budgetkaartje van 100 euro oid (7600GS bijv.), al kan ik me voorstellen dat je daar geen geld voor over hebt.

Wat verder nog een reden kan zijn is de koeling die op de kaart zit. Een passieve, en dus stille kaart heeft bij mij de voorkeur tov. een kaart met een lawaaierig fannetje. Zelfs als de passieve iets langzamer is.

Dualscreen-mogelijkheid is leuk, maar dan moet je natuurlijk wel 2 schermen hebben ;)

[edit] en de CPU zou ik ook niet aan beginnen. Verschil is denk ik niet echt merkbaar en heb je uberhaupt wel eens eerder een socket A CPU ingebouwd? Want dat spul is vrij fragiel, en als je 1 van beide CPU's sloopt heb je denk ik nog een groter probleem met je pa dan dat ie zn PC een dag niet kan gebruiken vanwege het testen van een videokaart ;)
Ook kan het zijn dat het moederbord van die XP2200 de Sempron niet eens ondersteunt (andere bussnelheid).

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 08-05-2007 20:12 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:07:
ok, bedankt, ik kan niet testen omdat dat teveel tijd kost en mijn pa niet zo lang zonder zijn PC kan/wil... dus moet ik snel kaartje omwisselen :o
twee dingen ...
ik kan niet testen
snel kaartje omwisselen

de wet van Murphy gaat gelden. >:)

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:20:
[...]

twee dingen ...
ik kan niet testen
snel kaartje omwisselen

de wet van Murphy gaat gelden. >:)
Die wet heb ik nog nooit van gehoord :?

edit:
ok, ik heb er even op ge googeld en nu snap ik em :P maar ik chek alles wel 3 keer voor dat ik er weer stroom opzet ;)

en ja ik heb al vaker Socket A spul ingebouwd en heb nog nooit iets gesloopt, ik heb bijde PC's inelkaar gezet, maar die Athlon 2200+ al 4 jaar terug, die van mijn pa een paar maand terug met wat onderdeelen uit kapotte PC's

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 21:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:35:
[...]

Die wet heb ik nog nooit van gehoord :?
De eerste wet van Murphy "Als iets fout kan gaan, dan gaat het ook fout"
De tweede wet van Murphy "Als er iets fout gaat, gebeurd dat altijd op het meest vervelende moment"
en de derde wet "Murphy was een optimist"

verder ontopic. Waarom neem je niet gewoon de moeite om het te testen, dat is de manier om erachter te komen. Een beetje zelfwerkzaamheid kan geen kwaad.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:59:
Je hebt beide kaarten, waarom draai je niet gewoon een benchmarks met de games die je daar hebt en kijk welke kaart het beste presteert?
Hier sluit ik mij bij aan. Kwestie van zelf testen en je weet zeker welke kaart het meest geschikt is voor de pc van je broertje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.