Toon posts:

Lightweight IP-gebaseerde file transfer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via het internet wil ik bepaalde dedicated realtime hardware kunnen voorzien van gegevens. Concreet wil ik naar die realtime hardware een file via TCP/IP kunnen sturen. Op deze hardware draait een aangepaste zwaar gestripte Linux distro. Wat is nu de meest minimalistische manier om een file transfer uit te voeren? Welke tools, software? Een bijkomende restrictie is dat FTP toegang onmogelijk is.

Ik was aan het denken in de richting van een kleine webserver (thttpd, boa) maar ben niet zeker hoe ik zo minimalistisch mogelijk de file upload kan doen. Ik heb ook gedacht eventueel aan DCC, maar weet niet hoe. Ik was ook aan het zien naar iets dat heel lowlevel een simpele file transactie kan doen, maar niets gevonden.

Suggesties?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
een SSH sessie?
Heb je wel aan de veiligheid na gedacht?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Een VPN ertussen wellicht

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Als het tussen 2 locaties is en niet overal ter wereld beschikbaar hoeft te zijn, waarom dan beveiliging? Zorg dat je met je firewall gewoon alles goed dicht zet en gebruik desnoods encryptie voor het versturen van je bestanden.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

netcat of beter tftp is vrij basic, alleen kwa security zijn er een paar issues :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

met ^^ , maar je kunt ze allebei over een ssh-link of vpn tunnelen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Boudewijn schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:14:
met ^^ , maar je kunt ze allebei over een ssh-link of vpn tunnelen.
mja, als je al een ssh connectie kan opzetten zou ik gewoon daarlangs via scp files gaan overpompen.

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:11:
netcat of beter tftp is vrij basic, alleen kwa security zijn er een paar issues :)
mmm, ziet er goed uit, die ga ik zeker eens proberen :9

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Erkens schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:16:
[...]

mja, als je al een ssh connectie kan opzetten zou ik gewoon daarlangs via scp files gaan overpompen.
ja heb je dan ook weer gelijk in.
rsync via ssh niet een idee trouwens?
Pagina: 1