instabiele internet verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Tweakers,

Hier een vaag maar al vaker besproken problemen, echter kan ik mijn antwoord niet vinden in een van de eerdere topics. Ik heb hier een Orange ADSL Family verbinding met livebox en daaraan een sitecom wl-143 draadloos router. Een laptop maakt draadloos verbinding met dit netwerk, en een desktop maakt met gebruik van een kabel verbinding met dit netwerk. Internet werkt goed en draadloos signaal wordt ook uitstekend ontvangen.
De laptop, echter, ondervindt problemen bij het downloaden (bittorrent). Surfen gaat prima, maar als er een bittorrent client met enkele actieve torrent wordt aangezet valt na een tijdje de verbinding weg. Althans de verbinding met de router blijft wel in stand, maar down en up rate daalt naar 0 en surfen gaat ook niet meer. Na het lezen van vorige topics over dit onderwerp hebben we de firewall gecheckt en het aantal maximum connections van de torrent client naar beneden bijgesteld, maar hij blijft wegvallen. Vreemd genoeg heeft de desktop, die op dezelfde router is aangesloten alleen dan dmv een draad, helemaal geen problemen bij het downloaden van torrent. Internet blijft gewoon actief en stabiel. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

EDIT: even een voorbeeld, het is zelfs zo dramatisch dat als de laptop een mapje van 130 mb via het interne netwerk van de desktop naar de laptop wil kopieren zn verbinding al wegvalt, zelfs dat kan hij niet aan. En zo slecht is een sitecom wl-143 toch ook weer niet. Misschien is het ook nuttig te weten dat het een 140mbps router is.

Ook is er iets vreemds in ons intern netwerk. We hebben gewoon een gedeeld internet netwerk gecreeerd, maar als ik daar via mijn netwerklocaties en dan mijn werkgroepen heen wil, krijg ik de melding dat ik geen toegang heb, geen permissie. Terwijl als ik in de adresbalk gewoon \\computernaam invul er wel gewoon terecht kom, we zijn dus wel in hetzelfde netwerk aangemeld. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door bart1074 op 08-05-2007 21:13 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Tsja, sitecom is dus wel slecht als je het mij vraagt.
Wat voor laptop heb je?
Wat voor WLAN kaart zit daar in?

Dat van je geen permissie zou ik niet weten, dat is een vaag probleem wat ik ook altijd had, maar het kan me niet het meeste schelen.
Zolang jij je pc namen weet ben je klaar toch?
Misschien dat het iets te maken heeft met masterbrowser etc.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bart1074
Anti-XP schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 22:19:
Tsja, sitecom is dus wel slecht als je het mij vraagt.
Wat voor laptop heb je?
Wat voor WLAN kaart zit daar in?

Dat van je geen permissie zou ik niet weten, dat is een vaag probleem wat ik ook altijd had, maar het kan me niet het meeste schelen.
Zolang jij je pc namen weet ben je klaar toch?
Misschien dat het iets te maken heeft met masterbrowser etc.
Ja sitecom is niet top nee, maar het is wel een router die 600 verschillende connecties aan kan lijkt me. Althans, zou het gek vinden als dat niet zo is want hij is gloed nieuw. De laptop is een DELL, en de kaart die erin zit is een INTEL(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection (volgens mij zo'n onboard ding). Maar hij heeft een verbinding van 54 MBps, ruim voldoende dus voor mijn ADSL2 livebox verbinding max 24 MBps. Dus volgens mij ligt het daar niet aan.

EDIT: Bovendien kan het toch ook niet aan de router liggen, want dan zou de verbinding van de desktop toch ook weg moeten vallen als hij op hoge snelheid download. En daar heeft de desktop computer geen last van. Of is dit niet logisch wat ik zeg?

[ Voor 11% gewijzigd door bart1074 op 09-05-2007 00:48 ]

• bart1074
Niemand die dit probleem ook heeft gehad?

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-03 17:06
probeer de snelheid van de sitecom 'ns vast in te stellen op 802.11b of 802.11g
dus alle turbo modes uit te schakelen, en probeer eens een ander kanaal, mogelijk dat er op het kanaal wat jij gebruikt storing (van de buren) aanwezig is

misschien helpt dit ...

• bart1074
n0m0r3675 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:18:
probeer de snelheid van de sitecom 'ns vast in te stellen op 802.11b of 802.11g
dus alle turbo modes uit te schakelen, en probeer eens een ander kanaal, mogelijk dat er op het kanaal wat jij gebruikt storing (van de buren) aanwezig is

misschien helpt dit ...
helaas verhelpt dit het probleem ook niet, iemand andere suggesties? Het is echt vreemd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Probeer eens een ander kanaal? Wellicht heb je een draadloos kanaal waar ook buren gebruik van maken op hun eigen netwerk, dus op dezelfde frequentie. Pak bijv. eens 1, 2 of 3.

• bart1074
Exorcist schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:46:
Probeer eens een ander kanaal? Wellicht heb je een draadloos kanaal waar ook buren gebruik van maken op hun eigen netwerk, dus op dezelfde frequentie. Pak bijv. eens 1, 2 of 3.
Ja ik heb hem vastgesteld op kanaal 13, maar ook dat helpt niet. Probleem blijft aanwezig. Bovendien heeft de router een functie dat die automatisch het beste kanaal zoekt, dus zou dat ook niet de oorzaak kunnen zijn toch? Het gekke blijf ik nog steeds vinden dat de bedrade verbinding geen problemen ondervind bij het downloaden en de draadloze wel.

EDIT: Ook als ik de laptop per kabel verbind aan de router, valt hij niet weg. Iemand een idee waar dit aan ligt of ben ik echt de enige die dit heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door bart1074 op 11-05-2007 13:49 ]

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-03 13:26
Als je met kanalen aan de gang gaat:
Installeer Netstumbler, kijk welke wireless netwerken er in de buurt zitten en kijk welk kanaal ze gebruiken.

Kijk dan even in dit plaatje welke kanalen niet overlappen in frequenties (bv 1, 6 en 11. 12, 13 en 14 mogen in europa niet gebruikt worden). En kies dan een vrij kanaal voor je zelf, dan weet je zeker dat je geen last hebt van buren oid. :)

[ Voor 7% gewijzigd door OlivierF op 11-05-2007 17:53 ]

• bart1074
OlivierF schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:35:
Als je met kanalen aan de gang gaat:
Installeer Netstumbler, kijk welke wireless netwerken er in de buurt zitten en kijk welk kanaal ze gebruiken.

Kijk dan even in dit plaatje welke kanalen niet overlappen in frequenties (bv 1, 6 en 11. 12, 13 en 14 mogen in europa niet gebruikt worden). En kies dan een vrij kanaal voor je zelf, dan weet je zeker dat je geen last hebt van buren oid. :)
bedankt, jullie denken dus echt dat het aan het kanaal kan liggen? Maar hoe zie ik precies in dit plaatje welke kanalen overlappen want dat begrijp ik nog niet helemaal. Bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/7053/netwstumblerpk6.th.jpg

Dit is mijn netwerk omgeving? Welk kanaal raden jullie aan? 3 ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door bart1074 op 11-05-2007 15:24 ]

• OlivierF
Sorry, verkeerd plaatje gepost, ik heb mn post ff ge-edit, nu klopt het plaatje wel :)

Oef, druk daar met al die netwerken! Je beste gok ligt inderdaad bij kanaal 3 of 4.

Verwijderd

Waarschijnlijk kom je in je logboeken de volgende melding tegen: TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP

Als dit zo is: http://www.lvllord.de

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

MasterYoda: Hoe kom je erbij dat 1, 6, 11, 12, 13 en 14 niet gebruikt mogen worden?

1 of 6 is juist het standaardkanaal van de meeste apparaten.
Soms hebben ze 11 als standaardkanaal.

12, 13 en 14 is gewoon niet iets wat alle kaartjes ondersteunen, maar in .nl mag je 12 13 en 14 ook gebruiken afaik.
Mijn WAP54G gaat gewoon tot kanaal 13, en waarom zou Linksys dat erop doen als je het toch niet mag gebruiken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• OlivierF
Anti-XP schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:36:
MasterYoda: Hoe kom je erbij dat 1, 6, 11, 12, 13 en 14 niet gebruikt mogen worden?

1 of 6 is juist het standaardkanaal van de meeste apparaten.
Soms hebben ze 11 als standaardkanaal.

12, 13 en 14 is gewoon niet iets wat alle kaartjes ondersteunen, maar in .nl mag je 12 13 en 14 ook gebruiken afaik.
Mijn WAP54G gaat gewoon tot kanaal 13, en waarom zou Linksys dat erop doen als je het toch niet mag gebruiken.
Er staat een punt tussen :) 1, 6 en 11 overlappen elkaar niet. Ik was in de veronderstelling dat 12, 13 en 14 niet in europa gebruikt mogen worden maar dat klopt inderdaad niet, het is juist amerika waar je 12, 13 en 14 niet mag gebruiken :)

Verwijderd

Probeer de nieuwste drivers voor je wireless.

Ik had dit ook bij een klant van me, met 3 laptops. Nieuwe drivers installeren voor de Pro Wireless, en weg was het probleem.

• bart1074
Inmiddels heb ik een WRT54G (linksys) aan de livebox gehangen is het hele probleem verholpen. Downloaden gaat nu ook draadloos goed. Daardoor lijkt het erop dat het probleem in de sitecom wl-143 zat. Kan iemand mij toch uitleggen waarom hij het downloaden draadloos niet aankan, of het p2p (meerdere connecties) niet? Is dat een beveiliging die te verhelpen is of is het gewoon een flut apparaat? Bedankt
Pagina: 1