[ASRock] - Dual Sata II - AGP & PCI-E tegelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Korte vraag,

Ik wil 3 schermen aangaan sluiten en moet daarvoor een 2e videokaart naast mijn Radeon 1950XTX 512mb, ik dacht dat ik dan simpelweg een normale PCI kaart ala 40EUR moest halen, maar ik vroeg me eigenlijk af aangezien mijn AsRock mobo zowel een PCI-E als een AGP slot heeft, kan ik deze ook tegelijkertijd gebruiken ja/nee? Dus een goedkope AGP kaart op de kop tikken.

Verwijderd

Denk dat je dat doormiddel van een kwartiertje zoeken zelf wel uit kunt vinden.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

nudie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:17:
Korte vraag,

Ik wil 3 schermen aangaan sluiten en moet daarvoor een 2e videokaart naast mijn Radeon 1950XTX 512mb, ik dacht dat ik dan simpelweg een normale PCI kaart ala 40EUR moest halen, maar ik vroeg me eigenlijk af aangezien mijn AsRock mobo zowel een PCI-E als een AGP slot heeft, kan ik deze ook tegelijkertijd gebruiken ja/nee? Dus een goedkope AGP kaart op de kop tikken.
Lees de reviews eens, daarin staat het zelfs aangegeven...

• nudie
of je geeft gewoon antwoord. :/

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
nudie schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:34:
of je geeft gewoon antwoord. :/
of je leest gewoon de registratievoorwaarden en zet zélf een beetje in. :/

• nudie
Mn search query was niet duidelijk.
Furthermore, an AGP graphics card can continue to be used even after the purchase of a PCIe model. Although no 3D performance increase is possible, it is certainly true that more displays can be operated simultaneously. Note however that when using two TFT devices with DVI connections, you should use the respective DVI ports of the two graphics cards in order to preclude any quality losses due to dual transformation (from digital to analog and back to digital.)
Dus als ik een AGP kaartje aanschaf moet ik mijn 2 TFT's dus verdelen over de 2 kaarten en mijn LCD-TV op een 2e aansluiting doen van de AGP kaart?

• nudie
Thanks ik ben er inmiddels ook achter dat het kan, MAAR hier is n probleempje:

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/Radeon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://193.19.225.61/pics/Radeon2.jpg

De Radeon1950XTX is nogal fckin dik, neemt 2 sloten in beslag dus ik heb nogal weinig ruimte :'(
Ik heb t even getest met een PCI geluidskaart (heb geen AGP kaart rondslingeren) maar uitgaande van weinig soldeerwerk blijft er maar een paar milimeter over.

Fysiek moet t wel passen maar ik zit even met de warmte. De airflow van de 1900XTX gaat niet langs de kaart maar aan de uiteinden ervan dus er wordt niets geblokkeerd maar erg bevordelijk is het niet volgens mij (hij draait trouwen stock non-oc'd dus wordt niet extra warm).

Kan dit kwaad of moet ik toch terug naar een PCI kaart?
Daarbijkomend is het kennelijk nogal een gedoe om PCI-e en AGP tegelijkertijd te draaien en als ik een andere mobo neem kan ik de AGP kaart niet meer meenemen en dat kan wel met een PCI kaart, daarentegen zijn PCI kaarten duurder en minder krachtig als een goedkope (2ehandse)AGP kaart. Help :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oi, schoppen binnen 24u is niet de bedoeling, daarnaast is *of* het gaat werken in de handleiding van het bord terug te lezen.

Die text in je reply van gisteravond heeft het over zaken die niets met moederbord te maken hebben, namelijk dat Windows maar op een enkele scherm overlay kan activeren enerzijds en anderzijds dat je digitale schermen (TFTs) liefst digitaal (DVI) wilt aansluiten.

En de hitte? Tja, hangt totaal van de AGP kaart af. Ik zou geen X1950Pro AGP aanraden...

Iig is deze topic niet bepaald conform regels (eerste vraag is een zoek/leesvraag), wat leidt tot topicreports en offtopic opmerkingen, dus dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.