Toon posts:

Experiabox & S450IP, kan dat en welke nrs heb ik dan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een experiabox van kpn met 2 werkende lijnen (038***) op 101 en 102.
Graag wil ik daar een Siemens S450IP dect centrale op aansluiten (ethernet) zodat ik al mijn handsets op 1 centrale kan aanmelden en altijd 2 lijnen heb.

1. werkt dit?
2. welke nummers heb ik dan beschikbaar op de S450? mijn geografische nrs of iets anders?
3. wat zijn de SIP instellingen dan voor die 2 KPN nummers?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:03:
Ik heb een experiabox van kpn met 2 werkende lijnen (038***) op 101 en 102.
Graag wil ik daar een Siemens S450IP dect centrale op aansluiten (ethernet) zodat ik al mijn handsets op 1 centrale kan aanmelden en altijd 2 lijnen heb.

1. werkt dit?
2. welke nummers heb ik dan beschikbaar op de S450? mijn geografische nrs of iets anders?
3. wat zijn de SIP instellingen dan voor die 2 KPN nummers?
  1. Durf ik niet te zeggen, geen ervaring mee.
  2. Aangenomen dat je de sip gegevens niet hebt van je geografische nummers kun je alleen gebruik maken van 084 nummers, of nummers van een andere voip aanbieder.
  3. Sip instellingen van je KPN nummers zul je zelf achter moeten komen, aangezien KPN deze ook niet vrij wil geven.

blub

• Valijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05-2007
Bovendien zal je maar één van de twee 'kpn-lijnen' kunnen gebruiken via de S450ip, de andere wordt geregeld middels een utp-kabel op de router.
M.a.w. de functionaliteit is 'nihil' omdat je dan een extra voip-account bij een andere provider zou moeten nemen ...... !?!?!?!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 04:08
Foamy schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:35:
  1. Aangenomen dat je de sip gegevens niet hebt van je geografische nummers kun je alleen gebruik maken van 084 nummers, of nummers van een andere voip aanbieder.
  2. Sip instellingen van je KPN nummers zul je zelf achter moeten komen, aangezien KPN deze ook niet vrij wil geven.
Bij de Siemens EB staan de SIP-gegevens in de source van http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm