Toon posts:

Gigabyte DS3 audio doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Gigabyte DS3 (rev 3.3) in bezit. Deze heeft een realtec HD audio chip erop.
Sinds vandaag doet het geluid heel erg vreemd aangezien ik alleen maar geluid aan mijn rechter kant heb. Links doet het gewoon helemaal niet!

Dit heb ik alleen als ik de plug achterin (dus op het mobo) doe, en niet als ik de plug in mijn front-audio uitgang doe (daar doet het geluid het wel gewoon aan allebij de kanten).

Ik heb al vanalles geprobeerd. Zo dacht ik dat het aan mijn stereoinstallatie lag, andere stereo geprobeerd (zonder resultaat). Andere stekker geprobeert, lukt ook niet. Andere drivers en andere instellingen werkte ook niet.

Sinds een paar dagen doet het geluid eigenlijk al raar, soms viel de linker kant weg. Maar door de stekker even uit en in de audio-out te halen deed hij het weer. Alleen nu dus helemaal niet meer.

Verder specs pc (net nieuwe pc):
E4300
8800GTS 320mb
2 gb geil pc6400
320 gb seagate
480watt tagan voeding

Ik hoop dat jullie een antwoord weten op mijn probleem, anders word het denk ik een RMA.

Groeten,
Leo

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Hier op Tweakers dien je wel wat geduld op te brengen. Het is te begrijpen dat je het liefst zo spoedig mogelijk antwoord hebt, we hebben daarom een '1 keer na 24 uur' regel, zie ook de faq

[ Voor 83% gewijzigd door Laurent op 08-05-2007 21:17 ]

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 05:50

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik denk topic niet kicken binnen 24 uur:)

Verwijderd

Je hebt wel goed geluid aan de voor-aansluiting, dus driver of instellingen ligt het niet aan. Lijkt me dat de aansluiting aan de achterkant gewoon gaar is. Kabel te strak gehad oid, of gewoon een brakke connector uit de fabriek.

Verwijderd

Topicstarter
RMA dus?

Verwijderd

precies hetzelfde wat ik met me asus moederbord had.. moederbord met die chip was gewoon brak, terug naar de winkel gegaan en nieuwe gekregen..

waarom een e4300 :O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 08:07 ]

Pagina: 1