Ik wil een gedeelte van een xml bestand in een dataset laden, en daarna gewijzigde gegevens in het xml bestand opslaan. Zodoend kwam ik op de XmlDataDocument class uit. Volgens het voorbeeld in de help (http://msdn2.microsoft.co...rary/k4swfa13(VS.80).aspx) moet dat vrij eenvoudig kunnen. Mijn eerste test faalde echter jammerlijk, er werden 0 rijen in de datatable geladen. Daarom heb ik in een test project feitelijk het voorbeeld nagemaakt:
-Simpele dataset, genaamd TestDataset met 1 tabel:
[OrderDetails]
OrderID
ProductID
-De voorbeeld xml in een xml bestand genaamd c:\Test.xml gekopieerd
-Een testclass gemaakt:
En nog staan er nul rijen in de datatable... Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kan niets vinden.
Edit: Ik heb de link nog even aangepast, die verwijst naar het exacte voorbeeld dat ik bedoel.
-Simpele dataset, genaamd TestDataset met 1 tabel:
[OrderDetails]
OrderID
ProductID
-De voorbeeld xml in een xml bestand genaamd c:\Test.xml gekopieerd
-Een testclass gemaakt:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| TestDataset test = new TestDataset(); XmlDataDocument doc = new XmlDataDocument(test); System.Diagnostics.Debug.WriteLine("Loading..."); doc.Load(@"c:\Test.xml"); foreach (TestDataset.OrderDetailsRow row in test.OrderDetails) System.Diagnostics.Debug.WriteLine(string.Format("{0}, {1}", row.OrderID, row.ProductID)); |
En nog staan er nul rijen in de datatable... Ik heb me al suf gegoogled, maar ik kan niets vinden.
Edit: Ik heb de link nog even aangepast, die verwijst naar het exacte voorbeeld dat ik bedoel.
[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 08-05-2007 19:36 . Reden: ms-help: url vervangen door de HTTP versie ;) ]