USB poorten werken plotseling niet meer onder Vista

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben vandaag bezig geweest met een ipod installeren op mijn vista ultimate pc. Telkens wanneer ik hem in een andere poort deed, detecteerde hij de ipod, anders niet meer.

Mijn pc heeft 2 sloten voor en 4 achter. Toen ik maar eens een poort achter wilde proberen, stak ik de datakabel erin en viel mijn muis en toetsenbord uit. Sindsdien kan ik geen van de 4 usbpoorten achter meer gebruiken.

Het is wel mogelijk om de usb poorten te gebruiken totdat ik vista in ga. Vanaf het moment dat ik in Vista zit werken alleen nog maar de 2 usb poorten voor die van hetzelfde moederboard afkomen (asus p4c800 e-deluxe). Stel op dat moment zit mijn muis en toetsenbord achterin dan geeft de muis geen licht meer en mijn toetsenbord laat alle drie de locklampjes branden, voorin werken ze gewoon zoals het hoort.

Ik heb geprobeerd om de usbdevices te deinstalleren bij apparaatbeheer, maar deze komen meteen weer terug en veranderd er niks aan de situatie.

Kan iemand mij op weg helpen dit probleem op te lossen?

• Scorpion2k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Vandaag heb ik mijn computer eens gestart naar windows xp (heb dualboot) en daar werken totaal geen USB poorten meer.

Het lijkt op een hardware matige fout, maar hoe kan het dat dan wel werkt in dos en in Vista de 2 voorste usb apparaten? Kan ik mijn moederboard op een fout controleren?