[XP]Donker beeld tijdens afspelen video files*

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 16:00
Hi allemaal,

Ik heb een vaag probleem met betrekking tot het afspelen van videofiles, wellicht dat iemand mij kan helpen.

Het zit zo...

Als ik met Mediaplayer 9 of 11 een video afspeel (bijvoorbeeld een .WMV of een .MPG) dan zie je het beeld wel, maar erg donker. Geluid is wel gewoon goed.

In eerste instantie dacht ik aan codecs, dus heb ik een aantal codec packs geinstalleerd. Helaas lossen deze het probleem niet op. Hierna heb ik meerdere videoplayers geprobeerd (MP Classic, MP 9, MP 11, DIVX player...noem maar op!) maar ook dit lost niets op.

Nu komt het...

Als ik zo'n file open in PowerDVD heb ik dezelfde klacht (dus donker beeld), maar als ik de file open in MP classic en de file laat draaien en vervolgens nogmaals open in PowerDVD (dus terwijl de video op de achtergrond al in een andere player draait) dan draait ie wel goed.

Wie o wie weet hier een oplossing voor?

PSN: Maichel

• Simball
  • Laatst online: 01-03 08:57
Het zouden de VGA drivers kunnen zijn, dus probeer eens wat nieuwere, of een herinstall van de drivers

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Klinkt als gewoon settings. Als ik het goed heb kunnen er normaal geen 2 video's direct op beeld getoond worden, maar wordt er dan gebruik gemaakt van een overlay. Misschien staat in MP wel standaard tonen in overlay aan en omdat er al een video draait gaat PowerDVD ook naar een overlay toe.

Ik denk dat je wel een betere reactie hierop krijgt van iemand of nu al is boven me :)

[ Voor 1% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2007 15:45 . Reden: Niemand die eerder was in de tijd dat ik was het typen ]

☻/
/▌
/ \

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over welke Windows versie hebben we het? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Heeft volgens mij te maken met direct3d/overlay oid die de instellingen 'overneemt' of reset van een al draaiende applicatie, soort bug of misschien feature wat eruit ziet als een bug :P

In wmp kun je wel ergens bij beeld/optie/videoinstellingen de brightness en contrast instellen meende ik. Zal vast ook wel een optie te vinden zijn in de andere mediaspelers, maar afhankelijk van de rendermodus mag er maar 1 instantie draaien om de instellingen te kunnen gebruiken.

• Maichel
Thx for this...

Rare is dat ik dit voor mijn herinstallatie nog niet had...zelfde drivers, alles.

Dus nog effe voor de zekerheid:

Wanneer ik de file op de achtergrond in een andere player speel (en dus donker beeld heeft) en hem dan in een andere speler (bv PowerDVD) open dan draait ie wel goed.

Driver denk ik eerlijk gezegd van niet, ik gebruik dezelfde driver als voorheen

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maichel schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:54:
...
Wanneer ik de file op de achtergrond in een andere player speel (en dus donker beeld heeft) en hem dan in een andere speler (bv PowerDVD) open dan draait ie wel goed.
...
Dit komt dus omdat beide anders getoond worden. Er wordt gebruik gemaakt van 2 verschillende manieren (rendermodes heet dit volgens lighteye :), zal wel kloppen) om de video te laten zien, de instellingen van deze manieren staan los van elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2007 16:07 ]

☻/
/▌
/ \

• Maichel
Kixtart schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Dit komt dus omdat beide anders getoond worden. Er wordt gebruik gemaakt van 2 verschillende manieren om de video te laten zien, de instellingen van deze manieren staan los van elkaar.
Maar hoe verklaar je dan dat een file in beide niet goed word afgespeeld (donker) maar als ik de zelfde file in de achtergrond laat draaien en vervolgens de file in een ander programma waarin deze normaal ook fout vertoond word afspeel dat ie dan wel goed loop?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maichel schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:08:
[...]

Maar hoe verklaar je dan dat een file in beide niet goed word afgespeeld (donker) maar als ik de zelfde file in de achtergrond laat draaien en vervolgens de file in een ander programma waarin deze normaal ook fout vertoond word afspeel dat ie dan wel goed loop?
Omdat er maar één programma tegelijk in die rendermodus kan werken. Het tweede programma zal dan naar een andere modus gaan waar de instellingen 'beter' ingesteld staan.

☻/
/▌
/ \

• Maichel
Kixtart schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:10:
[...]

Omdat er maar één programma tegelijk in die rendermodus kan werken. Het tweede programma zal dan naar een andere modus gaan waar de instellingen 'beter' ingesteld staan.
Hmm..I see. Wel raar dat het voorheen wel goed draaide (indentieke situatie) en nu niet meer.

Volgens jou geen driver issue?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-03 08:01

Sebazzz

3dp

Ga eens naar je videoinstellingen in je nvidia control panel :)
Kijk ook of ASUS Splendid aan/uit staat

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Maichel
The Triad schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:12:
Ga eens naar je videoinstellingen in je nvidia control panel :)
Kijk ook of ASUS Splendid aan/uit staat
Zal ik doen! (als ik vanav thuis ben)

nVidia icoontje draait wel in systray nu ja...dat was voorheen niet zo bedenk ik me nu :P

Wat is ASUS Splenid precies dan?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
ik gebruikte FFDShow en Nimo, maar sinds kort vanaf een schone install met Kazaa Lite Codec Pack.. werkt tot nu toe fantastisch..!

you had me at EHLO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maichel,

Ik herhaal de vraag nog maar even:
alt-92 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:46:
Over welke Windows versie hebben we het? :)
We zien hier graag dat je vermeldt welk besturingssysteem je gebruikt in de topictitel.
Zie ook onze Windows Clients - Policy .

Daarnaast zegt "raar probleem" niet zoveel, kun je een betere titel verzinnen en die per TopicReport nog even melden?
dank je.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Maichel
alt-92 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:22:
Maichel,

Ik herhaal de vraag nog maar even:

[...]

We zien hier graag dat je vermeldt welk besturingssysteem je gebruikt in de topictitel.
Zie ook onze Windows Clients - Policy .

Daarnaast zegt "raar probleem" niet zoveel, kun je een betere titel verzinnen en die per TopicReport nog even melden?
dank je.
Nieuwe titel:

Donker beeld tijdens afspelen video files

• Chubbchubb
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Had laatst ook een probleem dat het beeld zwart bleef. En het is idd die overlay setting zoals al gezegd. Bij mij was een nieuwe versie van rainlendar de schuldige, met de transparancy settings wou die niet meewerken wanneer er een video draaide. Je kunt trouwens ook voor een andere redering methode kiezen (dus niet overlay), vast bij video settings ofzo.