Toon posts:

[exchange][oulook] wisselen van terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

op het bedrijf hier zitten we al een tijdje met een probleem, zelf hebben we er al vaker naar gekeken maar komen niet echt tot de oplossing uit.

Het probleem:

Er zijn twee terminal servers aanwezig in het bedrijf, met daar tussen een load balancing. het probleem is nu als een gebruiker inlogd op bijvoorbeeld de eerste terminal server staan als zijn instellingen in outlook goed maar zodra hij wordt toegewezen aan de 2de terminal zijn de instellingen niet meer volledig de handtekening van sommigen gebruikers zijn dan bijvoorbeeld weg en hun adressen boek is weg.

Het lijkt er dus op dat de instellingen niet goed worden mee genomen bij het wisselen van terminal server. Ook al zorgt de gebruiker dat hij weer terug komt bij de terminal waar hij voor het eerst inlogde de instellingen blijven onvolledig.

Geprobeerd:
Het volgende is hier gedaan

prf bestand veranderd, dit heeft geen effect gehad.
Gebruiker andere rechten gegeven. verschillende opties aan/uit gezet maar niks heeft effect gehad.

Verder heb ik zitten zoeken op het internet maar ben daar tot nu toe niks tegen gekomen.

Het systeem:
2X Windows 2003 server met een terminal server
Outlook 2003

Mijn vraag aan jullie tweakers is dus of iemand hier een oplossing of nog beter het antwoord hier op weet ?.

Alvast bedankt natuurlijk voor alle antwoorden

mvg,
jeroenvd

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 10:17
misschien een stomme vraag, maar waar wordt het profiel van de gebruiker opgeslagen, op een centrale plek neem ik aan?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd, lijkt erop dat jullie geen Roaming profiles gebruiken ??
Als dat wel het geval is, dan lijkt daar iets mis.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's

We gebruiken hier wel roaming profiles deze worden opgeslagen op de domein controller, dus op een centrale plek. ook hebben de gebruikers alle schrijf rechten op de roaming profile dus daar kan het niet aan liggen.

het enigste waar het volgens mij nog aan zou kunnen liggen is het prf bestand dat Outlook voor de eerste keer configureert het lijkt mij dat deze wat verkeerd doet (maar wat ?). ben er zelf nog niet helemaal achter.

Gisteren nog verder gezocht op internet maar heb weinig info kunnen vinden (zijn wij het enige met dit probleem ;( )

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:22:
Bedankt voor de reactie's

We gebruiken hier wel roaming profiles deze worden opgeslagen op de domein controller, dus op een centrale plek. ook hebben de gebruikers alle schrijf rechten op de roaming profile dus daar kan het niet aan liggen.
Ik neem aan dat je dit ook heb ingesteld voor de Terminal Services User Profile, en niet alleen voor het gewone user profile :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 11:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En dan nemen we ook nog eens aan dat de profielen niet belachelijk groot zijn ( documenten op het buroblad, internet explorer cache megabytes groot, etc) zodat die niet of half laden door een time-out.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Er gaat duidelijk iets niet goed met je roaming profile.

Lees het volgende even door mocht je dit nog niet hebben draaien. "User Profile Hive Cleanup Service":

http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

Past hij de Outlook.prf elke keer toe als je inlogt? Kan me voorstellen dat hij dan alles weer standaard insteld dus zonder signature en evt persoonlijke mappen etc.

43% of all statistics are worthless.

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:26:
[...]

Ik neem aan dat je dit ook heb ingesteld voor de Terminal Services User Profile, en niet alleen voor het gewone user profile :)
Is natuurlijk ingesteld ja , het zijn zo goed als aparte profielen.
Coach4All schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:32:
En dan nemen we ook nog eens aan dat de profielen niet belachelijk groot zijn ( documenten op het buroblad, internet explorer cache megabytes groot, etc) zodat die niet of half laden door een time-out.
Nee er zijn ook zoveel mogelijk dingen uitgeschakeld , geen buroblad afbeelding maar gewoon 1 kleur, internetten mogen de terminal gebruikers al niet, en de mijn documenten is er ook niet. het is puur alleen om de programma's te starten welke van server wordt geladen. het meer en deel van de gebruikers werkt ook op thin clients dus daar kan je zo en zo niks op opslaan.

het blijft een erg vaag probleem

Verwijderd

Topicstarter
Nowa schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:45:
Er gaat duidelijk iets niet goed met je roaming profile.

Lees het volgende even door mocht je dit nog niet hebben draaien. "User Profile Hive Cleanup Service":

http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

Past hij de Outlook.prf elke keer toe als je inlogt? Kan me voorstellen dat hij dan alles weer standaard insteld dus zonder signature en evt persoonlijke mappen etc.
Volgens ons legt het ook aan Outlook.prf deze wordt volgens ons ook elke keer ingelezen(helemaal zeker weten wij dat niet). het probleem is alleen wij hebben dat bestand niet gemaakt. dat heeft de oude systeem beheerder hier gedaan. Het laden van Outlook.prf hebben wij in iedergeval hier niet "moedwillig" toegepast (loginscript,etc).

we gaan waarschijnlijk komende week even kijken wat er gebeurd als we het Outlook.prf bestand verwijderen zodat deze niet meer geladen kan worden.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 11:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:49:
[...]

Is natuurlijk ingesteld ja , het zijn zo goed als aparte profielen.

[...]
Zo goed als is meestal niet goed genoeg......

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03 21:47
Je kan ook de profiel verplicht maken, door de user.dat te hernoemen naar user.man.
Hiermee bereik je dat je profielen niet gewijzigd kan/mag worden.

Dit zou een oplossing kunnen zijn.

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:58:
[...]

Volgens ons legt het ook aan Outlook.prf deze wordt volgens ons ook elke keer ingelezen(helemaal zeker weten wij dat niet). het probleem is alleen wij hebben dat bestand niet gemaakt. dat heeft de oude systeem beheerder hier gedaan. Het laden van Outlook.prf hebben wij in iedergeval hier niet "moedwillig" toegepast (loginscript,etc).

we gaan waarschijnlijk komende week even kijken wat er gebeurd als we het Outlook.prf bestand verwijderen zodat deze niet meer geladen kan worden.
Lastig als er niets gedocumenteerd is.

Maar check inderdaad je logon script hier zal vast een verwijzing naar outlook.prf in staan.
Op zich maakt het niet uit dat hij door iemand anders is gemaakt. Het probleem is alleen wanneer deze actie niet goed gescript word bij het inloggen hij hem inderdaad blijft overschrijven.

43% of all statistics are worthless.

Pagina: 1