Linksys WRT54G vaag probleem na kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Eerst even de situatie. Ik heb hier een speedtouch 516(i) en een Linksys WRT54G staan. De Linksys gebruik ik als switch/accesspoint.

Gisteren is de stroom hier een paar keer uitgevallen (kortsluiting). Nadat alles weer werkte kwam ik erachter dat de instellingen van de Linksys ineens helemaal anders stonden. Zo was het netwerk ineens onbeveiligd en het ip stond weer op de default 192.168.1.1. Toen ik probeerde in de web based utility te komen om de instellingen weer goed te zetten werd het wachtwoord (was gewoon default) niet geaccepteerd.

Daarna heb ik geprobeerd de Linksys te resetten. Tot mijn verbazing kreeg ik nu 'page could not be found' wanneer ik naar 192.168.1.1 probeerde te browsen. Wanneer ik probeerde te pingen kreeg ik alleen timeouts Het rare is dat verder alles werkte. Internet werkte op alle pc's en ook de wireless deed het (onbeveiligd). Maargoed ik wil de wireless dus wel beveiligen en dat gaat niet zo. Ik heb nog een paar keer geprobeerd te resetten maar bleef hetzelfde houden.

Iemand een idee wat dit kan zijn ? Het lijkt erop alsof de Linksys is overleden nadat er kortsluiting is geweest. Maar ik vind het zo raar dat hij het verder wel gewoon doet.

Verwijderd

Probleem is met de WRT54G wanneer de stroom er van is, dat alles naar default settings gaat. Dit zelfde heb ik ook gehad en was mn SSID plotseling veranderd en mn WPA2 beveiliging was er ook vanaf.

Heeft je linksys switch geen ander ip adres op de 1 of andere manier?

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Geen id. Hoe kan ik dit checken ? De default en het adres wat ik eerder zelf had gegeven (10.0.0.1) deden het niet.

EDIT:

Om de 1 of andere reden krijg ik nu wel response. Wanneer ik het standaard ip intyp kom ik bij 'Firmware management mode'. Ik heb geprobeerd de nieuwste firmware erop te zetten maar wanneer ik op apply druk krijg ik weer een timeout :?

[ Voor 51% gewijzigd door Pred87 op 08-05-2007 17:21 ]