Toon posts:

[PHP\MySQL]post form werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Allereest: Ik ben niet zo'n held in PHP en MySQL maar weet er wel wat van af...

Ik probeer voor m'n stagebedrijf een heel simpel php scriptje te schrijven om een aantal gegevens bij te houden. Ik ben er een paar uur mee bezig geweest (veel zoekwerk op internet in een een boek) maar ik kom er zelf niet uit. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<html>
<body>
<?php
if($_POST["submit"])
{
include "connect.php";
$query = "INSERT INTO infrastructuur SET vestiging='".$_POST['vestiging']."', iprange='".$_POST['iprange']."', gebruiker='".$_POST['gebruiker']."', ipadres='".$_POST['ipadres']."', vncwachtwoord='".$_POST['vncwachtwoord']."', opmerking='".$_POST['opmerking']."'"; 

mysql_query($query) or die(mysql_error());

echo 'De gegevens zijn ingevoegd in de database';
?>

<form name="toevoegen_vestiging" action="toevoegen.php" method="post">
<input type="text" name="vestiging"><br>
<input type="text" name="iprange"><br>
<input type="text" name="gebruiker"><br> 
<input type="text" name="ipadres"><br>
<input type="text" name="vncwachtwoord"><br>
<input type="text" name="opmerking"><br> 
<input type="submit" name="submit" value="Toevoegen">
</form>

<?php } ?> 
</body>
</html>

Ik krijg ook geen foutmelding of iets dergelijks, de hele pagina blijft gewoon blank. De server draait php5 en iis, ik weet niet of dit van belang is.

Al vast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neem eens een kijkje in onze Programming Beleid Quickstart ;)

Dit is nogal een 'wie fixed mijn code effe'-topic en daar doen we hier niet aan. Controleer vooraleerst gewoon eens stap voor stap of alles werkt naar behoren (webserver, MySQL server, phpinfo uitvoeren, dat soort zaken). Kijk voor meer info ook eens naar Debuggen: Hoe doe ik dat? Je zult ons hoe dan ook van bakken meer relevante informatie moeten voorzien willen we je kunnen helpen en we verwachten ook meer eigen inzet.

Je bent van harte welkom met een nieuw topic, maar zorg dan wel dat je je aan onze quickstart houdt.

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 08-05-2007 15:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.