Hoe goed of slecht is de Yamakawa 715

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
599,- bij Funprice, lange levertijd ik weet het...

Hoe is de kwaliteit in vergelijking met de standalones van bv Philips, Pioneer en Sony ??

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Regiocode vrij
Kan wel gekopierder cd's afspelen (cd-r en cd-rw)
Kan MP3 afspelen

Dat is wat ik er van weet

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik heb gelezen in Audio/Video rubriek(maar het is ook Hardware) dat hij niet dezelfde kwaliteit als de iets duurdre jongens heeft, mar daarom is hij ook de goedkoopste met veel mogelijkheden, aleen de beeldkwaliteit loopt iets achter... http://back.to/hardware

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb hier zelf de 713 en ik ben best tevreden over het apparaat... :)
hij speelt dvd/vcd/svcd/audio/mp3...
geluid is goed (maar dat hangt natuurlijk ook van de eigen versterker, boxen en eventueel andere dingen af)
en het beeld is ook wel goed..
ok.. er zijn betere maar als je een beetje krap bij kas zit of gewoon iets wil hebben dat niet teduur is is het zeker een goed apparaat...

zelf gebruik ik 'm voor mp3-cd's bij het draaien op feesten en soms zelfs voor clips die ik op vcd fik :)
En hij is idd Regio-vrij wat altijd handig is :) >:)
http://www.yamakawa-shop.nl

yamakawa AVPhile 713 - 820,- ongeveer
levering binnen 48 (indien voorradig)
ik heb 'm op maandag-middag bestelt en woensdag ochtend stond de postbode aan de deur... :) :) :) :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• A3-D
  • Laatst online: 28-08 18:24
Ik ben echt razendenthousiast over dat ding. Ook ik heb 'm via Funprice besteld en had 'm de volgende dag in huis. FL 599,= is dan ook zo'n beetje het goedkoopste wat ik 'm gezien heb. Bij Funprice leveren ze ook de nieuwe serie, dat wil zeggen met een scart-aansluiting. Firmware die ze leveren is 3F, enige nadeel daarvan is dat MacroVision niet uitgeschakeld kan worden. Dit zal tzt met een nieuwere firmware waarschijnlijk wel weer mogelijk worden..

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb van de week een Pioneer DV-525 gehaald voor 899 (regiovrij)

Hij speelt geen mp3's ....boeiuh!

Toen ik tegen die man in die winkel zij dat ik ook had gedacht aan een Yamakawa zei hij dat ik dat niet moest doen... hij was jaren importeur van dat ding, en de kwaliteit holde achteruit.... nu heb ik voor iets meer geld een veel betere DVD speler van een A-merk in plaats van een vaag Japans ding....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• A3-D
Toen ik tegen die man in die winkel zij dat ik ook had gedacht aan een Yamakawa zei hij dat ik dat niet moest doen... hij was jaren importeur van dat ding, en de kwaliteit holde achteruit.... nu heb ik voor iets meer geld een veel betere DVD speler van een A-merk in plaats van een vaag Japans ding....
Hahahaha...precies, dat zou ik ook zeggen als ik die verkoper was. Welkom in de wereld die commercieel heet! Zo'n verkoper verdient aan het feit dat jij meer geld uitgeeft aan zo'n apparaat. Als jij binnen stapt in een "echte" hifi zaak zullen ze je geen Pioneer aanraden maar Denon of iets dergelijks. Ik weet 100% zeker dat als ik 4 merken DVD spelers laat spelen op dezelfde types televisie, jij de Yamakawa er niet tussenuit haalt. Zoiets heb ik al meerdere malen gezien met andere testen (Echte Coca Cola kenners zouden een test doen met verschillende merken. Van de 10 testpersonen was er eentje die de "echte" Cola er tussenuit vistte, de andere kozen zelfs B-merken ;)).

In het begin dacht ik ook zo'n duurdere aan te schaffen, maar waarom zou ik? Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de Yamakawa en als toegift kan ik ook nog eens vanf 1 CD 181 MP3's afspelen op mijn installatie. Vind ik persoonlijk toch een behoorlijk pluspunt, en dat voor 300 piek goedkoper! ;)

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Kijk aan dergelijke berichten heb ik iets..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

A3-DAls jij tevreden bent met jouw Yamakawa, vindt ik dat prima. Ik ben iig blij dat ik niet zo'n ding heb gekocht. Zo'n Yamakawa ziet er gewoon niet echt degelijk uit, en daar hecht ik juist veel waarde aan. Ik heb meerdere reviews gelezen en daar kwam die Yamakawa gewoon niet denderend uit.

Ik wil gewoon niet voor verrassingen komen te staan. Degelijkheid is gewoon belangrijk voor mij....

Misschien zie ik het verschil niet, maar boeiuh.. ik betaal liever iets meer voor een A-merk als Pioneer, en dat ik zeker weet dat het werkt, dan minder voor zo'n vaag Japans merk als Yamakawatie ofzo....

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

alle waar is naar z'n geld, jouw reaktie zou ik ook geven als ik zo'n ding had, ik heb van meerdere onafhankelijk personen gehoord dat die jamakawa dingen wel goed zijn, maar qua beeldkwaliteit gewoon minder zijn als bv die pioneer

kwaliteit betaal je nou eenmaal, dat is gewoon zo

How bad is it on a scale from one to Spurs

• A3-D
Majestic: Het lijkt me duidelijk, als je echt wilt weten of het die FL 599,= waard is dan zou je de verschillende merken zelf moeten gaan bekijken. Ik kan alleen zeggen dat ik zelf een Yamakawa heb en daar zeer goed over te spreken ben. Qua prijs/kwaliteitverhouding heeft het bij mij de doorslag gegeven om op aanschaf van de AV 715 over te gaan. FL 300,= prijsverschil vond ik dermate groot voor praktisch dezelfde beeldkwaliteit (ik kon het verschil echt niet zien, behalve het uiterlijk. De Yamakawa ziet er aan de buitenkant idd goedkoop uit maar ik heb me laten vertellen dat het interne deel gewoon van Philips is).

Succes met je keuze!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 02:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf ook een tijdje zo'n Yamakaw 715 gehad, en ik heb nu zelf ook een Pioneer DV-525 regiovrij.

De verhoudingen zijn nergens naar.

De beeld en geluidskwaliteit zijn onvergelijkbaar, die Yamakawa's hebben allemaal nog eerste generatie DVD spelers elektronica erin zitten, en dat zie je dus ook duidelijk terugkomen in je beeldkwaliteit. (De pioneer DV-525 is een derde generatie speler)

Ik kan me voorstellen als je een of ander oud TV'tje hebt, dat dit niet opvalt.

Heb je echter een fatsoenlijke Breedbeeld TV, dan zie je het wel degelijk.

Yamakawa kan geen fatsoenlijk zwart, alleen maar donkergrijs.

Bij het outputten van NTSC (Regio 1)krijg je lichtvlakken over je scherm. (Sommige gedeelten lichter dan andere)

Hij doet Layer overgangen van DVD's ook niet vlekkeloos.

Geluidskwaliteit is "Mwoah".

Tevens vind ik het apparaat lelijk, maar dat hangt van je smaak af. Wat niet van je smaak afhangt is de hoeveelheid herrie die het loopwerk produceert, dat ding maakt echt veel herrie, die moet je gewoon in een kastje te zetten om het niet als hinderlijk te ervaren.

Ik had ook al een reactie hierover in het Audio/Video Forum gegeven, ook daar had iemand een vraag over de Yamakawa, maar ik kan het topic niet meer terugvinden... ( :( )

Tevens als je de online reviews terugleest op Audio/Video sites, dan zie je dit beeld ook heel duidelijk terugkomen, zo'n Yamakawa is wel grappig met wat hij allemaal kan (MP3) maar de kwaliteit mag je niet vergelijken met een A-merk.

De prijs is op zich niet fout, maar aangezien Mp3-functionaliteit mij niet boeit, (Doe ik wel op mijn PC) geef ik graag 899,- voor een echt goede DVD-speler, niet eentje die dat nogal matig doet, omdat het een multifunctioneel apparaat is.

Just my 2 cents...

Aangezien ik beide apparaten heb, is dit een gefundamenteerde mening, mijn (ondertussen gedumpte) Yamakawa was niet stuk, een vriend van mij heeft er ook een, (715) en die doet hetzelfde. (Heeft ook een goede TV)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 02:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Update :

De gemiddeld derde generatie DVD speler (Dus ook niet alleen de Pioneer) doet ook netjes CD-R en CD-RW.

Voorbeelden derde generatie apparaten:

Pioneer DV-525
Sony DVD-330/335
JVC 512
Philips 970

enkele voorbeelden van betaalbare derde generatie players.

Aannames zijn fataal.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Ik heb dus de Yamakawa 713 en ook die heeft totaal geen problemen met cd-r's of cd-rw's aangezien ik deze beide geprobeert heb....

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• A3-D
kwaliteit betaal je nou eenmaal, dat is gewoon zo
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Normaliter zou je voor kwaliteit meer betalen, echter betaal je, met name bij elektrische apparaten, ook aardig wat voor de naam die erop staat. Puur om de potentiele koper het gevoel te geven dat 'ie iets goeds in huis haalt (een leuk voorbeeld is geweest dat reclamefilmpje van tv waarbij er twee witte stoelen in de showroom staan waarbij het gros kiest voor de duurdere met een merknaam en de andere laat staan terwijl dit exact dezelfde stoel is en goedkoper). Helaas worden wij als consument maar al te vaak in de maling genomen...

Verwijderd

Yamakawa is voor wat die kost erg goed....
Het is geen Japans vaag merk, want het wordt ijn China gebouwd, en er zijn tegenwoordig ook Pioneer en andere gerenomeerde merken die vanwege het loon, ze in Taiwan, Malaysia of Korea laten assembleren.
Mijn Sony CD speler komt uit Hongarije.
De meeste Sony en Panasonic TV's komen uit Engeland, mijn Sony TV komt toevallig uit Duitsland, maar het is ook een bijzonder type. http://back.to/hardware

Voor die prijs van de Yamakawa zou ik hem best willen hebben....(als ik er aan toe was)

Verwijderd

gunner,

waar heb jij die 525 gekocht.
Ben op zoek naar DVD speler voor mijn vroer.
Ik heb zelf de 515...

Bastie

Verwijderd

vroer = broer

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb hem gekocht bij JVB in Amersfoort gekocht... ik had toen de laatste, maar het kan natuurlijk dat er nog meer komen omdat die aktie van 899,= nog tot 30 augustus loopt.

Verwijderd

thanks ik ga ff bellen...

bastie
Pagina: 1