[layers] Positie afhankelijk van resolutie?

Pagina: 1
Acties:

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Topicstarter
Ik ben in dreamweaver bezig met layers, echter, Ik heb een layer aangemaakt en geplaatst op een bepaalde positie. Alleen nu blijkt dat de positie resolutie afhankelijk is. ( met een grotere resolutie staat de layer dus veel meer naar boven en naar lins).

Is er een truc voor om dit te verhelpen?

Wat heb ik zelf al gedaan:

- google
- got
- absolute/relative/choice opties..

Allen zonder gewenst resultaat!

Specs

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
de grote truuk is denk ik het leren snappen van de techniek. Dreamweaver doet waarschijnlijk iets wat jij niet wilt.

Zonder code kunnen we natuurlijk niet zo 123 zeggen 'ow dat is <oplossing>' als je begrijpt wat ik bedoel.

post eens een stukje code (liefst zo klein mogelijk) waar het fout gaat. Dan kunnen we even kijken :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Topicstarter
Bij deze puur de layer code. De rest is 'domme' html van de pagina.

code:
1
2
3
4
5
 <div id="Layer1" style="border: 2px solid; border-color: 9BC53C; 
position:absolute; width:234px; height:122px; z-index:2; background-color: #FFFFFF; 
layer-background-color: #FFFFFF; 
visibility: hidden; left: 607px; top: 261px;">
bladiebla</div>

Specs

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12 10:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Longlegg schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:04:

Alleen nu blijkt dat de positie resolutie afhankelijk is. ( met een grotere resolutie staat de layer dus veel meer naar boven en naar lins).
Wat bedoel je daarmee, dat de layer 'met een grotere resolutie verder naar boven en links komt te staan?

Voor webdesign is nu net dàt een 'fixed' positie, omdat de positionering altijd vanaf linksbovenin het venster gerekend wordt:

in jouw code kun je dat terugzien in de 'left' en 'top' style-properties die gezet zijn en die samen met 'position: absolute; ervoor zorgen dat de positie tov de linkerbovenhoek 'vast' staat.

wil je nu een laag standaard in het midden van het scherm uitlijnen, moet je daarvoor juist een specifiek stukje HTML(+CSS) doen..
meestal is dat wel wat lastiger maar daarvan zijn genoeg voorbeelden via de GoT-search of google te vinden :)

(overigens meen ik dat Dreamweaver nog steeds een verouderde engine heeft en de margins en paddings niet goed weergeeft, wat tot problemen kan leiden omdat die 'in het midden-uitlijnen, veelal gebruik daarvan maken)

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 08-05-2007 14:21 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen