UPS automatische schutdown van 2 servers

Pagina: 1
Acties:

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

Topicstarter
Lui,

Ik wil een UPS aanschaffen voor mijn beide servers. Ik neem dan meteen bijvoorbeeld zo'n Back UPS Pro die m.b.v. een seriële kabel de server uit kan zetten. Doch, ik heb 2 servers, die ik allebei op de UPS wil aansluiten en ook allebei uit wil hebben.
De ene server draait Novell Netware 5 en de andere Linux Slackware 7.1
Voor zover ik weet kan ik de UPS maar met 1 van beide servers verbinden via die seriële kabel, dus zal de ene server de andere uit moeten zetten.
Heeft iemand hier ervaring met de shutdownprocedure en hoe configurabel deze is? En welke server zouden jullie gebruiken om de ander uit te zetten? En hoe?

Mijn dank voor het meedenken :)

typo's.. :)

Verwijderd

Ik weet niet wat er voor software beschikbaar is voor Novell en Linux voor een UPS, maar in een NT netwerk sluit je de seriele kabel van de UPS op 1 server aan.
Op alle machines waarvan je wilt dat ze zichzelf uitschakelen zodra de spanning wegvalt, draai je de UPS software. Die communiceert dan met het station waar de UPS signalering is aangesloten.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

Topicstarter
PaulB: Heb je enig idee of die communicatie via één of ander standaard protocol gaat?
Er is namelijk wel UPS software voor Netware en ook vast wel voor Linux, maar als die moeten samenwerken op dezelfde manier als zo'n NT netwerk... dan moet dat over een mooi standaardje gaan :)