[MCE 2005] Opname hapert in MediaCenter, niet in Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Ok, ik heb half internet afgezocht naar de oplossing voor het volgende probleem en heb normaliter een hekel aan het moeten posten van dit soort vragen, maar ik kom er echt niet meer uit :(

Sinds enkele maanden ben ik van mijn oude mediacenter systeem overgegaan naar een nieuw.

Specs oudesysteem:

Epox EP-4PEA+ mobo
Intel S487 3,06GHz
200 GB Maxtor Diamondmax IDE schijf
512 MB corsair PC3500 mem
Asus GeForce 4 TI4400

volledige specs

Specs nieuw systeem:

Asus A8N-SLI premium mobo
AMD Athlon X2 4400+
320 GB WD Sata schijf
1024MB corsair PC4400 mem
Asus GeForce 7800GTX/top

volledige specs

Als aanvullende hardware gebruik ik een Haupauge WinTV PVR 500 MCE TV-kaart en een soundblaster Audigy 2 ZS geluidskaart.

Alle ongebruikte onboard zut staat uitgeschakeld in de bios en het geheel loopt momenteel op standaard clocks.

Nu heb ik het volgende probleem:

Alle opnamen die ik maak (geen verschil tussen kijken en opnemen gelijktijdig of alleen opnemen) beginnen na een tijdje afspelen in MCE te haperen en op een gegeven moment lopen ze zelf nagenoeg helemaal niet meer.

Als ik de opnamen echter in mediaplayer afspeel lopen deze gewoon vloeiend door :X Het lijkt dus een probleem in MCE 2005 te zijn, maar vreemdgenoeg heb ik dit probleem in mijn oude systeem nooit gehad.

Wat heb ik o.a. al geprobeerd:

-andere videocodecs (gebruik normaal NVidia dvd decoder)
-andere videokaartdrivers
-andere chipsetdrivers
-upgrade hauppauge drivers, maar ook eerdere versies
-upgrade audio drivers
-een aantal registry tweaks
-nog een aantal zaken meer die ik vond, maar weet niet alles meer uit mijn hoofd

voor mij houd het nu echt op en ik hoop dat iemand me verder kan helpen :'(

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
even als aanvullende info:

Ik heb nog een aantal extra zaken geprobeerd gisteren en vandaag:

-SB for mediacenter geinstalleerd
-AMD X2 cpu driver geinstalleerd
-AMD dual core optimizer geinstalleerd

Ik snap er echt niks meer van, live tv gaat perfect, meekijken tijdens opname etc. ook, maar zodra ik een opname afspeel met MCE blijft het na pak 'm beet een half uur mis gaan terwijl deze wel goed speelt op mediaplayer 8)7 .

Geheugen loopt niet vol, virtual mem ook niet, proc is niet volbelast :S

niemand ook maar enig idee?

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
even voor degenen die dit topic tegenkomen na een zoekopdracht o.i.d. en hetzelfde probleem hebben:

Het is inmiddels opgelost, na het installeren de CPU driver en dual core optimizer bleek het geheel toch te draaien zoals het hoort, waarschijnlijk is één opname om e.o.a. andere vage reden niet goed geweest aangezien ik daarna nog diverse opnamen gemaakt heb en deze blijven stuk voor stuk goed lopen!