IP webcam voor beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:14
Voor de bewaking van een privé-steiger en de boten die daaraan liggen ben ik op zoek naar een webcam die buiten gemonteerd moet worden. Ik heb niet een heel hoog budget hiervoor over (enkele honderden euro's). De mooie professionele producten van Axis zijn me derhalve te duur. De beelden van de webcam wil ik enerzijds op internet toegankelijk maken. Hiervoor zou een IP webcam een aardige oplossing zijn, daarmee vermijd ik een PC die altijd aan moet staan. Anderzijds wil ik de beelden ook minimaal 48 uur opslaan. Ik heb nu twee vragen:
- Ik vind eigenlijk geen IP webcams voor een beperkt budget die voor buiten geschikt zijn. Kunnen jullie me wat aanraden?
- Is er ergens een service op internet beschikbaar die de webcam beelden een tijdje kan bewaren?

[ Voor 2% gewijzigd door Poecillia op 08-05-2007 13:47 . Reden: aanvulling ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Allereerst moet je kijken of je die paar honderd guldens nog kunt omzetten in euro's. :*)

Daarnaast mag je niet zomaar overal camera's gaan hangen, dit "tast de privacy aan".

EDIT: ik neem aan dat dit tegen diefstal of zo is? Van de steiger?

[ Voor 16% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 08-05-2007 13:36 ]

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 20:14
Bedankt voor je scherpe opmerkingen, ik heb de startpost aangevuld.

Ik ken de overwegingen t.a.v. privacy, maar vraag hierover geen advies. Maar wees gerust, je werkt niet mee aan overtreding van de wet.

Heb je ook iets te melden over de vragen?