mini PCI met wifi EN lan?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mijn al wat oudere schootpjoeter wil ik de inwendige 3com LAN mini PCI kaart vervangen door een kaart die draadloos kan. Nu moet ik nog een kabeltje in de laptop steken om te kunnen internetten. Maar als ik deze ethernet kaart eruit haal en vervang door een kaart voor wifi, kan ik dan überhaupt nog via LAN (dus kabel!) verbinding maken? Ik wil nl beide opties blijven gebruiken.

Ik kan hierover op internet niet zoveel vinden. Of het zijn kaartjes die geschikt zijn voor LAN & modem activiteiten, of kaartjes die zeggen dat ze geschikt zijn voor wifi. Maar beide?

==
hoi

Verwijderd

Dat lijkt me niet. Als je de pci lan kaart eruithaalt en vervangt voor een wifikaart dan heb je dus geen lan meer.

Ik zou een pcmcia wifikaartje op de kop tikken en deze gebruiken voor wifi.

Verwijderd

ik denk dat het iets gemakkelijker is om je eerst even te verdieppen in de diverse FAQ's over netwerken en wifi die in de juiste subfora staan :)

Dit heeft niet echt veel met CPU's Moederbordjes en geheugen te maken :P

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Ik heb ook nog nooit gehoord van een pci kaart met zowel ethernet als wifi.

Wat Khildin zegt is waarschijnlijk de beste oplossing en de goedkoopste :)
Alleen heb ik een beetje het idee dat je het over PCMCIA hebt en niet over mini-PCI, want die kaartjes zitten voor zover ik weet meestal op een plek ingebouwd waar ze niet echt een mogelijkheid hebben voor een poort naar buiten toe..

edit
OK, dan kan je dus het beste een PCMCIA wifi kaartje kopen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 08-05-2007 13:23 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jawel, ik heb het wel degelijk over minipci. En dat leek mij een onderwerp dat ging over mobo's :)

- edit: over die poort (antenne) naar buiten: daar zit een aparte aansluiting voor op het kaartje

[ Voor 34% gewijzigd door Eusebius op 08-05-2007 13:15 ]

==
hoi

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:31
Weet je zeker dat de minipci kaart de ethernet kaart is? Bij mijn HP Omnibook zat de ethernet chip namelijk op het moederbord en zat alleen de 56k modem op een minipci slot. Die heb ik er dus ook uitgehaald en er een minipci wifi kaart ingestopt.

Om wat voor merk/type laptop gaat het precies?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dat leek mij een onderwerp dat ging over mobo's
Lijkt mij dat het gaat over (miniPCI) uitbreidingskaarten, specifiek netwerkkaarten...

Je mobo heeft hier niets mee te maken.

Verder is de vraag ongeveer vergelijkbaar met de vraag "stel, ik haal mijn PCI netwerkkaart uit mijn PC, kan ik dan nog bedraad het netwerk op" - wat nogal duidelijk is.

En "bestaan er netwerkkaarten die..." is iets wat je prima op kunt zoeken (en allicht vind je in het juiste subforum, iets met Netwerken, wel wat)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.