Hey hallo,
Ik zit met het volgende probleem.. ik moet voor een stage opdracht een website bouwen in php die het mogelijk maakt om meerdere dingen aan te vinken en deze door te geven aan een tweede pagina zodat ik op de tweede pagina de detail info kan laten zien van alles dat aangevinkt is.
ik werk met php en een MSSQL server..
Ik hoop dat dit duidelijk uitgelegd is...
nu heb ik t volgende
index1.php
index2.php
In deze pagina wil ik dan de details laten zien van alles wat geselecteerd is.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen aangezien ik nog niet heel erg lang bezig ben met php..
Ik zit met het volgende probleem.. ik moet voor een stage opdracht een website bouwen in php die het mogelijk maakt om meerdere dingen aan te vinken en deze door te geven aan een tweede pagina zodat ik op de tweede pagina de detail info kan laten zien van alles dat aangevinkt is.
ik werk met php en een MSSQL server..
Ik hoop dat dit duidelijk uitgelegd is...
nu heb ik t volgende
index1.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <?php //Gegevens voor de connectie $dns="SERVER"; $username="USERNAME"; $password="PASSWORD"; // verbinding maken met de DB en query uitvoeren. $sqlconnect=odbc_connect($dns,$username,$password); $sqlquery="SELECT * FROM Employees;"; $process=odbc_exec($sqlconnect, $sqlquery); ?> <html><body> <form action="index2.php"> <?php $i=0; //resultaten van de query neerzetten totdat er geen resultaten meer zijn. while( odbc_fetch_array($process)) { $ID = odbc_result($process,"Emp_ID"); $i++; echo "" ."<label>" ."<input type=\"checkbox\" name=\"$i\" value=\"$ID\" /> "; echo "$ID </label><br>"; } odbc_close($sqlconnect); ?> <br> <input name="submit" type="submit" value="submit" /> </form> </body></html> |
index2.php
In deze pagina wil ik dan de details laten zien van alles wat geselecteerd is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?php $tjakka = $_GET['$i']; //Gegevens voor de connectie $dns="SERVER"; $username="USERN"; $password="PASSW"; // verbinding maken met de DB en query uitvoeren. $sqlconnect=odbc_connect($dns,$username,$password); $sqlquery="SELECT * FROM Employees WHERE Emp_ID = '".$tjakka."'"; $process=odbc_exec($sqlconnect, $sqlquery); while( odbc_fetch_array($process)) { $Name = odbc_result($process,"Name"); echo $Name; } ?> |
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen aangezien ik nog niet heel erg lang bezig ben met php..
Free your mind and your OS will follow.