Toon posts:

nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken maar ik kan helaas niks vinden, vandaar dat ik het vraag, mocht ik nu een dubbele vraag stellen dan alvast mijn excuses daarvoor.

Ik zit eigenlijk met twee vragen, ten eerste: Is er een mogelijkheid om de 7950 gtx kaart die in mijn dell xps zit te overclocken zodat hij op 700mhz loopt, dell heeft ze op 600 staan maar ik lees overal dat ze 700 ook gewoon aankunnen. Ik heb RivaTuner geprobeerd, echter zodra ik het instel op 700mhz en op OK klik dan gaat hij meteen weer op 600mhz staan.

Ten tweede, ik kan nergens drivers downloaden. Ik heb op de site van nvidia al vele drivers gedownload en geprobeerd (dit zou moeten kunnen met deze kaart), hij geeft echter steeds aan dat ik niet de juiste kaart heb voor die download. Op de site van dell.nl kan ik ook al niks downloaden, de links zijn fout ofzo.

Dus, in het kort: Kan ik deze kaart overclocken en waar kan ik de nieuwste drivers downloaden?

Alvast bedankt,

Koen

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 08:53
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:32:
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken maar ik kan helaas niks vinden, vandaar dat ik het vraag, mocht ik nu een dubbele vraag stellen dan alvast mijn excuses daarvoor.

Ik zit eigenlijk met twee vragen, ten eerste: Is er een mogelijkheid om de 7950 gtx kaart die in mijn dell xps zit te overclocken zodat hij op 700mhz loopt, dell heeft ze op 600 staan maar ik lees overal dat ze 700 ook gewoon aankunnen. Ik heb RivaTuner geprobeerd, echter zodra ik het instel op 700mhz en op OK klik dan gaat hij meteen weer op 600mhz staan.

Ten tweede, ik kan nergens drivers downloaden. Ik heb op de site van nvidia al vele drivers gedownload en geprobeerd (dit zou moeten kunnen met deze kaart), hij geeft echter steeds aan dat ik niet de juiste kaart heb voor die download. Op de site van dell.nl kan ik ook al niks downloaden, de links zijn fout ofzo.

Dus, in het kort: Kan ik deze kaart overclocken en waar kan ik de nieuwste drivers downloaden?

Alvast bedankt,

Koen
Volgens mij zit er een beveiliging tegen overclocken op pc's die kant en klaar gemaakt worden.. Zit ergens in de bios verstopt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welk OS draai je? Als je geen drivers vind voor Vista: normaal, deze zijn nog niet klaar.

En is die 600 Mhz niet goed genoeg voor jouw? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Omdat een GeForce Go 7950 GTX in wezen geen andere chip is dan de GF Go 7900 denk ik dat je dezelfde driverset kunt proberen. De 7950 Go is namelijk gewoon een opgevoerde 7900 Go.
Probeer dus zeker even de Windows XP/2000 32-bit – GeForce Go 7800/7900 Series drivers uit. :)
Voor Vista zijn echter nog geen Drivers uitgebracht.

In het nVidia Driver Panel zit bij mij ook een overclocktabje, maar het kan zijn dat je dat bij jouw Go niet hebt.
Overigens vind ik overclocken van een al opgevoerde chip in een laptop een beetje maffe keus, maar het is jouw apparaat ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 08-05-2007 12:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad Vista, ik kon niet meer kiezen voor windows xp toen ik de laptop kocht.

En 600 niet genoeg, jawel, maar als de kaart gemaakt is om meer aan te kunnen dan wil ik daar ook van kunnen profiteren. Vandaar ook dat ik wou kijken hoe het overclocken ging, aangezien ik overal lees dat hij ook op 700 kan draaien.

Ik kan in het nividia control panel menu echter niks vinden.

"From the NVIDIA Control Panel Categories menu, select 3D Settings and then Change overclocking configuration"

Dat klopt neem ik aan?
Als ik klik op 3d instellingen beheren dan kan ik niks vinden van overclocken.

In iedergeval bedankt voor de reacties.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Misschien is Ntune wat? Met Ntune kun je ook overclocken, en die gebruik ik in combinatie met een 7900gt!

Tomorrow is not today!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt ook de WindowsXP driver proberen onder Vista. Dat werkt of dat werkt niet, probeer het.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas bij Ntune spring het ook terug op 600 zodra ik op toepassen klik.
De drivers voor xp werken helaas niet en bovendien was daar niet echt een recente release date.

Verwijderd

Voor drivers gebruik ik: http://www.laptopvideo2go.com/ Heb zelf ook een Dell laptop

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:21

Gamer

Electrified

Je kan die enkel overclocken door de kaart te flashen, kaartje is origineel beveiligd tegen overclocken.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Pagina: 1