8800GTS van Sparkle

Pagina: 1
Acties:

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:11
Aangezien ik geen zin heb een nieuw 8xxx Discussie topic aan te maken (en dat begint onderhand lang te duren) plaats ik zo maar even een topic:
Ik wil namelijk een 8800 GTS kopen met 640 MB.
Ik had zo bedacht voor de goedkoopste te gaan omdat toch iedere kaart kwa PCB en GPU vrijwel identiek is.
Dat is de kaart van Sparkle dus ik vraag me echter af welk geheugen ze bij Sparkle gebruiken en of er nog meer redenen zijn om voor een duurdere kaart te gaan (behalve dat ie standaard is overgeclockt want die extra kosten zoek ik niet :p je bent tweaker of niet he).

M3P - M3LR - 6320Wp

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:09
Volgens mij zijn de verschillen tussen de 320 Mb versie en de 640 Mb versie nagenoeg 0, en is de 320 Mb versie een stuk goedkoper. Ik weet niet hoe dat in de toekomst zal zijn, maar misschien is de 320 Mb versie ook het overwegen waard.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Idd, ligt vooral aan het scherm wat je ermee gaat gebruiken.
Als je bv een 19" tft zoals ik heb, heeft het geen nut om de 640MB versie te kopen...
Als je hoger gaat bv op een 22" begint het al meer nut te hebben :)

8800GTS heeft namelijk meer dan zat geheugen bandbreedte :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 11:34

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Volgens mij doelt de TS meer op het feit dat je verschillende aanbieders hebt maar ze bieden eigenlijk PRECIES hetzelfde product aan voor afwijkende prijzen.

Waar zit het verschil?
- OC
- Koeler
- Software
- Boekje
- Kabels
- Glossy oversized doos
- Stickers
- Garantie
- Trade up regeling

Geheugen chips zelf zijn meen ik allemaal hetzelfde, aangezien ze uit dezelfde fabriek komen. Alhoewel je natuurlijk de kans hebt dat tussen batches er verschillen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Dukey op 08-05-2007 12:05 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• bokkow
Dukey schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:02:
Volgens mij doelt de TS meer op het feit dat je verschillende aanbieders hebt maar ze bieden eigenlijk PRECIES hetzelfde product aan voor afwijkende prijzen.
....
....
Geheugen chips zelf zijn meen ik allemaal hetzelfde, aangezien ze uit dezelfde fabriek komen. Alhoewel je natuurlijk de kans hebt dat tussen batches er verschillen zijn.
Idd hier doel ik op ga sowieso voor 640 MB versie want wil later op hogere resoluties Crysis kunnen spelen en dan is dat miss wel makkelijk.
Weet je zeker dat ze allemaal hetzelfde zijn, ik heb namelijk gehoord dat XFX op zijn 7 serie kaarten vaak sneller geheugen gebruikt dan sommige andere merken. Kan iemand uitsluitsel geven of iedere fabrikant dezelfde geheugen-chips gebruikt voor zijn 88xx kaarten?

Edit:
Daarnaast ben ik al bezig met een eigenbouw koelblok voor de 8800 GTS
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de maten tussen de moundting holes (middelpunten gebruiken) en de grootte van de GPU zelf enz in dit plaatje willen invullen bij voorbaat erg veel dank, en eeuwig respect! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/7728/g80matenns8.png

[ Voor 16% gewijzigd door bokkow op 08-05-2007 14:23 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 15:18

PcDealer

HP ftw \o/

bokkow schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:08:
[...]

Edit:
Daarnaast ben ik al bezig met een eigenbouw koelblok voor de 8800 GTS
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn de maten tussen de moundting holes (middelpunten gebruiken) en de grootte van de GPU zelf enz in dit plaatje willen invullen bij voorbaat erg veel dank, en eeuwig respect! _/-\o_
[afbeelding]
Als je deze videokaart hebt, kun je natuurlijk zelf metingen verrichten. Ik ga er vanuit dat je niet een koelblok voor een niet in bezit zijnde kaart gaat fabriceren. :)

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2007 15:53 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• bokkow
PcDealer schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:53:
[...]

Als je deze videokaart hebt, kun je natuurlijk zelf metingen verrichten. Ik ga er vanuit dat je niet een koelblok voor een niet in bezit zijnde kaart gaat fabriceren. :)
Haha toch wel
Echter heb m binnen een week en ik wilde er toch graag alvast aan beginnen al is het maar voor de core, als iemand maten heeft voor de core alleen al ben ik heel blij.

M3P - M3LR - 6320Wp

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

bokkow schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:58:
[...]

Haha toch wel
Echter heb m binnen een week en ik wilde er toch graag alvast aan beginnen al is het maar voor de core, als iemand maten heeft voor de core alleen al ben ik heel blij.
Ah zo! Begrijpelijk. :)

• bokkow
Haha sarcastisch?

Maar even serieus kan niemand me er over informeren? dan weet ik iig wat voor maten koper ik moet halen..

M3P - M3LR - 6320Wp

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 13:57

Deathchant

Don't intend. Do!

ja ik snap dat dus inderdaad ook niet waarom ze niet gewoon koper gebruiken.

Ik zie DIJKEN van koelers die 3 sloten in beslag nemen en die peltierkoelingen zijn gewoon uiterst inefficient qua power.

De laatste tijd met de 7900 series en de 8800 series zie ik alleen maar reference kaarten uitkomen.

Soms heb ik het idee dat de huis-, tuin- en keukengebruiker zelf een koelblok kan fabriceren met koper en een goeie stevige casefan wat beter werkt. Als je nu die reference modellen kijkt, allemaal crappy plastic fans en veel aluminium. Waarom geen koper? Zoveel koper heb je niet nodig. Ok, ik weet het is duur, maar komop 560 euro voor een videokaart....en dan bezuinigen op koeling, want zo voelt het.

Waar is de tijd gebleven van die grote rooie en efficiente luchtkoelers van gainward met koperen koeling zoals op de 6800GT GS? Ze maken alles op kleinere procédés maar vreten nog steeds stroom en produceren steeds meer hitte. 75 graden voor een 8800GTS is al standaard. De enige wat goed koelt is de Calibre van Sparkle, met de peltier koeling, maar zo inefficient als de pest.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Absoluut niet!

Over koper gesproken: mijn vorige kaart:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1030969200.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 09-05-2007 10:58 ]

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 11:34
Deathchant schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:32:
ja ik snap dat dus inderdaad ook niet waarom ze niet gewoon koper gebruiken.
Wellicht vanwege de enorme stijging van de koperprijs afgelopen tijd?

Je kunt de krant nog niet openslaan, of er staan artikelen in over diefstal van koperen objecten.

[ Voor 36% gewijzigd door OCTheEagle op 09-05-2007 11:10 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De 8800 GTS/GTX dual-slot koeler wordt wel heel zwaar met alleen koper denk ik.

• bokkow
DAT VRAAG IK TOCH ALLEMAAL NIET!!!
hahaha :p
Ik weet zelf ook wel dat koper duur is enzo en van mij hoeven ze die reference kaart neit te veranderen want zo kun je met beetje tweaken en dus beter koeling te plaatsen veel meer uit je kaart halen dan mensen die dat niet doen.

de vraag:
Wat zijn de maten van die GPU?

M3P - M3LR - 6320Wp

Pagina: 1