[JS/CSS] Div focus, achtergrond grijs

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Ik ben op zoek naar een manier om een Div op de voorgrond de "focus" te geven, de achtergrond (rest van de site) niet beschikbaar en grijs te maken.

Het klinkt allemaal wat vaag, maar wat ik wil lijkt sterk op wat sourceforge doet als je een andere mirror zoekt voor een download. Ik heb bij sourceforge de paginabron opgevraagd, maar daar kom ik niet uit. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Misschien een site die wat minder complex inelkaar zit, waar ik kan kijken hoe die dat aangepakt hebben?

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met focus? En wat bedoel je met de achtergrond niet beschikbaar maken?
Het is zo dat je verschillende div's op je pagina over elkaar heen kan leggen. (z-index)

In welke lijn zoek je een oplossing, client side dmv. javascript via een link een onzichtbare div tonen/verbergen oid. of wil je een pagina (opnieuw) laden waarop je een andere css gebruikt zodat één en ander anders wordt weergegeven.

Als ik sourceforge bekijk kom ik er niet echt achter...

Wellicht heb je ook een aantal screenshots van je ontwerp met wat je wilt bereiken...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
zoek eens op 'lightbox' met google, daarmee kom je denk ik een heel eind :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Je bedoelt zoiets ?

http://www.nofunc.com/Sexy_Box/

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zoiets is ook geimplementeerd in bijvoorbeeld lightbox. Het principe bestaat uit twee div's: één 100% en 100% breed met een half transparante achtergrond. Hierboven heb je een tweede div die je (in jouw woorden) "actief" kan maken met weet ik veel allemaal voor elementen (forms, buttons, input etc etc).

edit:
Grr BasieP

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 08-05-2007 11:57 ]

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 14:26
Dat is precies wat ik zoek.. Lightbox/Sexy box. Eeuwig dank :)

@Pin0. Het blijft lastig om onder woorden te brengen wat ik bedoel.
Pagina: 1