Toon posts:

Thomson SpeedTouch ST780

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een ADSL verbinding van XS4ALL. Deze SpeedTouch draait de laatste firmware 6.2.16.3.
Zoals wel bekend kun je een Backup uitvoeren in het gedeelte "Backup & Restore". Een user.ini bestand kan dan worden gedownload met de data.

Ik heb niet het ADSL wachtwoord, deze heeft mijn huisbaas en wil deze niet vrijgeven. Toch wil ik in de toekomst een firmware upgrade kunnen uitvoeren. Als je een firmware upgrade gaat doen, wordt op de site van Thomson het advies gegeven niet een user.ini te restoren van een oudere firmware ivm incompatibiliteit. Ook gebruikersnaam en wachtwoord dienen opnieuw te worden ingevuld.

In dit user.ini bestand staat ergens onder "[ ppp.ini ]" de volgende regel:
ifconfig intf=Internet user=GEBRUIKERSNAAM@xs4all.nl password=_DEV_DIT_ZIJN_LETTERS_EN_CIJFERS status=enabled

Zou ik alleen deze regel in een nieuwe user.ini (van na een toekomstige firmware update) kunnen zetten en vervolgens mee gaan restoren zodat het wachtwoord er weer in staat? Of kan ik iets met deze letters en cijfers encoden?

Ik heb hierover al gezocht op Google en overlegd met mijn huisgenoten, but we do not have any clue..

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zijn de modem en de lijn van jou zelf of van je huisbaas?

Verwijderd

Topicstarter
Van de huisbaas

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 11:15 ]

Verwijderd

Om problemen met je huisbaas te voorkomen raad ik aan niet met de modem te gaan "kloten".
Ik begrijp dat je wel in de instellingen kan komen van de modem, slechte zaak van de huisbaas dat hij die niet beveiligd heeft, zo kan iedereen erin gaan werken en de modem bijvoorbeeld onstabiel maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag van de huisbaas in de router komen en er dingen mee doen. Hij wil alleen niet dat ik het password weet.. dus het is een n00b en ik wil een firmware upgrade kunnen doen

Maar heb je ook nog relevante reply's? Iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 11:48 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:48:
Ik mag van de huisbaas in de router komen en er dingen mee doen. Hij wil alleen niet dat ik het password weet.. dus het is een n00b en ik wil een firmware upgrade kunnen doen

Maar heb je ook nog relevante reply's? Iemand?
Beetje kort door de bocht zoals je reageert :( , maar mijn advies:

Overleg gewoon met die n00b van een huisbaas bij een volgende upgrade, als die er komt want speedtouch is niet zo snel met nieuwe versie's.

Verwijderd

Topicstarter
Is geen optie, deze redenatie baseer ik op ervaring met mijn huisbaas

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 11:36
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:08:
Hallo,

Ik heb nu een ADSL verbinding van XS4ALL. Deze SpeedTouch draait de laatste firmware 6.2.16.3.
Zoals wel bekend kun je een Backup uitvoeren in het gedeelte "Backup & Restore". Een user.ini bestand kan dan worden gedownload met de data.

Ik heb niet het ADSL wachtwoord, deze heeft mijn huisbaas en wil deze niet vrijgeven. Toch wil ik in de toekomst een firmware upgrade kunnen uitvoeren. Als je een firmware upgrade gaat doen, wordt op de site van Thomson het advies gegeven niet een user.ini te restoren van een oudere firmware ivm incompatibiliteit. Ook gebruikersnaam en wachtwoord dienen opnieuw te worden ingevuld.

In dit user.ini bestand staat ergens onder "[ ppp.ini ]" de volgende regel:
ifconfig intf=Internet user=GEBRUIKERSNAAM@xs4all.nl password=_DEV_DIT_ZIJN_LETTERS_EN_CIJFERS status=enabled

Zou ik alleen deze regel in een nieuwe user.ini (van na een toekomstige firmware update) kunnen zetten en vervolgens mee gaan restoren zodat het wachtwoord er weer in staat? Of kan ik iets met deze letters en cijfers encoden?

Ik heb hierover al gezocht op Google en overlegd met mijn huisgenoten, but we do not have any clue..

Alvast bedankt!
waarom wil je trouwens de firmware upgrade'en dan?
als ik zo brutaal mag zijn om te vragen.

mvg

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Verwijderd

Topicstarter
Zitten wellicht leuke fixes ed. in. Ik wil gewoon de mogelijkheid om te kunnen upgraden veilig stellen :)

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 12:19
Dan geef ik de huisbaas groot gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik niet ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit valt toch onder de GoT FAQ, Beveiligingen omzeilen. Overleggen met de huisbaas, of zelf ADSL nemen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag van de huisbaas firmware upgraden, ik moet alleen het password na upgrade terug zetten. Hij is bang dat ik van andere diensten van hem gebruik ga maken als ik het password heb, dus hij geeft me geen password. Ik hoef ook niet perse het password; zou het voldoende zijn als ik die hash terug zet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 20:08 ]

Verwijderd

ik zou verhuizen en een eigen lijn nemen gast

Verwijderd

btw er zijn zat programs om wachtwoorden uit te lezen lol. Als die huisbaas zo dom is om je toegang tot het modem te geven. Google maar es

Verwijderd

@ MT Sarge:

Ja, wat je bedoelt is zeker weten mogelijk. Gewoon die letter/cijfer combinatie dan overnemen in de nieuwe user.ini file.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan probeer ik te Googelen met bepaalde queries.. En ik ga proberen die cijfer/letter combinatie te implementeren in de toekomstige user.ini file.

Bedankt voor de reacties dusver, sommigen waren trouwens wel erg doorzichtig kwa uitlokking >:)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Beveiliging omzeilen helpen we niet mee hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.