Toon posts:

Mailserver mogelijk op externe harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis een USRobotics Robotics Wireless MaxG Router met daarop een usb poort. Oorspronkelijk is die bedoeld voor een printer, maar ik vroeg me het volgende af:

Is het ook mogelijk om er een externe usb harde schijf aan te koppelen, waarop een soort van mailserver kan staan waardoor de mail centraal staat opgeslagen.

Dus mijn vraag is of dit uberhaupt mogelijk is (iets zegt mij van niet, maar zo ervaren hierin ben ik nu ook weer niet) en als het mogelijk is, of iemand een artikel oid weet hoe dit dan moet.

• Luke83
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 19:24

Luke83

Sleep is for the weak

Op een NAS kan je geen server/database files opslaan dus ook geen mailserver op draaien. Wel kan je bv. je *.pst bestandjes daarheen exporteren

Er bestaan genoeg gekken op deze wereld :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 10:17
Uhm, als je kerio mailserver pakt bijvoorbeeld en de nas als je store laat verwijzen kan het, exhange wss ook.

Of je het wilt is een tweede, mocht de schijf om wat voor reden dan ook offline gaan heb je een probleem.

Of bedoel je echt een mailserver vanaf die schijf? Dat gaat niet, omdat je router alleen maar de schijf deelt aan het netwerk en zelf geen programma's uitvoert...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. daar was ik al bang voor.. iig bedankt voor de hulp!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Het zou met een OpenWRT of DD-WRT iets wel moeten kunnen denk ik, want die hebben beide een Linux basis, dus zou je er ook Linux apps op kunnen draaien.
Moet het wel speciaal gecompiled zijn voor de processor die er in die router zit.

Het opslaan van .pst files op een netwerkshare is oerigens af te raden.

[ Voor 13% gewijzigd door Romke op 11-05-2007 15:25 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.