[Ubuntu] Probleem met windows shares

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Hallo ik ben vrij nieuw met linux en heb problemen met het afspelen van MP3 en XviD van mijn Windows Server share's.

Gewoon spelen de MP3's en XviD's zonder problemen op men Linux doosje.

Als ik via smb://servernaam/sharenaam etc naar mijn server browse en van hier uit een multimedia bestand probeer af te spelen met bv Xine wil dit niet werken.

Als ik de share mount (sudo mount -t smbfs -o credentials=/home/jokerlash/.sambapass //serveradres/map /home/jokerlash/mnt-server/) kan ik dezelfde bestanden wel gewoon afspelen.

Mijn vraag is nou moet ik voor iedere share op windows een mount point gaan aanmaken? Of is er ook een andere oplossing voor mijn probleem.

Bv:
1) alle shares (beschikbaar) automatisch mounten
2) gewoon de files kunnen opnenen/afspelen via smb:\\servernaam\ etc

Meer gegevens:
Linus OS: Ubuntu 7,04
Windows OS: WIndows 2003 (met NTFS shares)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JokerLash schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:02:
[...]
Mijn vraag is nou moet ik voor iedere share op windows een mount point gaan aanmaken? Of is er ook een andere oplossing voor mijn probleem.
Als ik dit zo lees moet je idd voor iedere windows share een mountpoint aanmaken, omdat je multimedia player geen smb:// uri's snapt...

Je zou bijvoorbeeld mbv /etc/fstab of autofs4 automatisch en/of on-demand de shares kunnen mounten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:03
Bedankt voor je reactie heb nou zelf een script gescheven voor het mounten en unmounten!

Tevens werkt het met /etc/fstab ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

Je zou ook kunnen overwegen de Totem mediaspeler te gebruiken, deze maakt vziw wel gebruik van gnome-vfs, waardoor deze wel smb:// uri's snapt. Als extraatje is Totem tenminste een mooie Gnome app itt Xine :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08

Neo

Zou je misschien dat script willen delen? Ik zou daar veel aan hebben en meer mensen denk ik.