[linux] meer dan 32000 subdirectories

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ik zit met een porbleem dat ik een map heb die meer dan 32000 subdirectoruies bevat. Weet iemand misschien hoe ik dit kan uitbreiden of moet ik een nieuwe map maken die ook weer subdirectories kan bevatten? Weet iemand een goede en snelle oplossing voor sit probleem.

Het gaat erom dat ik een map users heb en elke user heeft in de map users ook weer een map (subdirectory). Het aantal mappen staat nu op 32000 en er kunnen er niet meer bij? Hoe kan ik dit het beste uitbreiden?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Welk file system gebruik je? Het aantal subdirectories lijkt me eerder een beperking van het FS dan van Linux.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk kun je beter die directory verder onderverdelen. Gewoon een extra laag ertussen zetten. Maak allemaal mapjes met als naam 1 letter. Zet vervolgens alle mapjes die met die letter beginnen in die map en je kunt weer een stuk verder.

Het voordeel hiervan is dat je gelijk aan de gebruikersnaam al kunt zien in welke map je moet wezen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 09:47
Ander idee om het beheersbaar te houden is b.v. te kijken naar een /home/u/us/username structuur, zodat je al eerder de verschillende users afsplitst.

Ik moet sneller leren typen :)

[ Voor 15% gewijzigd door DJ Buzzz op 08-05-2007 11:32 ]