Toon posts:

problemen xp pro

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem,ik heb een dual boot systeem(98se&xp pro)
nu vond ik het wel weer eens tijd worden ,voor een frisse installatie van xp pro.
na installatie van xp,geboot,en alle benodigde drivers geinstalleerd(omega driver,v.330 voor radeon 9500pro,
en live drive unipack driver ,voor creative soundkaart)
Nu het volgende:
ik heb een aantal games geinstalleerd die ik normaal ook speel,nl.f.e.a.r. en Open falcon
nu krijg ik in open falcon een ctd,nadat ik het level heb geladen,kan dus game wel starten,opties aanpassen,alleen nadat ik het level heb geladen en het programma over moet gaan op weergave van de game-->ctd ,en in fear wil hij niet eens starten
had het vermoeden dat dit te wijten was aan de videodriver dus gedeinstalleerd,en een oudere driver(omegas zijn gebaseerd op catalysts)geinstalleerd,maar geen resultaat.

iemand suggesties?
alvast bedankt :?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27

Haan

dotnetter

Drivers voor het moederbord? (zie ik niet staan in je startpost)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Ik zie nergens of dat je je mobo drivers hebt geïnstalleerd. Dit is natuurlijk heel verstandig om te doen. Altijd na nieuwe mobo drivers de video drivers installeren gezien deze zich baseren op de GART driver welke geïnstalleerd wordt met de mobo drivers.

Daarnaast natuurlijk de gewone video kaart drivers installeren, even uitzoeken welke nog werken voor de 9500 pro natuurlijk.

Maak je gebruik van SATA?

Misschien ook fijn als je je specs even noemt :)

Verwijderd

Topicstarter
nee geen nieuwe mobo driver gedaan,heb dat nog niet eerder gedaan(beetje harde waren noob)
Specs :
Amd Athlon 1900+
radeon 9500 256mb
soundblaster live!
2*hd Fat32
Asus mobo Ak77 pro
768 mb ram

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27

Haan

dotnetter

Is het niet toevallig een Aopen Ak77? In ieder geval moet je even de 4-in-1 drivers installeren dan, ik ben even zo vriendelijk geweest om ze op te zoeken ;) KLIK!

@hieronder: Crash To Desktop

[ Voor 6% gewijzigd door Haan op 08-05-2007 11:33 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is een CTD voor de volledigheid?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

Verwijderd

Haan was mij voor.

Het is inderdaad een AOpen, en dat zijn inderdaad de drivers die je nodig hebt voor je mobo :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duidelijke topicstarts zijn zoals je ziet belangrijk, evenals zorgen dat je zelf al het één en ander opzoekt over je benodigde drivers ;)
Verder laat je topictitel ook te wensen over, dus ik stel voor dat je eerst de hier gegeven tips uitvoert, en indien je dan nog problemen overhoudt mag je een nieuw topic openen wat wel voldoet aan de Windows Clients - Policy .

Deze sluit ik.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.