Toon posts:

[N64] Problemen in combinatie met Sony Bravia LCD!

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag, vrienden! :)

'k Zit met een kleine kwestie.
'k Heb m'n Nintendo 64 eens aangesloten aan m'n Sony Bravia LCD TV (40 inch),
en 'k vind het beeld niet zo mooi.
't Is niet dat het uitgeroken wordt ofzo, de kleuren enzo zijn wel goed,
maar 't is niet zuiver.
'k Weet ook wel dat de Nintendo 64 geen superieure beelden geeft,
maar er is een verschil tussen een lelijk beeld door een oude console, en het beeld dat naar normen van de N64 niet zuiver is.

Heeft er iemand enig idee of dit op te lossen zou zijn.

'k Denk dat er ergens een probleem is met een TE oude console, voor een TE nieuwe TV.
Misschien dat het bij de frequenties fout loopt?

In ieder geval,
bedankt alvast!

Met vriendelijke groet,
NiTroX.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

Het kan ook gewoon zijn dat je de lat onbewust hoger hebt gelegd... Vroeger zag alles er 'heel goed' uit op de N64, tegenwoordig vind ik het niet om aan te zien. Aannemende dat je 'vroeger' ook geen 40" TV had maar iets kleiners, valt een lage resolutie nu des te meer op. Dikke kans dat het beeld dus toch normaal is.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Hoe heb je hem aangesloten? via 3 tulp stekkers of via de RGB Scart kabel? En in het geval van de RGB Scart kabel: heb je hem wel op de goede Scart ingang aangesloten? aangezien niet alle TV's op alle Scart ingangen RGB ondersteunen.

Sowiezo is Scart beter dan de 3 tulpstekkers (mits de ingang op de TV RGB ondersteund)

En idd, het beeld zal sowiezo minder mooi zijn op een 40inch LCD dan een 26inch CRT ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 08-05-2007 11:01 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
'k Heb de Nintendo aangesloten via Scart.

Nu, inderdaad, ik begrijp dat het beeld van de Nintendo 64 nooit super geweest is,
en 't gaat niet over 't feit dat het beeld blokvorming is (of zou moeten zijn),
maar 't is niet zuiver. 'k Vrees dat ze niet compatibel zijn met elkaar.

'k Heb m'n PC via VGA, en die werkt wel 100% zuiver.
Misschien zou het helpen als 'k de Nintendo aansluit op m'n PC, en via m'n PC speel?
Dan moet 'k deze week wel eens een TV-kaart uit m'n archief halen. ;)

't Is eenvoudig, 'k wil gewoon 1 spel kunnen spelen, en dat is Mario Karting!
Niks gaat boven de gameplay van toen, 'k vind Double Dash op GC al heel wat minder leuk.
De eenvoud is weg. :D

Bedankt alvast. :)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Maak eens een foto van het scherm en plaats die hier eens dan kunnen wij ook zien wat er precies mis is ;) want ik denk zelf dat het weinig uitmaakt of je nu via de N64 op de TV zit of via N64->pc->TV zit.

Sterker nog, ik denk zelfs dat de kwaliteit daardoor nog omlaag gaat.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik denk dat de enige manieren om N64 spelletjes er weer een beetje mooi eruit te laten zien is door ze met een emulator op de pc te spelen of door een ouderwetse tv met een beeldbuis neer te zetten. Oude spelcomputers gaan nou eenmaal niet zo goed samen met LCD/plasma tv's.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit over een probleem gaat :)

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik vermoed dat het probleem komt doordat de N64 alleen composiet over scart ondersteunt en geen RGB, in tegenstelling tot de Gamecube en de Wii.

De enige oplossing die ik kan bedenken is om een Wii + componentkabel en Gamecube controller te kopen en dan Mario Kart 64 te downloaden via de Virtual Console. Het spel draait dan in een hogere resolutie dan op de N64 en de nadelen van een composietkabel ben je dan ook meteen kwijt. Je kunt het spel dan met een hogere beeldkwaliteit spelen dan op de N64 mogelijk is, het enige nadeel is dat dit een wel behoorlijk dure oplossing is voor 1 spel.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Een typische eigenschap van de N64 is de blur die overal op zit: dit valt vooral op op grotere schermen (zelfs letters zijn onscherp), alle kartels probeert men te verminderen met die blur. Een heel lelijke anti-aliasing zeg maar. Op emulatoren en virtual console is dit effect een stuk minder. Zeker dat dit je probleem niet is?

(dat en sony heeft nu eenmaal geen goede naam op het vlak van tv's :p. God weet hoe goed/slecht de filtering van het composietsignaal gebeurt)
Pagina: 1