[2003 std] Bootscherm blijft continu lopen*

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb een probleem met mijn server (het zoveelste zucht!)...

Ik heb gisteren geupdate naar service pack 2 voor windows 2003 standaard editie..

De installatie ging zonder problemen, maar toen ik moest rebooten toen begon de miserie, hij blijft gewoon oneindig bootene daarmee bedoel ik dat het bootscherm met de windows vlag en de progressbar oneindig door blijft lopen...
Ik heb hem heel de nacht laten opstaan en vanmorgen was hij nog aan het booten,... niet goed dus !

De oorzaak is zonder twijfel de installatie van SP2, hoe kan ik m'n server alsnog terug laten werken zonder te deinstalleren..

starten in veilige modus en laatst werkende configuratie geeft hetzelfde resultaat => oneindige lus

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sowieso zou ik eerst even een image/goede backup maken voor je verder gaat. Als er dan bij het proberen te repareren iets fout gaat heb je nog een redelijke kans dat je je data nog terug kan krijgen.

Welk type raidcontroller zit er in de server? En waren drivers/firmware etc uptodate voordat je SP2 installeerde? Waren er nog errors in je eventlog voordat je SP2 installeerde?
USB apparaten aangesloten, of andere randapparatuur? Cdtje in de drive?
In ieder geval doet me dit aan drivers denken....

Doe zelf via het topicreport nog even een suggestie voor een fatsoenlijke topictitel. Je loopt hier lang zat rond om te weten dat "Oneindig booten" nergens op slaat.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Hmmz, dit probleem heb ik ook eens gehad met Windows Server 2000 Advanced
Na een vage ingeving heb ik de bios op de mobo maar eens gereset (jumpertje)
en of het nu daar door kwam of niet (ben ik nog steeds niet achter) maar na een reboot werkte de server weer als vanouds (met updates uiteraard)

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb dit ooit ook nog eens gehad als ik het me goed kan h erinneren en het heeft echt met de updates te maken, het enige wat op de server geinstalleerd is is exchange, deze keer is de update geinstalleerd na de installatie van exchange en dit leidt tot dit probleem, de vorige keer had ik eerste de updates geinstalleerd en dan pas exchange en dat ging toen perfect..

Ik kan niet verklaren waarom dit zo is maar denk wel dat dat de reden is!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Topictitel nav report aangepast, bedankt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters