Toon posts:

[Vista tablet] .exe bestanden worden hernoemd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vrijdag een tablet pc (tweedehands IBM x41 met vista). Nu loop ik na de installatie van alle programma's tegen het probleem aan dat af en toe mijn bestanden worden hernoemd van <naam>.exe naar <naam>.exe~. Na hernoemen doen ze het weer, hoewel ik nu ook een programma heb dat het dan ook niet meer doet.

Virusscanners vinden niets, hoewel ik daar wel naar neig aangezien ik iets twijfelachtigs had gedownload. UAC staat wel aan en ik heb niet op toestaan geklikt...

Iemand die weet wat er fout zou kunnen zijn?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Loop desnoods even Beveiliging en Virussen - FAQ af en kijk of je geen virussen (had je al gedaan) en spyware op je computer hebt :)

Is het eventueel niet handig om Vista er opnieuw op te zetten na een volledige format?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:32:
Loop desnoods even Beveiliging en Virussen - FAQ af en kijk of je geen virussen (had je al gedaan) en spyware op je computer hebt :)

Is het eventueel niet handig om Vista er opnieuw op te zetten na een volledige format?
Op zich wel, alleen ik heb geen cd-speler, dus voor het opnieuw windows installeren ben ik meteen weer een forse smak geld kwijt aan een externe cd-speler... ik ben student en heb net die laptop betaald, dus dt wordt nogal moeilijk...

cdspeler kopen staat op de planning als mijn bankrekening weer is aangegroeid :(

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-03 11:18
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:36:
[...]

Op zich wel, alleen ik heb geen cd-speler, dus voor het opnieuw windows installeren ben ik meteen weer een forse smak geld kwijt aan een externe cd-speler... ik ben student en heb net die laptop betaald, dus dt wordt nogal moeilijk...

cdspeler kopen staat op de planning als mijn bankrekening weer is aangegroeid :(
Een laptop zonder Cd speler :? (Vaker genoemd als gewoon DVD-fikker)

Heb je zo'n $100,- laptop geval?

[ Voor 3% gewijzigd door Keiichi op 08-05-2007 10:38 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:38:
[...]

Een laptop zonder Cd speler :? (Vaker genoemd als gewoon DVD-fikker)

Heb je zo'n $100,- laptop geval?
nope, ultraportable tablet pc geval? Extreem plat, daar past geen cdspeler in. het beeldscherm niet meegerekend is ie een cm of 1,5 hoog.

en 100$ laptops draaien linux, geen windows laat staan windows vista...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb je titel even aangepast, omdat je het OS vergeten was te vermelden.
Wil je dat volgende keer zelf doen? Zie ook de Windows Clients - Policy :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Post eens een log van Hijackthis

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost.

2 online scans en de scan van free-av vonden hem niet, maar free-av vond hem wel toen ik even ging surfen.

Het ging om het Vilnus virus. Uiteindelijk kreeg ik hem weg met trojan remover.

Toen deed mijn tobo en muis het óók niet meer, maar met behulp van de schrijfpen was dat ook snel opgelost.

Bedankt voor de tips.

(ook nog bedankt voor het aanpassen van de topictitel maar mijn os is Vista.)
Pagina: 1