Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatibility Palm Lifedrive, Tomtom910 en welke mobiel?

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb op het moment een Palm Lifedrive (geweldig apparaatje!) en een Tomtom 910. Helaas heb ik momenteel een mobiel zonder bluetooth, en bovendien blijkt de verbinding via IR niet mogelijk doordat de mobiel en de palm niet compatible zijn...

Gelukkig kan ik over enkele maandjes een nieuwe mobiel aanschaffen. Maar nu kom ik er met geen mogelijkheid achter welke toestellen wel en niet compatible zijn... Op TomTom.com en de site van Palm staan wel wat lijstjes, maar deze zijn verre van compleet! Ik heb al eens fabrikanten aangeschreven maar krijg steevast terug dat ze het niet kunnen garanderen... "als het wel kan is het meegenomen"... Ja - daar heb ik wat aan!!

Iemand een idee wat ik het beste kan doen om er wel achter te komen welke mobieltjes geschikt zijn? (behalve alle winkels afstruinen en steeds uit te proberen...)

Ik dacht zelf aan een Samsung X830, maar ik het het idee dat geen enkele Samsung compatible is met welk apparaat dan ook! Samsung komt nooit in dergelijke "supported phones"- lijstjes voor lijkt het... (of enkel met heel beperkte compatibiliteit). Iemand hier ervaringen mee?

Of misschien heeft iemand suggesties welke toestellen zeker wel geschikt zijn? (bij voorkeur geen Nokia...)

thx.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:23:
Ik heb op het moment een Palm Lifedrive (geweldig apparaatje!) en een Tomtom 910. Helaas heb ik momenteel een mobiel zonder bluetooth, en bovendien blijkt de verbinding via IR niet mogelijk doordat de mobiel en de palm niet compatible zijn...

Gelukkig kan ik over enkele maandjes een nieuwe mobiel aanschaffen. Maar nu kom ik er met geen mogelijkheid achter welke toestellen wel en niet compatible zijn... Op TomTom.com en de site van Palm staan wel wat lijstjes, maar deze zijn verre van compleet! Ik heb al eens fabrikanten aangeschreven maar krijg steevast terug dat ze het niet kunnen garanderen... "als het wel kan is het meegenomen"... Ja - daar heb ik wat aan!!

Iemand een idee wat ik het beste kan doen om er wel achter te komen welke mobieltjes geschikt zijn? (behalve alle winkels afstruinen en steeds uit te proberen...)

Ik dacht zelf aan een Samsung X830, maar ik het het idee dat geen enkele Samsung compatible is met welk apparaat dan ook! Samsung komt nooit in dergelijke "supported phones"- lijstjes voor lijkt het... (of enkel met heel beperkte compatibiliteit). Iemand hier ervaringen mee?

Of misschien heeft iemand suggesties welke toestellen zeker wel geschikt zijn? (bij voorkeur geen Nokia...)
Voor je Go 910 kijk je even op www.tomtom.com/phones. Dat zijn telefoons die zeker weten werken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:46

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, wil je zeker weten dat het werkt; ga voor een SonyEricsson of een Nokia...

De rest is over het algemeen een risico...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:18:
[...]
Voor je Go 910 kijk je even op www.tomtom.com/phones. Dat zijn telefoons die zeker weten werken.
zoals ik al aangaf is die lijst verre van compleet... het beperkt de keuze enorm!!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
MikeyMan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:18:
Tsjah, wil je zeker weten dat het werkt; ga voor een SonyEricsson of een Nokia...
De rest is over het algemeen een risico...
Zowel Nokia en SE vind ik over het algemeen erg lelijke toestellen om te zien. Daarnaast heb ik iets tegen Nokia (heb nl. tijdens mijn studie gewerkt bij telefonische klantenservice KPN en Hi en het aantal klachten over Nokia was gigantisch... en dat lag niet enkel aan het feit dat er meer nokia's in omloop zijn...).

Ik vind het gewoon erg jammer dat als je enige zekerheid wilt dat vreselijk veel telefoons afvallen... So wie so alle nieuwere modellen - want die staan zelden tot nooit in dergelijke lijstjes aangezien het nog neit uitgetest is...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
kazz1980 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:23:
[...]

zoals ik al aangaf is die lijst verre van compleet... het beperkt de keuze enorm!!
Laat een ding duidelijk zijn: nooit een Samsung X830 nemen als je niet 2 jaar spijt wil hebben van je beslissing. Je wilt niet weten hoeveel mensen spijt van die telefoon hebben..

En ten tweede kan je er gewoon vanuit gaan dat elke nieuwe telefoon met BT gewoon werkt op TomTom. Wat het makkelijkst is om te doen, is de winkel binnen te lopen met je tomtom onder de arm en even kijken welk toestel je graag zou willen. En dan tegen de verkoper zeggen: ik zou graag dit toestel willen hebben maar ik wil het eerst even testen met mijn TomTom, kan dat?! Ze zullen vast wel ja zeggen. ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kazz1980 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:25:
[...]

Zowel Nokia en SE vind ik over het algemeen erg lelijke toestellen om te zien. Daarnaast heb ik iets tegen Nokia (heb nl. tijdens mijn studie gewerkt bij telefonische klantenservice KPN en Hi en het aantal klachten over Nokia was gigantisch... en dat lag niet enkel aan het feit dat er meer nokia's in omloop zijn...).

Ik vind het gewoon erg jammer dat als je enige zekerheid wilt dat vreselijk veel telefoons afvallen... So wie so alle nieuwere modellen - want die staan zelden tot nooit in dergelijke lijstjes aangezien het nog neit uitgetest is...
Tsjah... Das een volgend probleem... Maar feit is dat veel andere merken gewoon meer gezeur hebben met bluetooth... Apparaat zal over het algemeen wel kunnen werken (met uitzondering van wat LG modellen), maar overzetten van telefoonboek en andere functies zal gewoon tegevallen...

Je zou de lijst van parrot aan kunnen houden... Net als tomtom een hoog-compatibiliteitsproduct, en ik sluit niet uit dat er in de tomtom een parrot-chip zit... Maar dat heb ik nog niet kunnen verifieren...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaannO schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:26:
[...]

LaaEn ten tweede kan je er gewoon vanuit gaan dat elke nieuwe telefoon met BT gewoon werkt op TomTom.
Verre van...

Sterker nog; het lijkt met nieuwere telefoons wel erger dan het ooit geweest is :X

Verwijderd

kazz1980 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:23:
Die lijst is compleet en up-to-date. Er verschijnen regelmatig nieuwe toestellen op. Van die telefoons wordt de compatibiliteit gegarandeerd. Als jij wat anders wilt, prima maar dan loop je misschien tegen problemen aan.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:26:
[...]
Laat een ding duidelijk zijn: nooit een Samsung X830 nemen als je niet 2 jaar spijt wil hebben van je beslissing. Je wilt niet weten hoeveel mensen spijt van die telefoon hebben..
Heb al diverse zeer positieve reviews gezien en ook op kieskeurig is men unaniem positief... enige minpuntje is dat het toetsenbord niet handig is bij SMS-en, maar die enkele keer dat ik SMS zou ik dan ook graag mn PDA gebruiken en middels bluetooth verzenden...
En ten tweede kan je er gewoon vanuit gaan dat elke nieuwe telefoon met BT gewoon werkt op TomTom. Wat het makkelijkst is om te doen, is de winkel binnen te lopen met je tomtom onder de arm en even kijken welk toestel je graag zou willen. En dan tegen de verkoper zeggen: ik zou graag dit toestel willen hebben maar ik wil het eerst even testen met mijn TomTom, kan dat?! Ze zullen vast wel ja zeggen. ;)
Tja... mijn ervaring met comatibiliteit is niet zo goed - Siemens met IR zou ook wel werken werd destijds gezegd - nou mooi niet dus!
En ik zit nog in de fase van uitzoeken... en zowel ik als de winkel zitten er vast niet op te wachten dat ik mn tomtom naast ieder toestel ga leggen ;)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:31:
[...]
Die lijst is compleet en up-to-date. Er verschijnen regelmatig nieuwe toestellen op. Van die telefoons wordt de compatibiliteit gegarandeerd. Als jij wat anders wilt, prima maar dan loop je misschien tegen problemen aan.
tja - en das net mn probleem... ik wil iedere keer toestellen die niet op dergelijke lijsten voorkomen... en ervaring leert dat dat dan ook weer niet alles zegt... bijvoorbeeld mijn vorige toestel (een Siemens SL55) kwam niet voor op de compatibiliteit-lijst van Palm, maar bleek perfect te werken!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Tja... mijn ervaring met comatibiliteit is niet zo goed - Siemens met IR zou ook wel werken werd destijds gezegd - nou mooi niet dus!
En ik zit nog in de fase van uitzoeken... en zowel ik als de winkel zitten er vast niet op te wachten dat ik mn tomtom naast ieder toestel ga leggen ;)
Als winkelier vind ik het altijd prima. Liever een consument in je winkel die alles al heeft uitgezocht maar zeker wil zijn, dan iemand die van niks afweet. Nooit geschoten is altijd mis.

Normaal geef ik nooit echt een mening over een toestel, getuige mijn post geschiedenis, maar de X830 is echt een toestel dat alle planken mis heeft geslagen! Er is niet mee te werken, als je BT stereo wilt aansluiten dan moet je allemaal handelingen uitvoeren waar je misselijk van wordt. Het is echt een on ding, maar oordeel zelf. :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
DaannO schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:36:
[...]
Als winkelier vind ik het altijd prima. Liever een consument in je winkel die alles al heeft uitgezocht maar zeker wil zijn, dan iemand die van niks afweet. Nooit geschoten is altijd mis.

Normaal geef ik nooit echt een mening over een toestel, getuige mijn post geschiedenis, maar de X830 is echt een toestel dat alle planken mis heeft geslagen! Er is niet mee te werken, als je BT stereo wilt aansluiten dan moet je allemaal handelingen uitvoeren waar je misselijk van wordt. Het is echt een on ding, maar oordeel zelf. :)
Tja... BT stereo zal ik toch niet gebruiken... Ik heb inmiddels een PDA met MP3 speler, een Tomtom met MP3 speler en wellicht heeft mn volgende mobiel (welke het ook wordt) ook wel iets van een mp3-speler... en ik gebruik het zelden tot nooit (hooguit de tomtom is nog wel aardig aangezien dit via FM op de autoradio afgespeeld kan worden).. Tot dusver heb ik enkel minpunten gehoord mbt de MP3-functionaliteit en het onhandige toetsenbord bij SMS-en... verder enkel positieve reacties... maar zoals je al aangeeft : ik ga uiteraard zelf oordelen wanneer ik deze serieus zou gaan overwegen... dat zegt altijd meer dan hoeveel reviews ook! ;)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
hmz... toch maar even bij SE rondneuzen... toch een mooie gevonden: W950i... natuurlijk meteen het allerduurste toestel dat ook nog eens niet voorkomt op de lijst van TomTom :P

Pagina: 1