Toon posts:

Medion pc doet niks meer

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion pc die ik voor iemand aan het nakijken ben. Het volgende is het probleem:

- Als ik de stekker in het stopcontact doe en de aan/uit-knop aan de achterzijde van de pc (de voedingknop) aanzet, gaat de fan van de processor draaien, maar verder gebeurt er niks. De aan/auit-knop aan de voorzijde (de powerknop) reageert niet en de schijven (hd's) draaien ook niet. Verder kunnen de dvd en cd speler ook niet worden geopend.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Kapotte voeding, anyone? :O

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Dit probleem heb ik ook eens meegemaakt, echt een WTF! moment. Hoe ik het heb opgelost weet ik niet precies meer maar probeer eens alle stekkers opnieuw aan te sluiten. Mocht dat niet helpen dan een nieuwe voeding proberen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:22
Heb je nagevraagd of diegene nog wat gedaan heeft met zn pc? Soms blijkt dan pas dat ze inderdaad met dingetjes aan het rommelen zijn geweest.

De eerste stap die ik altijd neem is alles wat los kan losmaken van het moederbord en met enkel cpu en vga-kaart kijken of je beeld krijgt. Dan een voor een de componenten weer aansluiten.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Bakura Ryou
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij bepaalde Medion computers willen vage problemen wel eens opgelost worden door de stekker uit de voeding te halen en een paar keer op de aan/uit knop aan de voorkant van de computer te duwen tot dat alle restspanning uit de computer is.

Verder kan ik je niet helpen momenteel want ik moet door :P

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 08-05-2007 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om inderdaad de aan/uit-knop ingedrukt te houden om de restspanning weg te laten lopen. Maar ook dat hielp niet. Ik heb het idee dat de knop aan de voorkant helemaal niet werkt, of vast zit.

Want is het normaal dat als je de aan/uit-knop aan de achterkant aanzet, de pc direct aanspringt?

Ik ga vanmiddag iig, proberen of een andere voeding uitsluitsel geeft.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12
Welke pc is het precies?

Je denkt dat de knop aan de voorkant vastzit. Ik heb namelijk een MD 8008 waarbij al 2x binnen de garantie het front is vervangen, omdat die knop vast ging zitten omdat het stukje plastic in het front wat de eigenlijjke schakelaar in moet drukken vrij makkelijk breekt. Dat plastic gaat dan scheef zitten waardoor de schakelaar in de kortsluit-positie blijft zitten. Hierdoor doet de pc inderdaad niets meer of gaat telkens na een paar seconden opnieuw starten.

Dus je moet even het front eraf halen (gaat wat lastig omdat je niet bij alle nokjes kunt, dus voorzichtig) en even kijken of bij die knop alles goed zit en uiteraard proberen of hij zonder front wel wil starten.

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip, dat zal ik zeker gaan proberen! Is het probleem bij jou toen wel opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, het is inderdaad de MD 8008!

• Quincy5
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:40:
Goeie tip, dat zal ik zeker gaan proberen! Is het probleem bij jou toen wel opgelost?
De tweede keer is er een ander soort front opgezet. Ik denk dat dat nu een half jaar terug is en hij is nog steeds goed.

PV Output

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
of natuurlijk gewoon een kapot moederbord wat niet reageerd op de aan-uit knop

• Quincy5
En heb je er nog naar gekeken? Ik ben wel benieuwd.

PV Output

Verwijderd

Topicstarter
Quincy5 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:09:
En heb je er nog naar gekeken? Ik ben wel benieuwd.
Ik heb erna gekeken. En wat denk je? De voeding is caduuk. Andere voeding erop aangesloten en de boel werkt weer.
Pagina: 1