Toon posts:

Afspeelprobleem MPEG-kaart DVD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik het volgende probleem kan verhelpen ? Ik ben in het bezit van een Pioneer DVD 103S speler en een Hollywood Plus MPEG kaart. Mijn systeem is een AMD Athlon 1 GHZ met 256 MB SDRAM. Als ik DVD's afspeel via de kaart, krijg ik op mijn TV (Een 100Hz Philips 32PW9525) een lichte doorzichtige horizontale balk die langzaam verticaal over het beeld rolt. Ik dacht eerst dat het de kopieerbeveiliging was, maar ik heb de TV echtsreeks op de kaart aangsloten via een S-Video -> Scart kabel, dus zonder Videorecorder ertussen.

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Welke drivers gebruik je? Probeer de laatste versie eens!

Mvg,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• sjibbie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:50
Heb precies hetzelfde gehad, wat bleek (na veel zoeken en proberen ;( ): mijn s-video kabel was rot. Koop een goeie kabel en plug deze rechtstreeks in je tv (aan de zijkant, ik heb volgens mij dezelfde tv) en de strepen zijn weg.

Screw you guys... I'm going home.

Verwijderd

ik had ook een slechte kabel maar ik kreeg z/w beeld.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 10:58 schreef fayso het volgende:
ik had ook een slechte kabel maar ik kreeg z/w beeld.
dat ligt aan je tv dan die geen s-video ondersteund |:(

Verwijderd

Topicstarter
De S-video kabel die ik gebruik is splinternieuw, ik neem aan niet rot dus. De lengte is wel een meter of 10. Kan dat schelen ? Ik plug hem via scart in EXT2. Dat is een Y/C ingang, dus S-video. Het maakt overigens niets uit als ik aan de zijkant de Y/C ingang gebruik. Verder gebruik ik voor de kaart de nieuwste software.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op woensdag 07 februari 2001 11:01 schreef yo681 het volgende:

[..]

dat ligt aan je tv dan die geen s-video ondersteund |:(
Dit klopt inderdaad...
Het SVHS signaal is een ander videosignaal dan het Scartvideosignaal. Scartvideosignaal is normaal gesproken COMPOSIET!!!
Je moet je SVHS-Composite converter aansluiten op je H+ en vervolgens een composiet-scart verbinding aanleggen van de H+ naar je TV. Signaaloutput van H+ natuurlijk op PAL zetten en je kunt weer lekker DVD kijken op je TV :)

PS: Als je DVD's op VHS wilt zetten :P fiets dan even langs bij www.7thzone.com of [url="http://www.dvd-digest.com."]www.dvd-digest.com.[/url] Je kunt daar tooltjes ophalen om de H+ regiovrij te maken en de Macrovision analoge kopieerbeveiliging uit te schakelen >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Pagina: 1