Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CISS Continuous ink system vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:58

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb een CISS (Continuous ink system) staan maar heb een vraag.

Heb de cartridge tot ongeveer 95% vol laten lopen en de overige 5% is een luchtbel. Is het goed zoals ik het heb of moet er maar 50% inkt in zitten. Het gaat hier om de patronen T026 en T027 van epson. Ik vraag het maar voordat mn printkoppen beschadigd raken. Even dit: handleiding bied geen hulp.

Staat dit topic hier eigenlijk wel goed. Vind de rest er ook niet bijpassen van de foragedeeltes

[ Voor 17% gewijzigd door Twazerty op 08-05-2007 00:19 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 13:56

slb

Bwoah......

Dit is een oud topic, maar inmiddels zijn CISS (of CIS) al wat makkelijker verkrijgbaar, dus verdient dit topic een schopje omhoog.

Ik print zo af en toe eens een CD/DVD-tje, maar het inktverbruik van mijn Canon Pixma iP4700 is zo hoog, dat ik er of een CISS voor wil aanschaffen, of een Epson PX710W met een CISS. De Pixma heeft namelijk al kuren, en is bovendien niet op een fatsoenlijke manier in mijn netwerk te hangen. Heb het met een Silex/Pricom printservertje geprobeerd, maar die raakte de printer spontaan kwijt en moet dan opnieuw ingesteld worden (ca 1x per 2 weken). Ben de printer zelf eigenlijk meer dan zat.

[off topic]
Met printers gaat het dezelfde kant op als mobiele telefoons; mijn eerste printer, een seriele 9 naalds Star Delta 15(?) en tweede printer, Nec P7 24 naalds en derde HP Deskjet 890Cxi professional, samen met Laserjet 5P, zijn allen meer dan een decennium meegegaan. Een ding weet ik zeker, dat zal met die Pixma niet gebeuren.

Van mij mag dat hele verdienmodel op de schop
[/off topic]

Ik heb al wat CISS systemen gevonden, zoals hier en hier, maar ben benieuwd naar meningen/ervaringen en mogelijke problemen waar tegenaan gelopen kan worden.

Ik heb ergens gelezen, dat Epson vrijwel probleemloos met CIS werkt, maar Canons tegenwoordig ook goed werken. Wel met automatische reset chip.

Heeft er nog iemand ervaringen met CISS (Continuous Ink Supply System)?

[ Voor 26% gewijzigd door slb op 07-08-2010 02:21 . Reden: kleine aanvulling ]

prompt $p $g

• marsupilamioo7
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:18
Iemand al wat gevonden?Ben zelf ook van plan deze printer aan te schaffen .....

:*)

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 13:56

slb

Bwoah......

Ik heb inmiddels de Epson PX710W en een Brother HL2150N in mijn netwerk hangen.

Verbruik van de Epson is op dit moment niet echt hoog, vooral omdat ik voor de meeste afdrukken de Brother (laser) gebruik.
De Epson gebruik ik voornamelijk voor het bedrukken van CD/DVD, scannen en kleuren afdrukken. Wel een fixed IP gegeven en ipv de Epsonnet software poort

Wanneer de cartridges leeg zijn weet ik pas of ik wel of niet voor een CISS kies. Als ik een jaar met de cartridges doe is een CISS onzinnig.

Epson lijkt me wel beter geschikt voor CISS dan bijv de Canons, omdat de inktcartridges vast in de behuizing zitten en niet met de printerkop meebewegen, zoals bij Canon.

prompt $p $g