Op zoek naar mijn ultieme Ultra Compact: vergelijking

Pagina: 1
Acties:
  • 1.043 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Omdat ik er niet uitkom, maak ik toch een topic aan.

Ik zoek een nieuwe camera (ter vervanging van een Kodak CX7430) die aan de volgende eisen moet voldoen:
  • Ik ga op reis en om de simpele reden dat ik niet teveel wil sjouwen, moet de camera zo klein mogelijk zijn. Hopelijk niet ten koste van de kwaliteit.
  • Er is niets irritanters dan het perfecte fotomoment te missen als je je camera nog staat op te starten... daar heb ik nu last van, maar misschien komt dat ook omdat dit een verouderd model is. Snelheid dus.
  • Omdat ik ga reizen (Japan), zullen er veel landschappen genomen worden, een groothoeklens lijkt me dan wel erg mooi. Belangrijker is wel dat de foto's zo scherp mogelijk zijn, ook in de verte.
  • Ik vind macro foto's gewoon gaaf en ben dan ook op zoek naar een camera die dit goed kan. Relatief natuurlijk, want anders moet je gewoon een DSLR kopen met macrolens...
  • In zoveel mogelijk omstandigheden goede foto's, dus ook binnen met weinig licht en buiten in de schemering.
  • Ik ben een novice wat betreft fotografie, maar ben wel geinteresseerd in het maken van mooie plaatjes. Ik zoek daarom een camera met goede standaardfuncties, maar ook de mogelijkheid om veel zelf in te kunnen stellen.
  • Accesoires zijn niet zo belangrijk, hoesjes kun je vaak op een alternatieve manier goedkoper regelen, kabels zijn niet noodzakelijk, want ik kan een cardreader gebruiken. Opslagformaat kom ik nog op terug.
  • Denk dat ik liever een accuheb die ik kan opladen dan losse batterijen ivm met grootte en gedoe met opladen. Aan de andere kant, als je in het buitenland bent en op reis is het vaak makkelijker om batterijen te kopen dan je accu op te laden. Aan de andere, andere kant, oplaadbare batterijen (>2300mAh) doen het veel beter dan wegwerp. Aan opladen ontkom je dus eigenlijk niet. Voorkeur: accu.
  • Beeldstabilisatie is denk ik wel handig voor trillende handjes :)
Mogelijke camera's:

Ik zit nu twee dagen te zoeken en te vergelijken, zowel op dit forum als op DPreview en heb een kleine selectie aan camera's gemaakt, gebaseerd op mijn eisen, ervaringen van gebruikers en de reviews op dpreview.

Fujifilm F31fd
Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilm.com/products/digital/lineup/f31fd/images/f31fd_image.jpg

Specificaties DPreview
Laagste prijs: 217 euro

voordelen
  • Highly recommended door DPreview
  • Lange batterijduur
  • Snelle responstijden
  • Weinig noise, ook op hogere (800) ISO.
  • Super met weinig licht
  • tov F30, ietsje verbeterd wat betreft situaties met veel licht.
  • Accu
nadelen
  • xD...
  • Niet zo goed met veel licht
  • Tot 5cm macro
  • Geen groothoek
  • xD!
  • 3x zoom
  • Geen beeldstabilisatie

Fujifilm F40fd

Afbeeldingslocatie: http://www.fujifilm.com/products/digital/lineup/f40fd/images/f40fd_image.jpg

prijs: ?

voordelen
  • SD!
nadelen
  • 7cm macro
  • meer MP, meer noise
  • wordt niet echt gezien als een vebetering tov F31fd

Ricoh Caplio R6/R5

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/images/ricoh_caplior6.gif
Prijs: 296/221 euro

voordelen
  • 28mm lens
  • 1cm macro
  • SD
  • Op papier sterk
nadelen
  • Niet zo gangbaar als de 'grotere' merken
  • Op forum gelezen: problemen met autofocus
  • Kwaliteit foto's niet als verwacht
  • Geen beeldstabilisatie

Panasonic FX serie: zoveel! nieuwe FX10 en FX12 hebben geen 28mm lens meer.

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/images/panasonic_dmcfx30.gif
Laagste prijs FX30: 189 euro

voordelen
  • Groothoeklens
  • Beeldstabilisatie
  • 3.6x zoom
  • Veel manual settings
  • SD
nadelen
  • Schijnt veel ruis te hebben

Canon SD800IS (IXUS850IS)

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/images/canon_sd800is.gif
Laagste prijs: 299 euro

voordelen
  • Recommended door DPreview
  • 28mm lens
  • 3cm macro focus
  • 3.8 optische zoom
  • Goede beeldstabilisatie
nadelen
  • Minder scherp door hogere MP op zelfde CCD dan vorige model SD700IS
  • Prijs
Canon SD700IS

Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/reviews/images/canon_sd700is.gif
  • highly recommended @ dpreview
  • wat ik aan vb foto's heb gezien, betere macro dan F31
pricewatch

De Fuji FD31fd wordt gezien als de camera met de beste kwaliteit, maar heeft geen groothoek, minder zoom dan veel andere modellen en 5cm marco. Op papier dus mindere eigenschappen dan andere modellen. Waarom dan toch zoveel lof? Als de 31 ook SD compatible was, had het een veel makkelijkere keuze geweest, maar ik heb geen zin om over te stappen op xD eigenlijk.
Groothoek lijkt me geweldig, maar is dat echt zo'n extra? Op de anderen zit het wel, maar die hebben toch een slechtere rating dan de Fuji...

Graag jullie mening over deze camera's en over alternatieven die ik niet in deze lijst gezet heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Aniki op 14-05-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Met de huidige prijzen van geheugenkaartjes zou ik me weinig zorgen maken over het formaat. Zag laatst een GB voor een tientje... boehoe. *denkt terug aan wat zijn Microdrive gekost heeft*

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik zou zeggen:

Fujifilm F31fd, valt af vanwege de xD kaarten. In de tijd dat ik camera's verkoop, heb ik alleen maar problemen met xD kaarten gezien. Er is altijd wel wat mis, of niet meer compatibel, of niet meer leesbaar, of...

Fujifilm F40fd, geen idee wat jij met "Shutter, max 3cm" bedoelt. 7cm macro is niet eens zo heel slecht hoor. Maar als je het te weinig vind, valt ook deze camera af.

Ricoh Caplio R6/R5, te grote nadelen.

Panasonic FX serie, zonde van de ruis, maar verder geen probleem. Ik zou zeggen, zoek eens voorbeelden van die ruis. De vraag is ook, waarvoor ga je de platen gebruiken? Ik schiet op ISO1600 met mijn 350D, waarvan vrijewl iedereen zegt dat het een ramp is met ruis. Nabewerking met Noise Ninja, of resizen naar webformaat, en weg is je ruis.

Canon SD800IS (IXUS850IS), vrijwel overal een voordeel mee. IS, goede lens, makkelijk menu, wel zonde van de prijs. Zelf noem je de 700IS serie, waarom pak je die niet mee in je vergelijking?

Wat mij betreft wint de Ixus het, niet omdat ik zelf ook met Canon schiet, maar omdat deze kwa functies het beste bevalt. Dat de prijs wat hoger is, kun je als een nadeel zien, maar in hoeverre wegen de functies op tegen de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
proller schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:02:
Ik zou zeggen:

Fujifilm F31fd, valt af vanwege de xD kaarten. In de tijd dat ik camera's verkoop, heb ik alleen maar problemen met xD kaarten gezien. Er is altijd wel wat mis, of niet meer compatibel, of niet meer leesbaar, of...

Fujifilm F40fd, geen idee wat jij met "Shutter, max 3cm" bedoelt. 7cm macro is niet eens zo heel slecht hoor. Maar als je het te weinig vind, valt ook deze camera af.

Ricoh Caplio R6/R5, te grote nadelen.

Panasonic FX serie, zonde van de ruis, maar verder geen probleem. Ik zou zeggen, zoek eens voorbeelden van die ruis. De vraag is ook, waarvoor ga je de platen gebruiken? Ik schiet op ISO1600 met mijn 350D, waarvan vrijewl iedereen zegt dat het een ramp is met ruis. Nabewerking met Noise Ninja, of resizen naar webformaat, en weg is je ruis.

Canon SD800IS (IXUS850IS), vrijwel overal een voordeel mee. IS, goede lens, makkelijk menu, wel zonde van de prijs. Zelf noem je de 700IS serie, waarom pak je die niet mee in je vergelijking?

Wat mij betreft wint de Ixus het, niet omdat ik zelf ook met Canon schiet, maar omdat deze kwa functies het beste bevalt. Dat de prijs wat hoger is, kun je als een nadeel zien, maar in hoeverre wegen de functies op tegen de prijs?
3cm shuttertijd moet zijn 3sec :P weinig shuttertijd tov de 31fd: 15 sec.

wat betreft de 700IS, ik dacht dat de 850 de opvolger was en omdat het een ouder model is, heb ik hem dus achterwege gelaten. Heeft wel 4x zoom, maar geen 28mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
je zoekt een ultracompact ? de fuji F30/31 is vrij groot voor een compact, zeker vergeleken bij een ixus en niet iets wat je constant in je broekzak wil hebben

misschien een idee ook op accuduur te kijken, een F30 schiet zo 600 fotos op een acculading, de ixus 50 die ik eerst had hooguit 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik vind de definitie van compact en ultra compact een beetje verwarrend... ik ben iig op zoek naar een camera die niet oogt als een slr met bijbehorend formaat. mijn huidige kodak is ook vrij fors en daarbij vergelijken is alles klein tegenwoordig.

de accuduur van de fuji is me idd ook opgevallen en staat daarom ook als voordeel. dat is zeker een groot voordeel ja.

[ Voor 19% gewijzigd door Aniki op 08-05-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
De fuji 31 kwam goed uit verschillende tests die ik gelezen heb. Maar ik vind hem gewoon niet mooi, en erg log.
Zelf zat ik te denken aan een IXUS 850IS of een Sony DSC-N2 (geen beeldstabilisatie)... Maar via vele omwegen ben ik beland bij een D50. :)

Of de middenweg... een Sony H9

[ Voor 6% gewijzigd door desmodus op 08-05-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixus echt zonder twijfel. is de enige beetje degelijke camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
als ik de verschillende foto's vergelijk, zeker de nachtfoto's steekt de fuji echt met kop en schouders boven de rest uit. met low light foto's maken heb je toch echt wel die fuji nodig.

vind de foto's van de ixus800 en 850 toch tegenvallen eigenlijk...

moeilijk, moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
als ik dit lees, zou ik toch zeggen dat de Ixus 850IS per direct afvalt.

de fuji is echt veel scherper... ik denk dat ik groothoek ook meteen kan afschrijven, want daar las ik in het canon topic ook van dat de 28mm tov de 35mm minder scherp was, zeker in de hoeken. groothoek in dit soort camera's werkt blijkbaar gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
F31 is klein genoeg om de in de hand te houden, veel kleiner zou ik een camera niet eens willen hebben eigenlijk Gelet op de beeldkwaliteit zou ik in alle gevallen voor de F31 gaan (heb zelf de F30). XD kaartjes zijn nou ook weer niet zo vreselijk duur. Je hebt wel een camera die binnen en bij minder licht gewoon exceleert t.o.v. alle andere compact camera's. De kwaliteit bij veel licht valt mij in ieder geval nog allezins mee, in Brazilie heb ik ook overdag aardige foto's weten te trekken.

Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/5858/fortaleza188nr8.jpg

Nu mis je bij zulke landschappen wel een wide angle stand, maar met stitchen in een goede panotool kan je ver komen. Foto is overigens verder een snapshot en heeft nabewerking gehad met autoeye, maar het lijkt me duidelijk dat ook bij situaties met veel licht de F31 zijn werk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kan me trouwens haast niet voorstellen dat die prijs voor de Pana FX30 klopt, dat is 100,-goedkoper dan in elke andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stitchen is belachelijk. Veelsteveel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:12:
Ooit gedaan met de juiste tools? Met een compact in deze klasse heb je amper wide angle converters. Om nou een camera uit te sluiten omdat die pas op 36mm begint i.p.v. 28mm zou zonde zijn, als je dan al wide angle wil schieten kan je net zo goed even een tool als Autopano pro gebruiken.

TS wil een foto die ook bij minder licht nog zijn werk doet, dan zit je met de Fuji in ieder geval goed. Dat gemis aan wide angle heb ik er wel voor over dan, een landschap stitchen is makkelijker dan bijvoorbeeld een menigte die beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Behalve als je > 50% van je foto's richting groothoek schiet. Na een vakantie even 2000 foto's stitchen wil je echt niet.

1 week vakantie ---> 4 weken foto's te stitchen.

Naast alle problemen die je hebt tijdens het schieten, liefst moet statief mee, belichting moet je vast zetten, wit balans moet je vast zetten, focus moet je vast zetten er moet niks aan de wandel gaan op je foto enz. Dan kan je dus beter aan een dSLR met een uwa er bij. Gemak, gewicht en formaat van een compact doen er allemaal niet meer toe als je alles handmatig moet doen en een statief mee moet slepen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 15:30
Misschien een andere tip, panasonic LX 2

28mm, 10 mp (zet het op 5/6 en weg ruis), 16:9 stand.
Lijkt te voldoen aan al je wensen.

Collega heeft hem en vindt het een fijne camera. Misschien iets groter dan de rest maar toch wel heel erg fijn.

Meer specs: LX2
Laat je niet misleiden door de ruis. Zet het aantal mp lager en het word al minder.

Prijs: pricewatch

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

De wat onbekendere net uitgebrachte:

Nikon Coolpix P5000

Redelijk klein, echte VR, volledig instelbaar qua A, S etc en ook gewoon automatisch, redelijk bruikbare hogere ISO's, Accu en eventueel een externe flitser.
Groothoek adapter is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Al eens naar de IXUS 800 (SD700) gekeken, is niet een van de nieuwste (feb '06) maar krijgt/kreeg hoge waarderingen op diverse review sites.

http://www.dpreview.com/reviews/canonsd700is/page11.asp

http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/sd700_pg5.html

http://www.megapixel.net/...n-sd700/sd700-results.php

http://www.dcresource.com...n/powershot_sd700-review/

Prijzen vanaf 257 ex vzk in de prijswatch.
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Mcdeath schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:21:
Misschien een andere tip, panasonic LX 2

28mm, 10 mp (zet het op 5/6 en weg ruis), 16:9 stand.
Lijkt te voldoen aan al je wensen.

Collega heeft hem en vindt het een fijne camera. Misschien iets groter dan de rest maar toch wel heel erg fijn.

Meer specs: LX2
Laat je niet misleiden door de ruis. Zet het aantal mp lager en het word al minder.

Prijs: pricewatch
op dpreview staat wel dat ie niet zo best presteert in 'low light'... wel veel extra instellingen.
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:08:
Kan me trouwens haast niet voorstellen dat die prijs voor de Pana FX30 klopt, dat is 100,-goedkoper dan in elke andere winkel.
ik denk het ook, andere prijzen liggen 100 euro hoger...

wat die Nikon Coolpix betreft: ik ga me er even in verdiepen. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wobcat schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:07:
Al eens naar de IXUS 800 (SD700) gekeken, is niet een van de nieuwste (feb '06) maar krijgt/kreeg hoge waarderingen op diverse review sites.
Erg mooie camera, maar dan is de 850 toch leuker vanwege de groothoek. Je levert inderdaad wat in op beeldkwaliteit, maar dat moet je ook weer niet overdrijven, dat zie je vaak alleen met behoorlijke close-ups of echt grote prints.
Aniki schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:13:
ik denk het ook, andere prijzen liggen 100 euro hoger...
Heb ff gekeken, de link verwijst naar de FX3 en niet de 30, dus dat verklaart een hoop :)

[ Voor 21% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-05-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Laatst online: 16-09 13:02
De Fujifilm F31fd : 92.7 x 56.7 x 27.8 mm

De Panasonic Lumix TZ3 : 105 x 59.2 x 36.7 mm

Is de Panasonic Lumix ook nog een optie als ultra compact?
Voordeel ... 28 mm en 10x optische zoom... echter de picture quality houdt iets over volgens dpreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
De F30 en F31d zijn al niet echt ultra-compact, maar wel behoorlijk handzaam. Zo'n TZ3 is al weer iets dikker en breder.

Beeldkwaliteit van die TZ3 bij daglicht is verder prima, maar als je eenmaal meer dan 200 iso nodig hebt houdt het wel op met de goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmodus
  • Laatst online: 17-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:12:
PS CS3... gaat erg makkelijk nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
vooral bij foto's maken bij schemering en 'nacht' vind ik het belangrijk dat het scherp is, als ik die ixussen zie in vergelijking met de f31, vind ik de ruis toch wel echt te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook nog steeds te twijfelen tussen heel wat compact camera's. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar de F40. Kwaliteti foto's zijn zo te zien beter dan de ixus850IS, heeft IS, is redelijk betaalbaar en is toch behoorlijk compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk hè, met die kleine cammetjes. Ik ben ook gigantisch aan t twijfelen. Heb ongeveer dezelfde eisen als Aniki. Het moeilijke is dat er simpelweg geen een camera is die perfect scoort op alle onderdelen. Je moet dus keuzes maken.

Ik zelf neig ook naar de Ixus800, maar vind hem wel een tikkie duur.

Heb je ook nog de Canon Powershot A710 IS nog meegenomen in je zoektocht? Een camera die in vrijwel alle reviews goed scoort. Uitstekende 6x zoomlens en stabilisatie... hij is wel iets groter dan je supercompact cam. Enige minpunt vind ik (en dat is echt stom van Canon) dat ze er dan weer zo'n inferieur LCD-schermpje inzetten van 2,5 inch maar met maar 100k pixels. Heb m gezien bij de mediamarkt en dat is dus echt niet scherp.

http://www.megapixel.net/reviews/canon-a710/a710-results.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Af en toe zit ik sterk te denken aan een dSLR; Nikon D50 bv, maar ja, is toch 2x zo duur, 2x zo groot, en ik ben bang dat er na vakantie niets meer mee doe. En misschien wacht ik nog wel ff totdat de full-frame dSLR's goedkoper gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:14:
Af en toe zit ik sterk te denken aan een dSLR; Nikon D50 bv, maar ja, is toch 2x zo duur, 2x zo groot, en ik ben bang dat er na vakantie niets meer mee doe. En misschien wacht ik nog wel ff totdat de full-frame dSLR's goedkoper gaan worden...
dat heb ik ook. heb op een vakantie de slr van mijn moeder meegenomen, maar met extra lensen etc, heb je zoveel extra mee te zeulen.

en daar komt bij dat ik helemaal geen 'pro' ben en me altijd een beetje opgelaten voel als ik met zo'n grote cam ergens sta. geef mij maar een onopvallend, klein modelletje met ondertussen een goede beeldkwaliteit, daar pruts ik liever mee.

misschien morgen maar even naar de mediamarkt, daar hebben ze veel modellen staan. (ook de F31 eigenlijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Na dit topic aandachtig doorgelezen te hebben moet ik zeggen dat deze wensen en eisen die hier gesteld worden door Aniki overeenkomen met die van mij.

Als extra inbreng, de afgelopen 2 jaar reis ik elke zomer af naar Japan.
Voor het vastleggen van mijn vakantie foto's gebruikte ik een Nikon D70 in combinatie met een 4 tal lenzen. De gemiddelde zomer temperatuur is 35 graden, het is dan ook erg zwaar met een cameratas a 4KG te gaan wandelen.

Dit jaar reis ik af naar China en Japan en ben dan ook van plan een compact camera te kopen.
De camera's welke je in de openingspost vermelde staan interessant.

een mogelijk interessante camera is de Canon ixus 850/950
http://www.dpreview.com/news/0705/07050702canonsd850is.asp

compact is hij zeker alleen afwachten hoe de prestaties bij low light zijn.

Wat betreft 28mm groothoek de camera modellen die momenteel over een dergelijke lens beschikken laten op verschillende vlakken belangrijke punten vallen. helaas ben ik daarom genoodzaakt naar 35mm camera's te kijken.

Tot slot ben ik beniewt wat je reisplannen zijn in Japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik ben ook niet zo te spreken over die groothoeklenzen in compacts en hou het daarom ook bij de gewone 35mm.

OT: ik ga met een studiegenoot 2 maanden reizen, beginnend in nagasaki en eindigend in tokyo. na drie jaar studie japans, heb ik nu de gelegenheid om er daadwerkelijk ook heen te gaan.
qua temperatuur is de zomer niet ideaal, maar dat is niet anders.

weet jij misschien hoe het is om camera's en accesoires te kopen in japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
bedenk ik even naar de MM te gaan voor wat vergelijking in het echt, hebben ze de F31 niet eens...

enige die ik in mijn rijtje heb die ze hadden was de IXUS 800 of 850, weet het al niet eens meer.
sjonge wat nutteloos weer.

hier bij een fotospeciaalzaak zag ik wel de F31, maar voor het schrikbarende bedrag van 300 euro...

als het de F31 wordt, misschien toch maar op Ebay.de bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
zit wat online shops te vergelijken en de goedkoopste oplossingen zijn pixmania en cameranu, waarbij cameranu het goedkoopst is met 268 euro voor de camera, 1GB card, gorillapod en verzenden.

is toch erg verleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Aniki schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:24:
ik ben ook niet zo te spreken over die groothoeklenzen in compacts en hou het daarom ook bij de gewone 35mm.

OT: ik ga met een studiegenoot 2 maanden reizen, beginnend in nagasaki en eindigend in tokyo. na drie jaar studie japans, heb ik nu de gelegenheid om er daadwerkelijk ook heen te gaan.
qua temperatuur is de zomer niet ideaal, maar dat is niet anders.

weet jij misschien hoe het is om camera's en accesoires te kopen in japan?
Er zijn diverse grote winkel ketens welke alle mogelijk denkbare camera accessoires verkopen.
Enkele grote bekende zijn: Big Camera enYodobashi Camera.

Als buitenlander hoef je geen belasting te betalen over je aankopen wel krijg je een stempel van aankoop in je paspoort, dit gebeurd alleen bij dure producten.

In de pricewatch staan een aantal betrouwbare online winkels welke de F30 onder de 200 euro aanbieden. (pricewatch: Fujifilm Finepix F30 (6MP, 3x zoom, 36-108mm, f/2.8-5.0))

Het mag dan wel warm zijn maar om komen van de dorst is pratisch onmogelijk gezien het grote aantal vending machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
heb toch maar besloten om iig de nieuwe camera in nl te kopen, heb ik nog tijd genoeg om hem te leren kennen.

wanneer ben je in japan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Kijk eens naar de Sony T serie. Bijvoorbeeld de *Sony T100* Dit zijn echt hele goede camera's ik heb zelf de T10 en die is echt goed. Voldoet aan al je eisen, en macro foto's tot 1 cm afstand! En hij kan prachtige filmpjes maken.

[ Voor 5% gewijzigd door SjorsVN op 12-05-2007 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik kan de t100 niet terugvinden in de database van dpreview?

zijn er reviews van gemaakt? die standaard info van de fabrikant geloof ik wel...

edit: oja, heb al een keer dat T100 topic doorgelezen, maar was eigenlijk niet zo onder de indruk van de kwaliteit van de foto's. hoewel maar 1 persoon foto's heeft geplaatst, vond ik die bij nacht heel erg slecht, maar dat hoeft natuurlijk niet per se aan de camera te liggen...

je betaalt alleen wel bijna het dubbele voor die camera en dat vind ik dan wel weer heel veel voor beetje meer zoom en iets betere macro (op papier) uiterlijk is natuurlijk wel veel beter dan de fuji bv.

[ Voor 64% gewijzigd door Aniki op 13-05-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Waarneer ben ik in Japan?
Samen met een vriend reis ik 4 weken door China waarna mijn reisgenoot terug gaat naar Nederland en ik van Beijing door reis naar Tokyo. 5 t/m 28 Augustus verblijf ik bij vrienden in Tokyo, Nagoya en Kyoto.

Terug komend op de camara quest, De Sony T100 behoort tot de nieuwe product serie zodoende zijn er nog geen betrouwbare reviews.

Enkele modellen welke technisch gezien interessant zijn:

Canon SD850 IS
+ IS stabilisatie
+ kwaliteit overdag uitstekend
+ erg compact
+ SD memory card
- matige prestaties bij weinig licht
- accu matig
- geen 28mm groothoek

Panasonic Lumix DMC-FX30
+ IS stabilisatie
+ 28mm groothoek
+ SD memory card
- ruis
- fotograferen bij slecht licht pratisch onmogelijk

Sony DSC-T100
+ IS stabilisatie
+ kwaliteit overdag uitstekend
+ erg compact
- matig tot goede prestaties bij weinig licht
- geen 28mm groothoek

Fujifilm FinePix F31 fd
+ uitstekende prestaties bij slecht licht t/m ISO 800
+ accu boven gemiddeld
- niet geschikt als pocketcam
- geen 28mm groothoek
- traag en duur XD geheugen

De hierboven genoemde punten zijn bekeken vanuit mijn optiek en kloppen wellicht niet geheel.

Belangrijke info m.b.t. de Fujifilm FinePix F40fd:
Het model mag er dan wel iets mooier uit zien dat zijn voorgangers de specificaties zijn er niet naar!

Dpreview schrijft: but lacks the F30's Aperture/Shutter priority modes.
link: http://www.dpreview.com/n...2fujifilmfinepixf40fd.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
technische gegevens daar gelaten, als ik de voorbeeldfoto's bekijk van de F31 tov bv de SD850, valt de canon me echt behoorlijk tegen qua scherpte...

zeker ook gezien de prijs, neig ik steeds meer naar de F31. het vreemde cardformaat neem ik dan maar voor lief. ik heb hem in mijn handen gehad en vind hem zeker compact genoeg.

op de een of andere manier heb ik in mijn hoofd dat ie veel scherpere foto's maakt dan zn directe concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aniki, om het je nog wat moeilijker (of makkelijker) te maken... lees dit stukje nog even door:

Why your camera does not matter

Kortom: de F31 heeft zn voordelen, maar zeker ook zn nadelen, maar je zult er zeker goede foto's mee kunnen maken. Laat je niet té veel leiden door de scherpte, bedenk ook dat het altijd mogelijk om wat 'softere' foto's later in photoshop te sharpenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Flipmans: Volgens mij is dit http://www.imaging-resource.com/PRODS/T100/T100A.HTM best wel een aardige review van de Sony T100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:04:
Aniki, om het je nog wat moeilijker (of makkelijker) te maken... lees dit stukje nog even door:

Why your camera does not matter

Kortom: de F31 heeft zn voordelen, maar zeker ook zn nadelen, maar je zult er zeker goede foto's mee kunnen maken. Laat je niet té veel leiden door de scherpte, bedenk ook dat het altijd mogelijk om wat 'softere' foto's later in photoshop te sharpenen.
Die ken heeft soms goede verhalen en vaak ook een goede essentie in het verhaal, maar wat hij soms uitkraamt :S....Als hij naar zijn eigen adviezen zou luisteren had hij allang een canon A40 cameraatje en had hij zijn 5D, D200 en nog wat andere rotzooi allang de duur uit gedaan, maar toch heeft hij al dat spul.....vreemd he :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
tja, dat is allemaal een hoop bla bla maar waar het voor mij op neerkomt is dat ik helemaal geen professionele fotograaf ben, fotografie altijd leuk heb gevonden, maar ook weer niet zoveel dat het een grote hobby van me is, maar dat ik wel altijd goed uitzoek wat ik wil hebben. dat geldt voor een camera, maar ook voor een mp3 speler, om maar wat te noemen. ik wil gewoon zeker weten dat ik een goede keus maak en vind het ook gewoon leuk om die dingen uit te zoeken.
het zijn van die dingen dat ik er 2 maanden intensief mee bezig ben en dan zakt het weer af...

maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds een goede camera zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Aniki

Persoonlijk ga ik voor een Digital Camera, die geen accu heeft, maar 4 AA batterijen.
Een viertal AA alkaline batterijen garant voor circa 280 opnames, volledig geladen NiMH batterijen met een vermogen van circa 2500mAh zijn goed voor het dubbele aantal; 500 opnames. Een bijkomend voordeel van de AA formaat batterijen is dat deze vrijwel overal wereldwijd verkrijgbaar zijn.

Een camera met een Li-Ion accu, heeft ongeveer 230 opnames.

Bij de meeste reviews over camera,s speelt energie altijd een rol.

Ik weet niet hoe je over de serie Canon PowerShot denkt....... deze zijn niet groot, door de handgreep liggen ze goed in de hand, en maken mooie foto,s.

http://www.letsgodigital....ra/review/129/page_1.html

En kijk anders tussen deze lijst:

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/

Succes ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik vind dat uitstekende stuk waar de batterijen in zitten gewoon niet handig.. mn camera moet eigenlijk zo plat mogelijk zijn zonder uitstekende delen. vind die powershot serie een beetje lomp.

stroom is niet zon probleem als je op reis bent, ik zie daar niet echt problemen eigenlijk. en ik vind het onhandig werken, zeker hoe het nu werkt in mijn camera... batterijen eruit, opladen, batterijen weer kwijt, altijd eerst verkeerd om in de camera, elke keer weer opnieuw datum instellen en ze zijn de helft van het gewicht van de hele camera. nee, ik heb toch liever een accu deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
voor mij zijn er nu twee camera's over:

ik weet dat het niet helemaal eerlijk vergelijken is, maar ik heb de Flickr groups opgezocht van de SD700IS en de F31 en heb zoveel mogelijk foto's (van macro tot nacht) gezocht van beide toestellen en ik vind het erg moeilijk. bij slecht licht is de F31 zeker beter, maar de macro's van de canon heb ik nog niet zo goed gezien bij de fuji...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Tja Aniki, heeft het ook niet veel met smaak te maken? Ik vrees namelijk dat je geen 'perfecte' compact camera kunt krijgen. Zelf zou ik waarschijnlijk voor de t100 of de w90 gaan. Dit omdat ik de kleuren van de Sony altijd zo mooi vind.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aniki schreef op maandag 14 mei 2007 @ 17:54:
voor mij zijn er nu twee camera's over:

ik weet dat het niet helemaal eerlijk vergelijken is, maar ik heb de Flickr groups opgezocht van de SD700IS en de F31 en heb zoveel mogelijk foto's (van macro tot nacht) gezocht van beide toestellen en ik vind het erg moeilijk. bij slecht licht is de F31 zeker beter, maar de macro's van de canon heb ik nog niet zo goed gezien bij de fuji...
Dan moet je de keus gaan maken wanneer je de meeste foto's maakt of aan welke foto's je de meeste waarde aanhecht. Ik neem aan dat als je in Japan bent je overdag wsch foto's maakt van mooie tempels en andere steden of landschappen, en dat je `s avonds meer met vrienden in een karaokebar of wat dan ook zit. Afhankelijk van welke foto's je het belangrijkst vindt, kies je je cam: dus in het eerste geval denk ik de SD700IS (=800IS in Europa) of de F31 in het tweede geval.
Voorop staat at het allebei camera's zijn die goed presteren, de een net iets beter overdag, de ander net iets beter `s nachts.

Heb je trouwens nog tijd om te wachten op de opvolger van de 800IS? Ik denk nl dat als ie uitkomt de 800IS behoorijk in prijs gaat zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik heb inderdaad mijn keus gemaakt :P

macro neem ik voor lief, maar ik vind het verschil tussen beiden overdag niet heel groot, maar wel groter bij slecht licht.
samen met het grote prijsverschil, heeft de F31 toch de voorkeur gekregen.
met 1gig xD en een gorillapod bij cameranu besteld. nog geen 270 euro. scheelt 50 euro voor hetzelfde 'pakket' met de SD800.

wachten maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aniki schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:19:

macro neem ik voor lief, maar ik vind het verschil tussen beiden overdag niet heel groot, maar wel groter bij slecht licht.
met 1gig xD en een gorillapod bij cameranu besteld. nog geen 270 euro. scheelt 50 euro voor hetzelfde 'pakket' met de SD800.

Gefeliciteerd! Hopelijk heb je nog ff tijd om wat fotootjes hier te plaatsen voordat je vertrekt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Gefeliciteerd Aniki.

De F31 zou momenteel ook mijn keuzen zijn geweest.

Nu is het zo dat zowel ik als mijn reisgenoot een nieuwe camera willen aanschaffen.
Het komt erop neer dat we twee verschillende camera's aanschaffen die elkaar het beste aanvullen.

Overigens hou ik de website van dpreview in de gaten in de hoop dat ze de Sony T100 en/of de Canon SD850 behandelen.

Btw Aniki een goede reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Na deze topic, heb ik vandaag de FUJIFILM Finepix F31fd opgehaalt.
Met als tasje de LOWEPRO Rezo 15, en 1GB Geheugen.
Totaal:266€

http://www.fotobooms.nl/

Vrouwtje is morgen jarig, vandaar deze aankoop ;)
Aniki schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:19:

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
Ook ik heb veel aan dit topic gehad. Ik ga denk ik (nog steeds twijfel...) voor de F40 FD omdat ik toch meer het "point & shoot" type ben en ik de mogelijkheden van de F31 toch nooit zal benutten. Daarnaast heb ik zo'n 3 gig aan SD kaartjes liggen en vind ik het belangrijk dat de camera in mijn broekzak mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik ben blij dat veel mensen 'hetzelfde probleem' hebben in dit segment camera's. en ik ben dus ook blij dat dit topic niet alleen voor mij nuttig is.

ik heb mijn camera gisteren binnen gekregen en gisteren ben ik meteen aan de slag gegaan, ik moet nog kijken of er echt bruikbare foto's in staan.

de camera is lekker klein (mijn broertje heeft laatst een olympus U740 gekocht en die vind ik toch een beetje te klein in de hand liggen) maar ontzettend snel.
de controls zijn makkelijk bereikbaar, maar ik moet nog ontzettend veel leren wat de instellingen betreft. dat gaat echt niet zo makkelijk allemaal (als je op manual wilt fotograferen)

de gorillapod is handig, maar heeft niet zulke lange armen, waardoor je hem niet echt om hele brede palen heen kunt buigen. ook daar moet ik nog wat mee stoeien.
het lcd scherm is wel lekker helder zodat je de zoeker eigenlijk niet mist. batterijduur is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GodDamage schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:08:
Ook ik heb veel aan dit topic gehad. Ik ga denk ik (nog steeds twijfel...) voor de F40 FD omdat ik toch meer het "point & shoot" type ben en ik de mogelijkheden van de F31 toch nooit zal benutten. Daarnaast heb ik zo'n 3 gig aan SD kaartjes liggen en vind ik het belangrijk dat de camera in mijn broekzak mee kan.
Heb je deze nieuwste review al gelezen?
http://www.dcresource.com..._f40fd-review/index.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
yeps! Ik heb elke review die online staat wel gelezen. Ook deze is weer erg positief en de testfoto's zien er geweldig uit naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Nomad schreef op zondag 13 mei 2007 @ 13:37:
Die ken heeft soms goede verhalen en vaak ook een goede essentie in het verhaal, maar wat hij soms uitkraamt :S....Als hij naar zijn eigen adviezen zou luisteren had hij allang een canon A40 cameraatje en had hij zijn 5D, D200 en nog wat andere rotzooi allang de duur uit gedaan, maar toch heeft hij al dat spul.....vreemd he :P
Nee nee nee, dat zie ik helemaal niet als zijn advies. De essentie van Ken's verhaal is niet dat je geen dure equipment mag kopen, maar dat je niet moet denken dat je daardoor automatisch betere en mooiere fotoos maakt. Oftewel: als je het leuk vind om duur spul te kopen, vooral doen, maar uiteindelijk komt het aan op de mens en niet de middelen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Laatst online: 10:04
Ik hoop dat dit topic nog even wordt bezocht:

Ik ben ook aan het kijken naar een compacte camera. Ik wil hem vooral gebruiken om mee te nemen naar uitgaan en feestjes. Dus dat ie in het donker kan schieten is wel belangrijk. Na vandaag de hele dag bijna op internet te hebben gekeken naar reviews e.d. wil ik denk ik de Fujifilm F40fd. De F31 kon ook maar qua prijs scheelt het erg weinig?! Verder heeft de F40fd een sd-kaart ingang en een waterdichte behuizing en 2 megapixel meer. Dat laatste is niet heel boeiend maar alle 3 dingen bij elkaar is me die 20,- (?) extra wel waard.

Dus de vraag aan jullie. Is dit een goede keus of hebben jullie nog andere tips?! Denk er wel aan dat ik geen dure camera hoef want ik heb ook nog een Canon G5 die ik normaal meeneem. Maar het gaat echt om een kleine camera die geschikt is om mee te nemen in het uitgaansleven en dus goede foto's kan maken in donkere omgevingen zonder te veel ruis (en flits?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
Voor mij was sd-kaart en het iets kleinere formaat doorslaggevend en ik heb de F40 besteld. Als de F31 iets kleiner was geweest en of sd-kaarten had geslikt dan had ik die gekocht.
Maareh..waterdicht? Je bedoeld dat er een onderwaterbehuizing voor te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Oja verkeerd gelezen (helaas). Inderdaad kan je er een onderwaterbehuizing voor aanschaffen. Een vriend van mij heeft een canon A710 (?) die wel onder water kan zonder externe behuizing. Maar ach dat gebruik ik toch niet denk ik. Vriend van mij was toen in Australie bij het Great Barrier Reef. Dan is het wel handig :-)...

Maar goed ik ga hem morgen even bekijken bij de mediamarkt als ze hem hebben om even te kijken hoe klein die daadwerkelijk is. Ik ben wel overtuigd van de kwaliteiten (veel positieve reviews). Ik denk dat er voor die prijs geen betere is op dit moment??

ps. ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van mensen die hem tijdens uitgaan gebruiken. Want ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van foto's in het donker (waar ik hem vooral voor ga gebruiken). Dus heeft iemand die?

[ Voor 15% gewijzigd door bsmpower op 05-06-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Dit zou ook nog een mooie camera kunnen zijn? Ook een nieuw model van Fujifilm:

Fujifilm FinePix Z5FD
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_200/B129247.jpg

Ziet er ook redelijk klein uit. Verder veel functies als de F40fd alleen een 6MP camera. Kan niet echt uitvinden of dit een goeie is want er is weinig over te vinden. Als deze ook goed in het donker kan schieten is dit misschien ook een goeie keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

bsmpower schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:54:
Dit zou ook nog een mooie camera kunnen zijn? Ook een nieuw model van Fujifilm:

Fujifilm FinePix Z5FD
[afbeelding]

Ziet er ook redelijk klein uit. Verder veel functies als de F40fd alleen een 6MP camera. Kan niet echt uitvinden of dit een goeie is want er is weinig over te vinden. Als deze ook goed in het donker kan schieten is dit misschien ook een goeie keuze?
Het ontwerp is in ieder geval niet echt handig, bij vasthouden zit je al heel snel met je vingers voor de lens.....

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:41

Garyu

WW

bsmpower schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:31:
Oja verkeerd gelezen (helaas). Inderdaad kan je er een onderwaterbehuizing voor aanschaffen. Een vriend van mij heeft een canon A710 (?) die wel onder water kan zonder externe behuizing. Maar ach dat gebruik ik toch niet denk ik. Vriend van mij was toen in Australie bij het Great Barrier Reef. Dan is het wel handig :-)...
Er is een reeks Olympus camera's die water- en schokbestendig zijn, de Olympus µ SW series. De µ720SW, µ725SW en µ770SW om precies te zijn :). Helaas is de kwaliteit van plaatjes die niet onder water genomen is relatief slecht. Er moet flink wat ingeleverd worden om de hele boel waterdicht te krijgen blijkbaar.

De Canon A710 zou ik in ieder geval niet zomaar meenemen op een zwemtochtje :+.

[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 05-06-2007 17:17 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ga toch maar voor de Finepix F40fd. Voordelen ten opzichte van de Z5 is
Meer megapixels, groothoek optie, hogere iso.

Heeft deze camera eigenlijk nou breedbeeldlens (groothoek)??? Ik zie het steeds staan maar kan het niet echt vinden in de specs.

* Edit: heb het al gevonden. Het rode gedeelte is wat je extra krijgt als je in "wide" mode gaat fotograferen:

Afbeeldingslocatie: http://i97.photobucket.com/albums/l209/bsmpower/wide.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door bsmpower op 05-06-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ik had ook nog de Canon Ixus 75 gezien. Erg mooie camera om te zien en mooi klein. Specs zijn beetje zelfde als de Fuji alleen ISO1600 ipv ISO2000 max. Iemand ervaring met dit toestel?
Pagina: 1