[XP] Desktop krijgt ieder uur focus

Pagina: 1
Acties:

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Argh! Help AUB, hoe klein het probleem waarschijnlijk ook is, ik word er gek van, maar om hiervoor een formattering uit te voeren gaat ook wel weer ver. En probeer maar eens to googlen op desktop, focus, windows xp, hourly... je snapt em wel.

Probleem: Ieder heel uur (12.00, 13.00, 14.00), zodra de Windows klok het hele uur bereikt, springt de focus van mijn programma weg. Full-screen films springen naar Windowed, programma's verliezen focus en het lijkt alsof een onzichtbaar programma op de desktop de focus neemt. Alt-F4 op dat moment geeft het Windows afsluit scherm.

Logischerwijs zat ik eerst te denken aan een updater die ik ergens aan heb staan. Echter ook met alle programma's uitgeschakeld krijg ik dit probleem. Kan iemand een oorzaak verzinnen?

Er staat Windows XP op met SP2. Drivers ed. sinds installatie XP niet gewijzigd. Probleem ontstond +- een maand geleden, 2 maanden na een nieuwe installatie.

Mijn processenlijst op dit moment voor vermaak en indien mogelijk hulp.Dit is met alle nutteloze programma's die ik kon vinden eruit geknikkerd
alg.exe
2x ati2evxx.exe
3x CLI.exe
crss.exe
ctfmon.exe
explorer.exe
firefox.exe
lsass.exe
sched.exe
services.exe
smax4pnp.exe
smss.exe
spoolsv.exe
6x svchost.exe
winlogon.exe

Verder programma's die uitgeschakeld zijn om te testen, maar misschien troep achterlaten? :
Itunes, Zonealarm, antivir, quicktime (qttask.exe)

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Dantar op 07-05-2007 23:19 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:00

Nik

Doe eens een Hijackthis, die kan je ook helpen het probleem te vinden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Loopt er geen task op elk heel uur?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dantar
Hijackthis levert niets op, Windows scheduler loopt stof te happen, nooit gebruikt als die al bestaat, geen andere takenlijst in programma's.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je je tijd dus terugzet naar 1 minuut voor heel, dan heb je het probleem weer?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

smax4pnp.exe mischien?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je toevallg met gpedit.msc lopen spelen? ;)
Group Policy refresh is normaal ook om de 90 minuten, met een skew van 30 minuten max.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dantar
BtM909 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:22:
Als je je tijd dus terugzet naar 1 minuut voor heel, dan heb je het probleem weer?
Nee dat is het vervelende, hoe raar het ook klinkt, als ik hem terugzet komt het niet meer voor dat uur, volgende uur pas weer, dat maakt het ook moeilijk om te analyseren, ik vergeet iedere keer dingen te testen totdat het weer gebeurt, en dan is het te laat.

smax4pnp zal ik ook proberen

gpedit gebruik ik niet thuis, mijn eigen beest, blijft iedereen toch vanaf :p

[ Voor 7% gewijzigd door Dantar op 07-05-2007 23:27 ]

Verwijderd

Ik zou zo gauw geen oplossing weten, maar probeer als "workaround" TweakUI eens (kun je downloaden bij MS). Onder General -> focus vink je aan: prevent applications from stealing focus.
't Is een gokje, maar baat het niet, schaadt het niet.....

• Dantar
smax4 geen effect. Ga tweakui proberen, klinkt als een goede oplossing.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je nou eens tooltjes als filemon.exe en regmon.exe laat draaien rond dat tijdstip. Kan je zien welk proces er precies op het hele uur je focus afvangt :) Lijkt me handiger om de oorzaak aan te pakken ipv het gevolg ;)

Pagina: 1