Prive Lan aan Wireless Koppelen.

Pagina: 1
Acties:

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:26

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Wij gaan naar kandahar en willen met 24 man een lan aanleggen, nu is er op Kandahar air field over het hele kamp een wireless netwerk.

Via dat wireless kun je op internet komen.

Nu is de vraag, Is het mogelijk om die wireless aan ons netwerk te koppelen zodat we via t Lan alsnog van het internet gebruik kunnen maken?
i.c.m. een bridge oid?

We kunnen wel t lan aanpassen maar niet t wireless gebeuren van de tegenpartij.

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-03 20:34
Dat kan,

één pc logt in op de wlan verbinding (ik neem aan dat je hier wel toegang tot hebt, anders houd het al snel op) en koppelt deze via Internet Connection Sharing (ICS) aan de lan kaart.

De rest van het netwerk stelt deze pc als gateway in.

[ Voor 33% gewijzigd door GeniusJennis op 07-05-2007 23:19 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
Ik had er even bij moeten vertellen dat iedereen voorzich op een site moet kunnen inloggen i.v.m registratie van de kosten.

Of zou t zo werken dat die pc dan alleen maar verbinding met t AP moet hebben, de rest van t verkeer gaat dan via die pc?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
??? Hoe bedoel je??? Gewoon alles opengooien en iedereen kan op je pc via het lan ( en via internet maarja hoort erbij moet je maar denken ).

Of heb je daar alleen internet en geen lan, want dan kan je als uiterste noodoplossing nog eens gaan kijken naar hamachi ( vpn over inet ). Maar ja als je geen lan hebt zou ik zelf gewoon even een access pointje regelen zodat jij en je maten gewoon lan hebben, inet komt dan gewoon via algemene wireless. Gewoon 2 wireless naast elkaar. Alleen de routing hoef je dan maar goed te zetten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Client Bridge is wat je nodig hebt.

Instellen en aan je switch hangen, klaar ben je lijkt me.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• GeniusJennis
allure schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:15:
Ik had er even bij moeten vertellen dat iedereen voorzich op een site moet kunnen inloggen i.v.m registratie van de kosten.

Of zou t zo werken dat die pc dan alleen maar verbinding met t AP moet hebben, de rest van t verkeer gaat dan via die pc?
Al het verkeer loopt via die ene pc.
Dus iedereen kan apart op een site oid inloggen. (of bedoel je hier apart inloggen op het AP ?)

Als je het laatste bedoeld (inloggen op AP) dan hoef je nu idd maar voor 1 persoon te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door GeniusJennis op 07-05-2007 23:21 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
nee, voor je op internet kan moet je eerst op een site inloggen.
Dat moet dus ieder voorzich kunnen.

• GeniusJennis
allure schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:21:
nee, voor je op internet kan moet je eerst op een site inloggen.
Dat moet dus ieder voorzich kunnen.
Hebben we het nu over een T-mobile AP ofzo ?

Want dan ligt het er aan hoe deze ap toegang aan een gebruiker koppelt.
In theorie zou het zo kunnen zijn dat je op die ene pc die aan het ap hangt inlogt dat de rest van de pc's ook meteen internet toegang hebben.
Omdat het voor het ap lijkt alsof al het verkeer van 1 pc komt.

Als dit niet het geval is kunnen de rest van de gebruikers zowieso apart inloggen, dus het zal altijd werken. De vraag is alleen op welke van de twee manieren.

[ Voor 46% gewijzigd door GeniusJennis op 07-05-2007 23:39 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
T probleem is dat ik daar nu niemand heb zitten die voor mij kan kijken hoe het principe werkt.
T is een militaire AP naar alle waarschijnlijkheid die met een code tegen betaling toegang tot internet verschaft.
Ik heb dus een lan met 24 gebruikers die ik in mijn beheer heb en een wireless aanbieder van een ander.

• GeniusJennis
Auwch 24 man over een 54mbit lijntje....
Wel opletten dat iemand niet heel die lijn vol leech't

Als het via een simpele code werkt is het waarschijnlijk zo dat alleen de gateway pc in hoeft te loggen.
Het ap geeft deze pc dan toegang (zal wel op basis van mac enz. gebeuren) waardoor alle andere pc's via deze pc ook toegang hebben zonder een code oid in te hoeven vullen.

[ Voor 75% gewijzigd door GeniusJennis op 07-05-2007 23:48 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Topicstarter
nou, er zitten dus zo`n 2000 man die allemaal met een laptop apart op deze manier te werk gaat. In totaal zit er zo`n 11000man uit alle uithoeken van de wereld.

Een oud bovenaanzicht.
Afbeeldingslocatie: http://www.geoeye.com/gallery/ioweek/archive/02-01-20/kandahar_airport_640%5B1%5D.jpg

• GeniusJennis
Tering, en daar staat dus een commerciële (omdat je het over kosten controle hebt) ap in de buurt ?

Maar voor 24 man kun je beter 2 laptops (lees: laptop met 2 wlan kaarten) gebruiken en de load verdelen over deze 2 gateways !
(ligt er natuurlijk aan hoeveel waarde je aan snelheid hecht en wat je ermee wilt doen)

Waar is dat trouwens ergens ?

[ Voor 61% gewijzigd door GeniusJennis op 07-05-2007 23:54 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zegt ie toch: In Kandahar :)
Voor de tweakers onder ons die geen nieuws volgen: Da's in Afghanistan, TS zal ws. uitgezonden worden aangezien ie in het leger zit :)

Nu weer on-topic: Het ligt er een beetje aan hoe die toegang verschaft wordt. Ws. zal er ergens een authorisatieserver staan die het e.e.a. regelt. ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat allemaal door die AP's wordt afgevangen. Dat wil je ook niet trouwens, maar dat terzijde ;)
allure schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:15:

Dat zal hem idd worden denk ik. Alleen zal die dan gok ik wel 24 uur per dag aan staan, dus dat gaat aardig in de kosten lopen ben ik bang. Maar als je 1 PC met 2 NIC's hebt dan zou dat moeten werken :)

Bel anders even met de verbindingstroepen. Die jongens (ongeacht dat NL of US troepen zijn) die het destijds aangelegd hebben zullen nu denk ik al wel weer op hun basis zijn, en die zullen je nog allicht meer kunnen vertellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1