Toon posts:

Volume control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor een klant een tweetal beamers met DVD-speler én boxen aangesloten (vergaderruimte, etc) maar...
Stom geweest en niet gekeken of de DVD speler volume control had... Was er eigenlijk blindelings vanuit gegaan dat dat kon, maar nee dus...

Mijn vraag... Bestaat er zoiets als een kastje die ik tussen de DVD speler en de boxen kan zetten waarmee ik het volume kan bepalen?

DVD spelers omruilen is namelijk geen optie, dat kost teveel, evenals andere boxen... Alles moet dan namelijk in tweevoud vervangen worden...

Please, iemand ideeen?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18
Hoe sluit je speakers op een dvd-speler aan zonder versterker? Niet dus.
En laat nou in een versterker doorgaans een volumeregeling zitten.

Of je hebt actieve luidsprekers (kleine PA-set voor in vergaderruimte), maar dan zit op die luidsprekers wel een volumeknopje.

Punctuality is the politeness of kings

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:40:
Hallo,

Ik heb voor een klant een tweetal beamers met DVD-speler én boxen aangesloten (vergaderruimte, etc) maar...
Stom geweest en niet gekeken of de DVD speler volume control had... Was er eigenlijk blindelings vanuit gegaan dat dat kon, maar nee dus...

Mijn vraag... Bestaat er zoiets als een kastje die ik tussen de DVD speler en de boxen kan zetten waarmee ik het volume kan bepalen?

DVD spelers omruilen is namelijk geen optie, dat kost teveel, evenals andere boxen... Alles moet dan namelijk in tweevoud vervangen worden...

Please, iemand ideeen?
Als het jouw beroep is om voor mensen AV spul aan te leggen, zou ik eerst wat cursussen multimedia volgen.

Leg het alsjeblieft even opnieuw uit, maar dan minder gehaast, want dit roept bij mij alleen maar vragen op.

Sluit je de dvd speler aan op aktieve luidsprekers, of zit hier nog een losse (eind?)versterker tussen?

Waarom is omruilen te duur? Dat hoort toch gewoon bij de service?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
De boxen die aangesloten zijn op het systeem hebben volumeknoppen, maar... Deze zitten op de boxen en de boxen zijn weggewerkt op het systeemplafond.. Daar kan je dus niet makkelijk bij als je even het volume moet aanpassen...

Mijn vraag is gewoon of er apparatuur bestaat die de volume kan aanpassen met een RC.

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 00:24:
De boxen die aangesloten zijn op het systeem hebben volumeknoppen, maar... Deze zitten op de boxen en de boxen zijn weggewerkt op het systeemplafond.. Daar kan je dus niet makkelijk bij als je even het volume moet aanpassen...

Mijn vraag is gewoon of er apparatuur bestaat die de volume kan aanpassen met een RC.
Nu weer met een remote :?

Ga eens na wat jij of je klant precies wilt. Als het goedkoop moet zijn kun je het beste een stereo potmeter tussen de draden zetten. Neem dan een waarde tussen de 10- en de 100k. Hoe dichter bij de 10k, hoe ''veiliger'' voor het signaal. Maar het regelbereik wordt natuurlijk wel kleiner omdat je minder verschil hebt om te regelen.

Voor het maken van zo'n volumeregelaar, zie: Showcase: DIY Passieve voorversterker

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 08-05-2007 11:47 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Topicstarter
Het liefste zou ik dit inderdaad met een RC doen ja... Mijn idee (als het kan) is een kastje met IR, waar een 3,5mm ingang en 3,5mm uitgang op zit en die met een afstandbediening te sturenis...

Ik weet dat ze er zijn, maar dan zonder RC... Zie bijvoorbeeld dit idee:
http://www1.nl2.conrad.co...egelaar&fh_refview=search

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:20:
Het liefste zou ik dit inderdaad met een RC doen ja... Mijn idee (als het kan) is een kastje met IR, waar een 3,5mm ingang en 3,5mm uitgang op zit en die met een afstandbediening te sturenis...

Ik weet dat ze er zijn, maar dan zonder RC... Zie bijvoorbeeld dit idee:
http://www1.nl2.conrad.co...egelaar&fh_refview=search
Of het er met een remote is weet ik niet, maar anders zou je de draad natuurlijk ook gewoon kunnen verlegen (als kwaliteit niet veel uitmaakt).

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij voor je audio ook allemaal kabels door je huis lopen dan? Waarvoor zijn er nou in godsnaam afstandbedieningen uitgevonden dan? Dit zijn dus antwoorden waar ik niets mee kan... Een kabel verlengen had ik zelf wel kunnen bedenken...

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Nou nou.... Laten we voorop stellen dat jij degene bent die de fout maakt en om een oplossing vraagt. Als je dit had willen voorkomen had je eerst het spul eens uit moeten testen voordat je het inbouwd.

Maar goed het probleem is dus op te lossen als volgt...

De oplossing die je zelf aandraagt is handig alleen zit je er mee dat het niet op afstand te bedienen valt.

De tweede oplossing is de volgende http://www.welbornelabs.com/remote.htm
Ik denk dat je meer in zo'n richting moet denken. het volume is te regelen in 60 stappen.

Edit: deze informatie had ik in 5 sec googlen.....

[ Voor 6% gewijzigd door muppet99 op 08-05-2007 15:45 ]

Carpe Diem

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb eigenlijk meer vragen dan antwoorden...
Ik moet er echt 1 stellen: Waarom aktieve speakers?

Je had imo beter passieve speakers kunnen gebruiken en een fatsoenlijke versterker neer kunnen zetten. Die versterker had meteen een volume knop gehad en de totale installatie was waarschijnlijk goedkoper geweest.

Maargoed, mijn 2 cents:
- koop in een hifi zaak een voorversterker die met remote is te besturen.
Of
- koop het goedkoopste behringer mengtafeltje mixertje (die is alleen niet met remote te besturen).

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 08-05-2007 18:10 ]

Alles kan stuk.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

remco_k schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:07:
- koop in een hifi zaak een voorversterker die met remote is te besturen.
Dat is de makkelijkste optie. Je kunt ook een Creek OBH-22 kopen maar die zal ook rond de € 500 kosten, is in wezen gewoon een simpele voorsterker, en dan kun je net zo goed even een goedkope voorversterker halen zoals de Rotel RC-06 die afstandsbediening heeft en voor minder dan € 450 over de toonbank gaat.
Pagina: 1