Toon posts:

[XP] windows picture viewer en EXIF info

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Weet iemand of er wellicht een update of bugfix is voor de standaard viewer van windows. 'k zou graag hebben dat ie de afbeeldingen die verticaal zijn genomen ook verticaal laat zien zonder dit steeds te moeten draaien in een willekeurig lossless jpg rotation proggie.

vroeger kon dit "automatisch" door met zoombrowser van canon een keer de hele map in te lezen. deze zette ze dan vervolgens recht, maar met de versie die ik nu heb kan gaat alles zo traag dat dat ook geen optie meer is.

kan er niet veel over vinden in dit forum of bij microsoft.

greetz,
DeJa

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....en over welke Windows versie hebben we het dan?
Ik heb een paar tools gezien die dit ook doen, en redelijk vlot ook.
Zou ik even moeten opzoeken dan ;)

PS: groeten doen hoeft niet, we zien je nick toch al naast je post staan :)

[edit2]
Geeft niet, wij wel :)

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2007 22:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry,

XP service pack 2...(maar ik kan de titel niet meer aanpassen van dit draadje volgens mij)

Verwijderd

Topicstarter
je ging zeker niet gelijk zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Eigenlijk ben je op zoek naar een andere picture viewer en dat soort vragen zijn beter op z'n plek in Client Software Algemeen :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• Mad Max
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:05

Mad Max

Altijd nieuwsgierig

Blijkbaar niet. Maar je wil toch niet echt de microsoft picture viewer blijven gebruiken?

Er zijn alternatieven:
irfanview en xnview.
Van de laatste weet ik wel een linkje. ;) Die is gratis voor thuisgebruik en kan nog iets meer dan plaatjes goed laten zien. Die gebruik nadat mijn zoombrowser niet meer zo snel deed wat ik wil.

Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:58:
Eigenlijk ben je op zoek naar een andere picture viewer en dat soort vragen zijn beter op z'n plek in Client Software Algemeen :)
Nee, niet echt, anders had ik wel die vraag gesteld. :P
En ja Mad Max..ik wil de standaard picture viewer eigenlijk wel blijven gebruiken, voornamelijk om dat ik in de verkenner meestal zit te zoeken naar foto's en als e.e.a. in dezelfde map staat ik dan redelijk snel en simpel de foto kan bekijken of een slide show kan starten.

Ik heb ook faststone image viewer, maar dat duurt me allemaal veel te lang. Moet dat programma weer laden etc... vandaar. Die windows viewer doet, behalve het probleem van de exif rotatie informatie, eigenlijk precies wat ik wil...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ben bang dat je niet om een andere viewer heen kunt, of upgraden naar Vista. Die laat ze namelijk wel correct zien. De gekantelde foto's van m'n N95 wel in ieder geval, maar het zou kunnen zijn, dat dat toestel ze zelf al draait.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Pagina: 1