Toon posts:

geen LAN verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

afgelopen week heb ik mijn huishouden aangesloten op het glasvezel netwerk van XMSnet.
Hoewel TV, radio en telefoon het prima doen, levert het aansluiten van internet problemen op.
Aangezien ik een (oude) laptop naast mijn normale pc heb, heb ik wat kunnen uitproberen met verschillende kabels om te verifieren wat het in hoeverre precies werkt.
Het probleem is dat als ik mijn PC aansluit op de LAN verbinding ik de melding krijg "een van de lan kabels in niet aangesloten".

Echter op mijn laptop doet ie het prima. Verschil in kabels is het dus niet.
XMS zelf meldt dat het dan waarschijnlijk ligt aan de instellingen van de netwerkkaart van de PC, maar hier kan ik zelf niet veel mee.
Op mijn PC betreft het een Marvell Yukon 88E8001 PCI Gigabit Ethernet controller. Zelf vroeg ik mij dan af óf deze kaart geschikt is voor glasvezel internet, maar hier heb ik zelf niets over kunnen vinden.

De basisinstellingen (TCP/IP etc) zijn gewoon ingesteld zoals aangegeven door de provider.
Daarnaast heeft de tip (van XMSnet zelf) om met de 'mediumtype' bij de instellingen van de netwerkkaart niets opgeleverd. Ik vroeg mij af hoe en waar ik dit probleem kan zoeken?

Met vriendelijke groet,

Rogier

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Al eens geprobeerd je netwerkkaart te verwijderen uit je apparaatbeheer en opnieuw te installeren?

Verwijderd

Indien het netwerkadapter niet is uitgeschakeld in het apparaatbeheer.

Probeer eens om de pc en de laptop rechtstreeks met elkaar te verbinden via een utp kabeltje (crossed) nog steeds status. geen lan kabel aangesloten dan is de netwerkkaart misschien defect. Check anders eens het bios of probeer ff een ubuntu live cd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 23:21 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zijn die instellingen die je hebt gedaan dan precies :?
Moet je een vast IP aangeven, of krijg je van een router een IP uitgedeeld :? Op wat voor apparaat sluit je je PC aan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-02 01:01

WPN

klinkt meer als een snelheids probleem die de kaart niet aankan

waarom kan je er zelf niet veel mee met die kaart?
probeer hm eens op verschillende snelheden in te stellen en op full en half duplex

of leen/koop een netwerkkaart die ook Gb snelheden aan zou moeten kunnen om te proberen
kijk eens naar de snelheid van je netwerk in je laptop

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Misschien heb je een crosscable, en is de netwerkkaart in je laptop auto-sensing, en die in je PC niet?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ter beantwoording van enkele vragen/opmerkingen:
voor deze aansluiting had ik DSL van demon, en dit heeft nooit problemen opgeleverd (is dit indicatie over wel/niet doen huidige netwerkkaart?)

Het kastje waar ik mijn pc via utp kabel op aan sluit is een "alles in een kastje" van XMSnet. TV, telefoon en internet worden hier rechtstreeks op aangesloten.

Betreft instellingen bij de netwerkkaart ('eigenschappen' onder tabblad 'geavanceerd') heb ik de verschillende duplex en auto-sense uitgeprobeerd (tip van xmsnet zelf). Dit had echter geen resultaat.

XMSnet gebruikt (althans ik via xmsnet) een dynamisch IP.

Ik heb gekeken of ik de instellingen van mijn laptop niet gewoon kan overnemen op mijn PC, maar punt is dat bij mn laptop andere en veel minder instellingen staan:
- 802.1p- ondersteuning
- Checksum offload
- datatransportbesturing
-mediumtype (half duplex, auto sense etc)
- netwerkadres

Bij mn pc staan deze het zelfde ingesteld. Echter staan hier ook nog andere instellingen:
- Flowcontrol
- interrupt moderation
- Log status messages
- max irq per sec (staat nu op 5000)
- max frame size (nu 1514)
- number of receive buffers (50)
- number of transmit buffers (50)
- wake from shutdown
- wake up cababilities

Dus wellicht dat het aan een van deze instellingen ligt. Maar zelf weet ik niet welke het dan eventueel zou kunnen zijn.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Het zou wenselijk zijn om de probleempc en eens met een crosscable of gewoon een interne hub te verbinden. Ik heb namelijk binnen Windows XP wel eens die melding gehad wat na een reinstall weg was, bugje dus. Ik weet alleen niet of dit met een SP2 weg is gewerkt misschien.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:47
Gaat de LED op je NIC wel branden als je de kabel in de pc stopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Superseb op 08-05-2007 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad netwerkkaart uit apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw te installeren, maar geen resultaat. Althans, het enige dat veranderd is, is dat de melding is geworden "Lan verbinding 3, een van de netwerkkabels is niet aangesloten." Waar de vorige keer die 3 er niet stond...

pc en laptop met elkaar verbonden heb ik nog niet gedaan:
- hoe kan ik dit het beste doen?
- utp/internet op laptop aansluiten, laptop op pc en dan zou pc ook internet moeten hebben?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Kan met een hub (als jij of een vriend die hebt) anders kun je crosscable maken (mits je daar de spullen voor hebt, anders kopen).
- theoretisch kan je laptop de aansluiting doorsluizen naar je desktop maar heb je in de laptop wel 2 netwerkkaarten?
- check inderdaad ook even het ledje op je netwerkkaart zoals hierboven aangegeven.

Wat jij beschriijft lijkt toch redelijk op het probleem wat ik ook had, dan was een nieuwe Windows installatie de enige oplossing. Bij het omgaan naar de nieuwe verbinding heb je zeker alleen de UTP stekker even gewisselt naar het nieuwe kastje en niks met je pc gedaan? Of heb je daar de netwerk kaart nog opnieuw ingezet?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Pagina: 1