[Vista] BSOD nforce sound codec

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn Vista loopt vast met een BSOD. Dat is serieus ruim 4 jaar geleden dat ik dat scherm voor het laatst zag. 1 ding is zeker; het heeft met het geluid te maken. De BSOD melding is iets met IRQ_blabla en NVMCP.SYS. De Vista melder geeft dat de Nforce sounddriver incompatible is, en dat dit problemen oplevert en ik een update moet downloaden.. jaja whatever, die updates heb ik allemaal al.

Overigens al eerder vista gedraait op een Asus A8NSLI deluxe, zonder enige problemen. Nu dus met DFI Lanparty Ultra-D en wel problemen

Ik heb nu 2 (allebei falende) installaties gedaan:

1e keer: Geinstalleerd, direct alle nieuwe nvidia drivers erop (15.00 en 158) en dus ook direct BSOD's. Soms meteen al, soms pas na een uur, maar altijd icm geluid. Als ik het geluid aanzet is er geen probleem.

2e keer: Geinstalleerd, maar geen drivers geinstalleerd, alles leek beter te gaan, maar uiteindelijk toch weer BSOD's.

Heb gegoogled, kom veel tegen met deze woorden, maar meeste nog voor XP helaas en niet echt praktische oplossingen.

Sprak ik net een compuguru op mijn msn, heeft hetzelfde probleem ook met nvidia, maar doet er niets aan omdat hij toch geen geluid nodig heeft op die computer 8)7

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 19:17
er zit als het goed is een Realtek chip op de Ultra-D, probeer eens realtek drivers :Y

ps laat ff weten of het heeft gewerkt of niet, vind ik wel fijn om te weten O-)

[ Voor 32% gewijzigd door joon op 08-05-2007 19:54 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ja sorry :)

Ik ben weer stuk verder. De nieuwste vista realtek AC driver had ik al eens erop gehad, maar helaas dus zonder succes. Wat ik nu gedaan heb is dat ik verse install heb gedaan en de driver van de DFI site erop gezet heb (die dus bij de Ultra-D staat) Dit is ook 'gewoon' een realtek driver, maar toch een andere, want hier is hij toch wel het meest stabiel op. Vervolgens ook de forceware 158 erop geknalt waarna ik toch weer blauwe schermen kreeg, maar nu met netio.sys.

Maar ik had 15.00 er nog neit op staan (nvidia nforce4 amd vista driver). Die staat er nu ook op, en stabieler dan dit heb ik hem nog niet gehad. Maar zojuist had ik toch nog weer een vastloper. Best wel sneu.

Ik denk dat ik vandaag nog even mijn wireless kaartje eruit trek en internet via een kabel aansluit. Kijken of dat de stabiliteit ten goede komt.

Nog andere mensen met tips'n'tricks?

Vista bevalt trouwens echt prima :)