Toon posts:

Netwerk op een oude laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag internet/netwerk op een oude laptop willen hebben. Het is een PII-266 Toshiba Tecra 8000. Ik heb er windows 2000 op staan. Er zit een usb poort op (1.1). hij heeft ook 2 PMCIA sloten.
Ik zoek de makkelijkste en goedkoopste draadloze oplossing. Ik neem het ding wel eens mee op reizen en in hotels is vaak een wireless netwerk.

Alvast dank

Henk

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Beste Henk,

zou je eens kunnen zoeken op de Tweakers.net Pricewatch? Zo te horen heb je er al kaas van gegeten, dus dan zal bovenstaande link ook vast gemakkelijk zijn :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:30
wat heb je zelf al gezocht, steek gewoon een pmcia kaartje in je laptop en draaien maar, lijkt me niet een hele grote uitdaging

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:49:
Beste Henk,

zou je eens kunnen zoeken op de Tweakers.net Pricewatch? Zo te horen heb je er al kaas van gegeten, dus dan zal bovenstaande link ook vast gemakkelijk zijn :)
Outerspace,

Helaas is dat niet zo, anders had ik het absoluut gedaan! Ik kan de specs van mijn laptopje opzoeken en hier plaatsen. De termen wat betreft netwerk gaan me boven de pet moet ik toegeven.

Een vriend van me noemt een USB ontvanger, iemand anders weer een kaartje in het pmcia slot. Ik weet er eerlijk niet genoeg vanaf, wat ik het beste in zo'n oud beeste moet stoppen. Ik wil niet graag een miskoop doen omdat ik een 'te nieuw' type van iets koop.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:46

Prx

Zover ik nu kan vinden op google is de Toshiba Tecra 8000 niet uitgerust met een netwerkaansluiting on-board. Ik praat dan over zowel de normale ethernet (10/100Mbit, RJ45) aansluiting danwel een draadloze aansluiting. Het ligt er dan natuurlijk aan welke je zou willen.

Omdat je aangeeft dat je hem op reis nog wel eens zou willen gebruiken is het sowieso aan te bevelen dat je een PCMCIA draadloze kaart haalt (in de pricewatch aangeduid als 'PC Card'). Maar het kan natuurlijk thuis handig zijn om gewoon een normale Ethernet verbinding beschikbaar te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Als ik zo'n kaart aanschaf, werkt dat dan gegarandeerd met zo'n oud ding? Qua drivers enzo?

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:47:
Dank voor je reactie. Als ik zo'n kaart aanschaf, werkt dat dan gegarandeerd met zo'n oud ding? Qua drivers enzo?
Drivers zijn besturingssysteem afhankelijk, dus daar ga je geen problemen mee krijgen. Als ik jou was zou ik een pcmcia kaartje nemen, omdat je laptop geen usb 2.0 ondersteund, en dit dus een behoorlijke beperking is.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb eventueel beide wel voor je liggen, 2 11 Mbit wireless adapters en een 10/100 Ethernet adapter voor pcmcia.

Maar voor de meeste kaartjes zijn ook gewoon nog windows 2000 drivers beschikbaar.
Je moet er alleen rekeningn mee houden dat WPA2 niet altijd ondersteund wordt.
Ik weet dat de meeste goedkope kaartjes een Ralink chipset gebruiken, en Ralink heeft nog 2000 drivers.

Meeste wired ethernet PCMCIA kaartjes zijn realtek based, dus native 2000 ondersteund.

Die Ethernet adapter is ee Realtek, drivers daarvoor zitten in 2000 (is overigens een E-tech kaartje), en die wlan kaarten zijn Speedtouch (agere systems chipset, zijn 2k drivers voor) en anders heb ik nog een zyxel liggen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:08:
Ik heb eventueel beide wel voor je liggen, 2 11 Mbit wireless adapters en een 10/100 Ethernet adapter voor pcmcia.
You have been mailed!
Pagina: 1