Toon posts:

Disk Boot Failure

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Door een probleem in mijn power supply (geheel dood, waarschijnlijk een kortsluiting) heeft mijn harddrive een tik meegekregen. PC start niet meer op.
Ik heb mijn hdd in een andere pc gezet , maar krijg nu de volgende melding tezien: 'Verifying DMI Pool Data' en dan 'Disk boot failure, insert system disk' verder niets. De hdd, Seagate ST340810A, draait/spint nog wel.

Via het programma PC Check op een floppy kreeg ik de volgende berichten over de hdd te zien: 'partition table invalid' en 'error reading sector' .
Met de dosprompt is C:\ krijg ik een 'invalid drive specification'.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Zijn er nog mogelijkheden om toch bij de data te komen??

Bij voorbaat dank

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Om bij de data te komen moet je, voor je gaat lopen kloten met nieuwe partitietabellen etc, eerst aan de gang met recovery software. Hoe minder er met de schijf is gedaan, hoe groter de kans dat je er nog data vanaf kan krijgen.
Ik heb zelf erg goede ervaringen met GetDataBack, helaas niet gratis, maar dat programma heeft zich echt al heel dik terug verdient hier.
Voor meer info kun je ook de OM FAQ even raadplegen, hier staat een heel stuk over data recovery beschreven.

De reden waarom het is gebeurd is een beetje koffiedik kijken helaas, maar ik vermoedt dat er een schrijfbewerking bezig was op de schijf op het moment van kortsluiting, waardoor er een beschadiging is ontstaan.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:51
Hmm zoiets heb ik laatst ook gehad.. Bij ons was volgens de pc winkel de hd naar de knoppen, maar sindsdien is de pc er niet echt beter op geworden (na de nieuwe HD dus) en hebben we (of iig mn pa) een nieuwe PC gehaald..

Hier is het desbetreffende topic btw.. miss heb je er nog wat aan.

n.a.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:36
- je moet hem als slave erbij plaatsen. Want uit je error melding lees ik het dat hij als systeemdisk benaderd wordt, wat in een andere pc (nog al wiedes) niet lukt.

in de FAQ staat oa om via een testdisk ,die dus met een eigen OS boot de schijf te benaderen.
Op die manier heb ik via chkdsk /f of /r, een schijf weer hersteld.
Maar het zou ook je MBR of partitietabel kunnen wezen.
zoek dus in de FAQ of Google

gewaarwordingshorizon

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
beascob schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:25:
- je moet hem als slave erbij plaatsen. Want uit je error melding lees ik het dat hij als systeemdisk benaderd wordt, wat in een andere pc (nog al wiedes) niet lukt.

in de FAQ staat oa om via een testdisk ,die dus met een eigen OS boot de schijf te benaderen.
Op die manier heb ik via chkdsk /f of /r, een schijf weer hersteld.
Maar het zou ook je MBR of partitietabel kunnen wezen.
zoek dus in de FAQ of Google
Let wel, als het de partitietabel is, en er worden allerlei fixopties uitgevoerd, is het al weer een stapje moeilijker om nog data terug te halen. Dus als er echt belangrijke data opstaat, eerst die terughalen.
De volgende stap zou inderdaad een FIXMBR, FIXBOOT en een CHKDSK /P /R zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties :-),
Ik heb inderdaad de hd als slave geplaatst in nog een andere pc, maar hier startte de goede master hd niet eens op en kwam met dezelfde melding 'verifying DMI Pool Data' 'Disk Boot Failure...'.

Ik kom dus niet op een normale manier bij mijn defecte hd, zoals gezegd via PC Check wordt de hd wel herkend, geeft firmware versie aan, de capaciteit, type nummer etc, maar de data is niet te benaderen.

Ik zal zoals hierboven vermeld eens aan de gang gaan met Data Recovery software zoals GetDataBack en zien of dat helpt.

Als er meer suggesties zijn -> graag.. Ik laat wel weten hoe en wat

Verwijderd

Topicstarter
Even een update over het probleem van hierboven, ik kan nu de hdd als slave benaderen bij een pc van iemand anders. De pc start op van die andere en ziet mijn gecrashde hd als een gewone schijf g:

Nu kan ik in alle mappen en files komen behalve die van My Documents. Hier geeft die de melding : "not accessable, access denied" . Als ik de map my documents aanklik krijg ik onder properties te zien : 0 bytes. Er heeft hier ongeveer 4Gb aan data gestaan.

Mijn hdd heeft altijd als standalone gewerkt op windows xp home , ik zat niet in een netwerk, ik logde ook niet in met een password/user.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Hoe kan het dat al mijn andere folders en files gewoon te zien zijn en My Documents niet?

Ik zal deze vraag tevens onder een nieuw topic.
Pagina: 1