Toon posts:

[JS] Errormsg als iframe niet laad

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleemstelling
Hoi, op een bepaalde pagina wordt content geladen vanaf een andere host in een iframe, het probleem is dat deze host soms kuren heeft en de iframe niet inlaad. Door o.a. de brakke verwerking van Internet Explorer laad dan heel de pagina traag in als gevolg van de iframe die niet inlaad, ik zou dus een javascript moeten hebben dat na x-seconden automatisch een melding geeft dat het iframe niet kan ingeladen worden zodat de rest van pagina vlot kan inladen.

Ik had al een code maar door gebrek aan een trage website kan ik het niet testen :+ en ik weet ook niet of het correct is

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html></head>
<title>test</title>
</head>
<script language="javascript">
<!--
function sorry() {
window.location="/sorry.html";
}
var kill = window.settimeout("sorry()", 5000 );
//-->
</script>
<body onload="window.cleartimeout(kill);">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://some.location.tld"></iframe>
</body>
</html>

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 13:11
Je kunt, om veiligheidsredenen, met javascrit niets doen met pagina's op een ander domein, binnen een iframe.

Misschien dat je server-side de betreffende server kunt pingen alvorens je het iframe naar je client verstuurd?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat ga ik eens overleggen met mijn server-admin of dat haalbaar is, anders zal het een vorm van local caching worden van de iframe inhoud.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

je kunt wel degelijk afvangen of een iframe z'n pagina netjes ingeladen heeft volgens mij (d.m.v. het onReadyStateChange event, gebruik ik o.a. in m'n Pork.Iframe.js) maar dat is niet super simpel 3 regels script... Verder durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat ook netjes werkt bij een error event ipv loaded

ik zal morgen op m'n werk even een klein aanzetje voor je in elkaar klussen als ik wat tijd heb tussendoor :)

edit:
een simpelere optie is natuurlijk kijken naar XMLHTTP (a.k.a. Ajax) of goeie hosting :P

[ Voor 22% gewijzigd door SchizoDuckie op 08-05-2007 01:38 ]

Stop uploading passwords to Github!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://some.location.tld" onerror="sorry();"></iframe>

?