Energiezuinige server!

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008

• KopenMetBitcoin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-12-2025
Na enig onderzoek heb ik besloten de bouw van een energiezuinige server te starten.
Intussen is deze server af.

De server is opgebouwd rondom een Intel Core Duo T2300 processor die slechts 31 watt gebruikt.

Ik heb een heel verhaal gemaakt met hoe en waarom en natuurlijk veel plaatjes:

http://www.spammert.foei

Laat even weten hoe jullie hier over denken, en of er mensen zijn die gelijkwaardige alternatieven hebben bedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 08-05-2007 07:25 ]

Kopen met Bitcoin

Verwijderd

Iets wat je verhaal compleet zou kunnen maken is een daadwerkelijke meting van het verbruik, dat zie ik niet terug in je verhaal.

Ook de softwarematige oplossingen die je gebruikt om het verbruik terug te brengen (schijf uitschakelen of zelfs de hele PC uitschakelen wanneer deze niet gebruikt wordt en tijdens de nachtelijke uren cq overdag als je op je werk zit) zou een leuke aanvulling zijn.

Daarnaast om het helemaal af te maken zou je een vergelijkbare configuratie met zo goedkoop mogelijke onderdelen kunnen maken, (wel enigsinds letten op het stroomverbruik, dus niet expres onderdelen pakken die heel veel stroom verbruiken, gewoon een beetje mainstream), het prijsverschil afzetten en dan een inschatting maken binnen hoeveel jaar je de investering eruit hebt.

Dit zijn maar kleine tipjes die je kunt doen om het geheel nog completer te maken, op het verhaal zelf en de server heb ik niets op te merken, dat is gewoon top werk _/-\o_

(Overigens was 1 reepje ipv 2 reepjes geheugen nog net iets efficienter geweest, maar das mierenneuken. Ook is het chipset in dat moederbord niet bepaald zuinig, ik denk dat je met die 10 watt de boel een beetje onderschat, voor het hele mobo zou ik eerder 15 a 20 watt rekenen, maar ook dat is zo'n klein verschil)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 21:13 ]

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zie nergens iets terug over de voeding? Eficientie enzo?
Of heb ik hier over heen gelezen?

[ Voor 9% gewijzigd door Def_P op 07-05-2007 21:15 ]

I, for one, like Roman numerals

• Caseman
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Caseman

I rest my case

En niet te vergeten die 1000 VA UPS eronder, die zal ook wel wat verstoken als hij niets staat te doen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een Server != PNS.

Ik zie niet in wat dit in Professional Networking & Servers doet :?

Dit topic is gesloten.