trillende plafond

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 13:22
Beste Allemaal,

Ik heb JBL MS6200 in de ( gipsplaten) plafond van mijn mini badkamertje ingebouwd.
Nu heb ik het storende dat bij bepaalde bassen ( vooral bij R&B achtige muziek ) de
hele plafond gaat trillen, ook bij laag volume, nu was mijn vraag, zou ik de trillingen kunnen verminderen door een soort "baspoort" te installeren dat de lucht weg kan, of gaat dit niks uitmaken ?
Er zit geen dempingsmateriaal in de plafond omdat daar afvoeren en leidingen van bovenliggende kamers lopen ( woon in een studentenflat ). Hopelijk kan iemand mij helpen.

Filmpje van het geratel/getril: http://www.coiffurealain.be/Dumpmap/MVI_0685.AVI

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik denk dat je plafond niet stijf genoeg is, en dus gaat meetrillen. Misschien wat stijver maken met wat einden hout, hoewel dat lastig kan zijn achteraf ;)

Hier stond een dode link.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nee.. dit maakt niks uit.

Verstevigen is je enige optie (bitumen matjes?)

Wise enough to play the fool

• fluppie007
plafond is al af en ik heb bewust tussen de 2 gipsplaten extra houten balkjes dwars gemonteerd voor een stijver geheel... Damn, want het is echt wel lastig :'( Echt zonde want het zijn best goede speakers.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

Als de speakers het gat helemaal afsluiten, kan een baspijp wel wat uithalen. (bij harde volumes = veel luchtverplaatsing)
Als ie weinig lucht verplaatst, heeft een baspijp weinig zin, en ligt er waarschijnlijk iets anders mee te trillen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
En als je de speakers bevestigt aan hout, en verder dus los van het gips?

En kun je het filmpje even transcoden naar iets gangbaars dat minder dan 8000Kbps is? :D

Verwijderd

een rubberen rand tussen monteren en een paar anti dreunplaten halen bij een schade bedrijf.
Dan ben je van je getril af

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

vind het een beetje klinken als een opgeblazen/beschadigde speaker.
Als je alleen links of rechts aanstuurt, heb je dan hetzelfde of ander getril?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• fluppie007
Die beschadigde speaker lijkt me onwaarschijnlijk, ze zijn gloednieuw ( 1e momenten in gebruik ).
Die anti-dreunplaten, wat voor iets is dat precies ? En wat bedoel je met schade-bedrijf ?

Ik weet niet of het boeit maar zo ziet het achter de plafondplaat er ongeveer uit, de speakers zitten in het meest messy stuk ( rechts ).

Links
Afbeeldingslocatie: http://www.coiffurealain.be/Dumpmap/mini-IMG_0591.JPG
Midden
Afbeeldingslocatie: http://www.coiffurealain.be/Dumpmap/mini-IMG_0592.JPG
Rechts
Afbeeldingslocatie: http://www.coiffurealain.be/Dumpmap/mini-IMG_0595.JPG

[ Voor 49% gewijzigd door fluppie007 op 08-05-2007 13:20 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:38
Ik vind het meer klinken als een plank oid wat ergens anders tegenaan trilt. Dat er iets een kleine tussenruimte heeft en met de bass er tegenaan trilt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Check de mooie afwerking van PVC buisjes, echt netjes gemaakt!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
NoepZor schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:22:
Ik vind het meer klinken als een plank oid wat ergens anders tegenaan trilt. Dat er iets een kleine tussenruimte heeft en met de bass er tegenaan trilt.
Idd, trillen die buizen ed niet tegen de gipsplaten?

Verwijderd

Die anti-dreunplaten, wat voor iets is dat precies ? En wat bedoel je met schade-bedrijf ?

Zijn speciaal plak platen die worden in de portieren geplakt als er een nieuwe deur word geplaats.
Normaal klink een deur hol als je die dicht gooit.
Maar met deze platen lijk het net of de deur gevult is en word een je plof.
De platen zorgen er voor dat de deur niet na trilt als je hem dicht doet.
Zelf gebruik ik het voor speakers zodat de kast niet mee trilt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

fluppie007 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:09:

Dat zijn die bitumen matjes waar ik het over had. Te koop bij automaterialen handels, en bij auto hifi zaken.

Maar.. als je de speaker in kwestie aandrukt, of je hand tegen het plafond aanhoudt, is het dan weg?

[ Voor 14% gewijzigd door teacher op 08-05-2007 19:45 ]

Wise enough to play the fool

• hellmonder1986
  • Laatst online: 06-01-2021
het plafond is van stalen U profielen gemaakt?
dat absorbeerd niet veel en kan alleen maar meetrillen als het gips niet strak ertegenaan is geschroefd.

het kan ook een pvc pijpje of flex zijn dat op het plafond steunt en daardoor meetrilt.
het afzuigingskanaal rust miss op het plafond en omdat het flexibel is trilt het heel gou mee.

denk dat het drukverschil niet zo groot is want opp van het plafond is redelijk groot als klankkast dus er hoeven waarschijnlijk geen luchtgaten in. ( denk aan een kofferbak van een auto en ff de gaatjes wegdenken dan is dat ook groot genoeg voor de hoedenplank speakers).

je kan wel is kijken om ze er 1 voor 1 uit te halen kijken welke speaker het veroorzaakt, dalijk heb je veel moeite gedaan voor niks en kans op beschadegingen op een glad afgestuct plafond is groot dus voorzichtig.
@ teacher: goed idee de laatste regel dat ik daar niet op ben gekomen

[ Voor 4% gewijzigd door hellmonder1986 op 08-05-2007 19:47 ]

• fluppie007
thx all, ik ga morgen eens met jullie tips experimenteren.

Ja zijn 2 U profielen tegen de muur en daartussen staanders ( rigips spul ).

De staande muren zitten propvol rockwool behalve de plafond omdat daar wat vrije ruimte moet zijn voor de hitte van de spots enzo. ik denk wel dat de gipsplaat superstevig tegen de profielen is gevezen, heb ik allemaal extra op gelet bij bouw. Als ik voel tijdens spelen trilt de plafond wel goed mee. Maar ga morgen nog eens wat proberen. Het treed ook echt op bij bepaalde frequenties, niet bij alle soorten muziek, bv axelle red kan ik superhard zetten en trilt niet dreunend of hoorbaar mee, maar een R&B liedje trilt al op lage volumes mee, en dat is echt zonde.

P.S.: Ja die PVC buisjes zijn niet geweldig afgewerkt, maar flexibel is best handig vind ik om kabels wat te leggen zoals je wilt. Maar het is een soep, dat klopt ;)
Pagina: 1